Za poslední tři roky plus část této sezóny odjely vozy Mercedes 64 Grand Prix a z těchto 128 možných výsledků zaznamenaly pouze 10 odstoupení: motor byl příčinou odstoupení ve čtyřech případech - dvakrát u Hamiltona, jednou u Rosberga a Bottase. Ovšem vedení týmu po posledním předčasném konci závodu uvedlo, že podobnou příčinu odstoupení ještě v minulosti tým nezaznamenal.
Mercedes do Barcelony přivezl pro oba vozy nové pohonné jednotky, aktualizované s ohledem na vyšší spolehlivost. U Bottasova agregátu však došlo k úniku vody a navíc po pátečních trénincích museli opravovat určité potíže s elektronikou. Proto dostal Fin k dispozici pohonnou jednotku, s níž odjel první čtyři závody této sezóny.
Valtteri Bottas přestál úvodní strkanici s Räikkönenem, poté absolvoval dramatický souboj s druhým vozem Ferrari, aby nakonec své putování po Circuit de Catalunya zakončil v 39. kole před zatáčkou La Caixa po selhání turba - tato porucha byla pro Mercedes novinkou.
"Hlavní příčina problému, kvůli kterému musel Bottas odstoupit, tkvěla v turbu. Ale s podobným případem jsme se ještě nesetkali, což nás jenom utvrzuje v názoru, že musíme všechno prověřovat dvojnásob pečlivě. Jsme součástí technického sportu a pokud překročíte nějaké limity, narazíte na technické problémy," obecně popsal selhání pohonné jednotky šéf týmu Toto Wolff.
Mercedes provedl pro zbytek sezóny významnou rekonstrukci své jednotky, včetně zcela nového provedení MGU-H a MGU-K. Vzhledem k tomu, že porucha se vyskytla ještě na staré verzi, mohl by být v klidu, jenže Wolff si je dobře vědom nové situace v boji o titul a také intenzivnějšího soupeření s Ferrari, které je dalším bodem tlaku na technická provedení.
"S Ferrari svádíme tvrdý souboj. Na jedné straně to je hodně náročné a vzrušující, na druhou nám to umožní se dostat až na samotné hranice. Každý víkend se k ní budeme přibližovat, taková je nová realita Formule 1 v ročníku 2017," tvrdí Wolff.