"Je moc pravidel. Já bych nechtěl penalizace pro piloty - hlavně ty, za které ani nemohou. Například, když mechanik špatně namontuje brzdný disk a pilot kvůli tomu musí startovat z posledního místa. Navíc spousta lidí nesleduje kvalifikaci a pak se diví, proč jejich oblíbení piloti začínají závod ze zadních pozic. Kvůli tomu přicházíme o fanoušky," řekl o současné situaci Mark "Aussie Grit" Webber.
Mark by situaci řešil strháváním bodů: "Body do Poháru konstruktérů? Ty jsou mi jedno. Najděte řešení, které neublíží pilotovi. Za posledních několik let tu byla celá řada směšných penalizací, za které piloti vůbec nemohli, ale měly obrovský dopad na to, jak byl víkend vlastně atraktivní," dodal Australan.
Tento problém se v současné době týká primárně McLarenu. Stáj již vyčerpala maximální počet povolených (bez penalizace) pohonných jednotek a i v případě, že Honda zlepší během léta svůj motor, budou oba piloti "bití" kvůli penalizacím na startu.
"Je to šílené mrhání a naprostá tragédie, že právě on (Alonso) jezdí na chvostu, a to navíc v absolutně nekonkurenceschopném voze. I tak ale jezdí skvěle a jeho cena nikdy nebyla vyšší. Dokázal věci v Indy 500 a odvádí i skvělou práci za McLaren," zakončil Webber.