V kvalifikaci se Hamiltonovi neaktivoval po zmáčknutí tlačítka systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, v cílí měřeného kola tak byl o 23 tisícin sekundy později než Bottas. To jej odsoudilo ke startu z druhého místa. Závod se potom mohl vyvíjet odlišně.
"Pokud si někdo myslí, že jezdec nebo že bych měl já být spokojený s druhým místem, tak nevím, co k tomu dodat. Kvůli tomu tady nejsme. Samozřejmě, že už jsme předtím skončili druzí. Když zažijete dobrou bitvu, pak to je příjemný pocit. Je to tedy fajn, když se dostanu na pódium, ale pak přemýšlíte o určitých věcech, které se přihodily," začíná Hamilton.
"Ztratil jsem dvě desetiny mezi zatáčkami 10 a 11, kde mi v kvalifikaci nezafungovalo DRS. Ztratil jsem 5 setin na výjezdu z poslední zatáčky, což by tedy v pohodě stačilo na pole-position," vrací se trojnásobný mistr světa ke kvalifikaci v Bahrajnu.
Jenže nedělní závod pro něj nezačal o nic lépe: "Ztratil jsem pozici na startu, šlo výlučně o mou chybu. Pak se k tomu přidal ztracený čas v boxové uličce... Nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete, nacvičujete... A během roku máte 20 příležitostí. Když to poserete, tak to bolí, to se ani nedá jinak říct.
Chlapi, když poděláte svou práci, tak nevím, jak se cítíte vy. Pokud to má očividně tak velké důsledky, tak si jsem jistý tím, že byste také byli zničeni," mrzí Hamiltona ztracené body v letošní vyrovnané bitvě o titul s Vettelem. "Snažím se to zvládnout tím nejlepším způsobem. Ale uvnitř vás to žere. Musíte s tím skončit, vyrovnat se s tím a jít dál."
Uvědomuje si, že k vítězství Ferrari v Austrálii a v Bahrajnu přispěla perfektní strategie i lepší práce s pneumatikami, stále však cítí, že Mercedes má dost dobrý balík na to, aby stáj z Maranella porazil: "Šlo tam o některé věci, které kdyby byly perfektní, tak bychom byli v mnohem lepší pozici pro boj o vítězství. A já jsem se do té pozice nedostal."
"Šlo o drobné procento, o kterém by mělo být celé závodění. Chceme fungovat na špici a ne na určitý slušný počet procent a prohrát závod. Ale tak tomu bude v tomto ročníku. Podle mě je to vzrušující a myslím si, že všichni v týmu musíme fungovat každý víkend na maximální úrovni. Když se podíváte na 20 loňských závodů, tak 5 nebo více z nich nebylo perfektních, ale jiné zase byly skvělé," pokračuje Hamilton, jenž minulý rok prohrál v boji o titul se svým týmovým kolegou Nicem Rosbergem.
"Mým cílem je každý rok zvýšit počet těch skvělých závodů, a snížit tak počet propadáků. Stále si myslím, že první závod byl vydařený, druhý také, a ten [v Bahrajnu], to byl tak trochu propad. Budu se snažit to tedy v příštím závodě zase otočit," dodává Hamilton, jenž k tomu bude mít příležitost tento víkend, kdy se jede Velká cena Ruska v Soči.