FIA se snaží zvýšit bezpečnost sportu. S Halo přišel Mercedes, Red Bull poté navrhl svůj štít, jehož variantu otestovalo Ferrari minulý víkend v Silverstone. Jenže podle Sebastiana Vettela byl výhled zkreslený a v kokpitu se mu dělalo nevolno.
Loni představitelé sportu odhlasovali, že je něco třeba udělat s ochranou hlavy. Protože nebylo dostatečně vyvinuto nic jiného než Halo, tak jej zkrátka schválili i přesto, že devět z deseti týmů bylo proti (pro hlasovalo jen Ferrari).
A nezbývá než doufat, že bude nahrazen něčím líbivějším, protože současné řešení vypadá příšerně. Vozy F1 musí vypadat atraktivně, v současnosti jsou už tak velmi bezpečné a piloti a diváci zkrátka určitou míru rizika musí akceptovat. Štít podle mě vypadal mnohem lépe, proto doufám, že se ochrany Halo F1 brzy zbaví, než jí začnou fanoušci utíkat pryč.
FIA ho podle Wolffa do pravidel i přes nevoli fanoušků a týmů zanést musela, co se rozhodnutí odložilo již loni: "Myslím si, že FIA zřejmě neměla jinou možnost, než Halo zavést. Její úlohou je zvyšování bezpečnosti. Podívali jsme se na různé systémy a ve skutečnosti žádný nefungoval. Halo bylo jediné, které bylo tak akorát."
Ani sportovnímu řediteli se však na vozech nelíbí, na nové nařízení FIA si bude muset zvykat. "Nelíbí se mi, jak to vypadá, ani ta estetika. Ale rozhodnutí padlo, teď z něj budeme muset dostat to nejlepší," dodává sportovní ředitel Mercedesu.