Žraločí ploutve? Budeme to řešit, tvrdí Brawn

iM4, 4. března 2017, 10:43 Google+

Nový sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn chce řešit nepopulární žraločí ploutve, které se díky novým pravidlům vrátily do královny motorsportu. Podle Brawna je to nezamýšlený důsledek nových pravidel.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 06.03. 08:44) Napište svůj názor
Brawn, Ross

Brawn, Ross | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Dvaašedesátiletý Brit prozradil, že je spokojen s nárůstem rychlosti u nových vozů oproti svým předchůdcům, přiznává však, že žraločí ploutve a T-křídla jsou poněkud nešťastným řešením.

"S novými vozy a pravidly se potřebujeme zaměřit na to, jak vozy fungují a jaký efekt na ně mají žraločí ploutve," řekl Brawn.

"Monoposty vypadají lépe, jsou vzrušující a proporce vozu jsou lepší. Jsou o dost rychlejší, což je impozantní. Jezdci mi říkají, že jsou nové monoposty fyzicky náročnější na řízení, což jsme chtěli."

"Ale s novými pravidly vždy přijdou nějaké zádrhely."

"Vrátily se nám nepopulární žraločí ploutve. To musíme včas řešit," souhlasí Angličan.

img-responsive

Nový monopost Force India se žraločí ploutví | foto: Sahara Force India

"Nová pravidla měla za úkol vyprodukovat vzrušující nové vozy, což nechceme pokazit nějakými drobnostmi."

Podobný názor má Brawn i na tzv. T-křídla.

"Všechno jsou to nechtěné následky nových pravidel. Postupem času budeme chtít vše pěkně vyžehlit, aby vozy vypadaly opravdu jako čisté závodní stroje."

"Také ale potřebujeme vědět, jak si na tom s novými vozy stojí jezdci. Jak dokáží mezi sebou bojovat. To je také velice důležitý element. Z perspektivy vozů je důležitá stabilita pravidel, takže nemůžeme očekávat žádné velké změny," pokračuje Brawn.

Ten také potvrdil, že chce podrobnou studii předjíždění tak, aby již dále nebyl potřebný systém DRS.

"Musíme se podrobně podívat na celé téma předjíždění v motorsportu. Osobně bych preferoval, kdyby k tomu docházelo přirozeně, než díky systému DRS."

"DRS ale bylo řešením situace, kterou jsme tu měli. Nemyslím si, že bysme měli spěchat. Potřebujeme najít dlouhodobé řešení," dodal Brawn.

Vytisknout

Diskuze: Žraločí ploutve? Budeme to řešit, tvrdí Brawn

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 06.03.2017 08:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Paul Hembery v Soči

Na piloty F1 čeká brutálních 5G! Nebudou omdlévat kvůli přetížení, ptá se…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud