"Je to opravdu síla. Přetížení v některých zatáčkách je i 5G. Nejlepší cestovní vozy, třeba nějaké Ferrari či Lambo dosahují hodnot okolo 1,2 až 1,3G. Možná nám nějací chytří doktoři řeknou, že se blížíme k bodu, kdy závodníci omdlí. Já sám nevím, při jaké hodnotě to může nastat. Když se ale podívám na zatáčku číslo tři, tak to je opravdu mazec. Normální člověk by to neustál," okomentoval situaci Hembery.
Pokud srovnáme Formuli 1 a závody akrobatických letadel Red Bull Air Race, tak zjistíme, že se pohybujeme ještě na "bezpečné" úrovni. Piloti letadel této prestižní série běžně zvládají přetížení 10G a maximálně mají povolené přetížení 12G, ve kterém ale mohou setrvat maximálně 0,6 vteřiny.
Letos se počítá, že některé závody se pojedou pouze na jednu zastávku, což samozřejmě navyšuje intenzitu samotné jízdy, jelikož pilot nemá "odpočinkový" průjezd boxy navíc. Dle Hemberyho to bude další prvek, který bude mít vliv na výkony jednotlivých jezdců.
"Asi to není úplně procházka růžovým sadem, když cítíte přetížení 5G. Samozřejmě vždy bude záležet na okruhu. Ale třeba takový 30-40 kol dlouhý stint na Silvertone bude dosti náročný. Dokonce i tady v Barceloně to bude dost vyčerpávající, když si přimyslíte těch dalších 20 stupňů Celsia," zakončil Hembery.