Räikkonen zopakoval úterní vítězství, mokrý test fiaskem, Mercedes měl problémy

Robert RoBertino Pavelka, 2. března 2017, 09:00 Aktualizováno 2.3.2017, 18:00 Google+

Dnešním dnem skončí první polovina přípravy na sezónu 2017. Týmy se chystají na dalších osm hodin testování na trati Circuit de Catalunya, přičemž čtvrtý den bude mít předem avizovanou zkoušku mokrých pneumatik.

Počet komentářů:  25 komentářů (Poslední 02.03. 21:03) Napište svůj názor
Kimi Räikkönen při testu za "deštivých" podmínek

Kimi Räikkönen při testu za "deštivých" podmínek | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Stejně jako v předchozích případech týmy avizují dopředu své jezdecké sestavy a podobně jako včera uvidíme ve více týmech střídání. Jen počet se ze tří zvýší na pět.

Piloti, kteří se účastní 4. dne testování:

Mercedes: Lewis Hamilton/Valtteri Bottas
Ferrari: Kimi Räikkönen
Red Bull: Max Verstappen
Williams: Felipe Massa/Lance Stroll
McLaren: Stoffel Vandoorne
Force India: Sergio Pérez/Esteban Ocon
Toro Rosso: Daniil Kvjat/Carlos Sainz jr.
Renault: Nico Hülkenberg/Jolyon Palmer
Haas: Romain Grosjean
Sauber: Antonio Giovinazzi

img-responsive

Detail nových a loňských pneumatik Pirelli do deště | foto: Haas F1 Team

Opět platí, že piloti uvedení za lomítkem nastoupí "do práce" po polední pauze. Pokud nebude ve Španělsku pršet, a zatím to tak opravdu nevypadá, bude trať uměle zavlažena na první hodinu dopoledních testů. "Chceme vyzkoušet veškeré podmínky, od extrémně mokré trati až po suchou po polední pauze,. Pro týmy bude užitečné porovnat rozdíly jednotlivých směsí," uvedl zástupce Pirelli Mario Isola

Zatím většina twitterových účtů jednotlivých týmů ukazuje prakticky jasnou oblohu nad Circuit de Catalunya a zavlaženou trať. Jako první na modře označené směsi vyjíždí na okruh dvě "Véčka", tedy Vandoorne a Verstappen. Holanďan je také prvním, kdo si dnes zapíše měřený čas, s ohledem na podmínky má hodnotu 1:45,735. Vzápětí se zlepšuje o čtyři vteřiny (1:41,706) a na trať vyjíždějí další piloti: Räikkönen a Giovinazzi, přidávají se Kvjat a Hülkenberg. Nikdo moc nechce otálet.

Zdá se však, že počasí je natolik hezké, teplota trati se díky vodnímu filmu pohybuje mezi 7,6°C a 14,4°C, že poměrně rychle vysychá, takže je otázka, zda nebudou znovu do "boje" povolány cisterny, které jsme už na trati před zahájením testů viděli. Podle oficiálním zdrojů bylo na trať nalito 250 000 litrů vody, což v přepočtu znamená objem deseti olympijských plaveckých bazénů!

Stoffel Vandoorne se jako první dostal do potíží, když v poslední zatáčce měl co dělat, aby svůj McLaren zkrotil, ale nakonec z toho nebylo nic horšího, než trochu smýkání. Na trať zatím vyjelo jen šest pilotů a čas nadále má na displeji pouze Verstappen. Všichni ostatní doposud zvládli jen instalační kolo, Holanďan o tři více.

img-responsive

Nico Hülkenberg vyjíždí na pneumatikách do extrémního mokra | foto: Renault Sport F1

Vandoorne je druhým pilotem, který má započítaný výsledek - 1:45,039. Druhé kolo už se mu podařilo o něco rychleji (1:44,262), Verstappen si zajel do boxů pro pneumatiky do přechodných podmínek, zatímco třetím do party pilotů s nějakým časem je Giovinazzi - 1:46,415. Pilot Red Bullu ale na zeleně označených pneumatikách žádný výsledek nezaznamenal. Na trať se chystá i Grosjean, zatím žádná aktivita u Mercedesu, Williamsu a Force Indie. Giovinazzi se v druhém pokusu lepší na 1:43,672.

