Pokud pomineme agregát Petronas, což nebylo nic jiného než upravená pohonná jednotka Ferrari, pak se ve vozech ročníku 1997 objevilo osm různých motorů: Ferrari, Ford, Hart, Mercedes, Mugen-Honda, Peugeot, Renault a Yamaha. Další prozkoumání nám ukáže, že pouze Renault a Ford (nepočítáme-li už zmíněné Ferrari/Petronas) dodávaly agregáty dvěma týmům. Z dnešního pohledu se tato situace zdá být téměř utopií.
Možná i proto se ve Formuli 1 a FIA zabývají plány na úpravu současných pravidel týkajících se motorů, aby se zájem ze strany výrobců zvýšil. Ostatně něco v tomto směru naznačil už Ross Brawn, ale prozatím šlo spíš o povšechné informace. Ostatně v březnu proběhla první schůzka současných dodavatelů, na které se objevili zástupci skupiny Volkswagen.
Noví majitelé F1 dobře chápou potenciál své sportovní oblasti a rozšíření dodavatelů by určitě přineslo zajímavé srovnání, ale pořád je tu případ Hondy, která od svého návratu v roce 2015 klopýtá za svými třemi soupeři. I proto se hovoří o novém rámci pravidel, který by adeptům na dodávky motorů nabídl vyhovující nebo dokonce atraktivní podmínky. A že to nemusí být jenom zbožné přání, naznačila i druhá oficiální schůzka, která proběhla v pondělí za premiérové účasti značek Aston Martin, Cosworth, Zytek a Magneti Marelli.
Podobná setkání lze považovat za pozitivní a pokud FIA správně vyhodnotí zpětnou vazbu od všech účastníků a zužitkuje je v předkládaných pravidlech pro rok 2021, mohli bychom se opět dočkat širšího pole pohonných jednotek. Tím by se opět posílila pozice Formule 1, jak uvedli noví majitelé, technologie motoru nemůže jít zpět, musí nadále představovat vrchol motorsportu.
Server motorsport.com uvedl, že následujícím krokem po zmíněné schůzce bude individuální konzultace s jejími účastníky. FIA a vlastníci obchodních práv F1 poté zformulují společný návrh na nové specifikace pohonných jednotek. Podle zveřejněných plánů by další setkání na podobné úrovni mělo proběhnout do 21. září letošního roku, tedy ještě před svoláním Světové rady motorsportu.