Páteční setkání výrobců pohonných jednotek s prezidentem FIA v Paříži naznačuje, že by se v této oblasti mohlo leccos změnit. Současný stav bude platit do roku 2020, takže není vyloučeno, že od následujícího roku budou hybridní motory "obětovány" levnější a hlučnější verzi. Setkání se účastnil i prezident FIA Jean Todt, který se nedávno opakovaně vyjádřil k budoucnosti agregátů, navíc proběhla diskuse se zástupci Volkswagenu - zatím nikoli o možném zapojení německé značky do F1, ale o budoucnosti motorů jako takových.
Širší dohoda, která z této schůzky vzešla, naznačuje novou cestu, na níž by už neměly "hřmět" šestiválcové 1,6 litrové hybridy, i když některé technologie spojené s tímto systémem mohou nadále v F1 zůstat. Přestože je běžné, že podobné debaty ohledně přesné specifikace motorů mohou trvat i několik let, právě dnes vydala FIA prohlášení, že bylo dosaženo dohody v orientačním nástinu (a nelze předpokládat, že by Automobilová federace chtěla s ohledem na 1. dubna někoho napálit).
Motory by se měly stále blížit silničnímu provedení, ale je eminentní zájem je udělat hlučnější a také dosáhnout menších nákladů na vývoj a výrobu. Přitom by ale agregáty měly nadále disponovat vysokým výkonem a provedením, které by pilotům umožňovalo dravější jízdu. Tento záměr souvisí s odklonem o omezení průměrné spotřeby paliva, které činí 105 kg během jedné Grand Prix.
"Jsem velmi spokojen s procesem a především se skutečností, že mnoho různých zainteresovaných stran bylo schopno se dohodnout na dalším postupu v nesmírně důležité technické sféře spadající pod šampionát F. Samozřejmě teď bude nutné si sednou a vypracovat jemné detaily, týkající se přesné podoby pohonné jednotky, jak by měla vypadat v roce 2021. Ale vykročili jsme pravou nohou a těším se na následující spolupráci s těmi nejlepšími zástupci v oboru na činnosti, která by Formuli 1 měla v budoucnu přinést to nejlepší," komentoval závěry setkání Jean Todt.