Renault totiž vykázal za sezónu 2016 podstatně lepší výsledky. Po převzetí stáje nesoucí jméno Lotus se povedlo francouzské automobilce, mající po letech opět vlastní tým v F1, podstatně snížit ztráty a nastartovat ozdravnou finanční politiku.
V roce 2015 stáj Formule 1 nesoucí název Lotus vykázala deficit ve výši 57 milionů liber. Nástupnický tým v Enstone v následujícím roce dokázal snížit ztrátu o 3,3 miliony £, třebaže si oproti umístění Lotusu ve zmíněném roce 2015, kdy skončil šestý, jako Renault pohoršil poklesem na deváté místo. Navíc se obrat Renaultu zvýšil ze 78,4 milionů na 119,7 milionů liber- oněch 41,3 milionů £ představuje meziroční nárůst o 52,7 %.
Finanční aktivity v roce 2015 byly podle francouzské automobilky negativně ovlivněny některými akcemi, které současný tým v Enstone nazývá "jednorázové transakce". Úspěšnější bylo "posilování sponzorů a výhodné kursy měn následující po Brexitu", tyto okolnosti výrazně napomohly úspěšným číslům v roce 2016.
Investiční program Renaultu se po hubených letech pod značkou Lotus opět vzmáhá - prodejní náklady vzrostly o 12 milionů liber, stejně tak dlouhodobě spravovaný majetek posílil o 11,8 milionů £. Jako odraz úspěšné reorganizace poklesly celkové náklady na provoz týmu. Přitom počet zaměstnanců se zvýšil ze 475 osob (2015) na 511 v loňském roce, což představuje zvýšení výdajů o 2 miliony liber. Počítá se s dalším přijímáním, takže ke konci roku by pod hlavičkou značky Renault F1 mělo pracovat až 600 zaměstnanců.
Podle týmových vyjádření nebyl rok 2016 plánován jako průlomový. Šlo o adaptaci týmu na tratích F1 s ohledem na návrat do této oblasti motorsportu. Současná sezóna by měla mít jako oficiální cíl postupný posun středem startovního pole a zakončit ročník 2017 pátým místem v Poháru konstruktérů. V současné době je Renault na sedmém místě a na zmíněnou příčku ztrácí sedm bodů.