img-responsive

Mercedes zatím nevykazuje známky aktivity | foto: Mercedes AMG F1 Team

Giovinazzi se opět lepší, ale v dalším pokusu měl v poslední zatáčce hodně namále. Čas si zapisuje také Kimi Räikkönen, ale zatím je ze čtveřice pilotů v tabulce nejhorší (1:43,767). To už ale po chvíli neplatí, protože druhý pokus finského pilota jej vynáší do čela před Verstappena - 1:41,598. Nejvíc kol má zatím najeto Giovinazzi, stále se na trati neobjevili Hamilton a Pérez.

Pokud vám ve výčtu chybí Williams, pak stáj zveřejnila oficiální prohlášení, že se dnešních testů na mokré trati nezúčastní. Učinila tak v 7:59 místního času s tím, že včerejší nehoda Lance Strolla ve středním sektoru v zatáčce 5 v odpoledních hodinách způsobila takové poškození vozu, že ho nebude možné nasadit k dnešním jízdám.

"Po provedení důkladné kontroly v nočních hodinách vozu Williams FW40 jsme z bezpečnostních důvodů dospěli k rozhodnutí, že dnes vůz do testů nenasadíme. Druhé šasi bude připraveno na odpoledne s cílem, aby jej bylo možné nasadit příští týden k druhé sadě testů, která začíná 7. března," praví se v prohlášení týmu. Jako viník je všeobecně považován Lance Stroll, ale šéf výkonu Rob Smedley nováčka brání, že k nehodě došlo součtem několika okolností - vůz byl plně natankován a neměl dostatečně zahřáté pneumatiky. 

Zpět na trať, kde se nejpilnějším pilotem stává překvapivě Vandoorne, kdo by si to po prvním dnu pomyslel. Průběžného vedení se ale ujímá Verstappen. Räikkönen se sice dokázal zlepšit na 1:40,803, ale Holanďan vzápětí připravil odvetu v podobě času 1:40,357 - je evidentní, že Red Bullu mokré podmínky svědčí. Na trati je pouze čtveřice Verstappen, Räikkönen, Vandoorne a Giovinazzi. Díky tomu nám Hülkenberg mohl předvést výše uvedené holinkové představení.

Verstappen na trati zůstává, přidávají se k němu Hülkenberg a Grosjean. Oba si po instalačním kole zaznamenávají první měřený výsledek: Nico 1:41,170, Romain 1:42,856 a vzápětí 1:42,842, zatímco Max Verstappen se jim opět vzdaluje na 1:40,191. Pirelli mezitím oznamuje, že trať po ranním zavlažení už opakovaně vodou zalita nebude, takže týmy mohou provést po mokrém testu i zkoušku na osychající trati. Jak se ale zdá, nikomu se do ní moc nechce, protože když zajel do boxů Verstappen, nad okruhem zavládlo ticho.

img-responsive

Antonio Giovinazzi na téměř žánrovém obrázku | foto: Sauber Motorsport AG

Jedním z důvodů je vysvětlení z tábora Mercedesu, šetří se tu zatím blíže nespecifikovaný problém s elektrikou. Na ztichlém Circuit de Catalunya nasbíral doposud nejvíc kol Stoffel Vandoorne (18), po něm Max Verstappen (14) a Antonio Giovinazzi (11). Symbolické instalační kolo zajel Daniil Kvjat. Zatím bez žádného bližšího vysvětlení nevyjel na trať avizovaný Sergio Pérez.

Trať sice ještě nijak dramaticky nevysychá, na cílové rovince se doposud neobjevují vyjeté stopy, nicméně Max Verstappen už na ní vyjel podruhé na zeleně označené směsi. Zatímco první pokus byl jenom symbolický, nyní už jde o regulérně zajeté kolo a výsledkem je čas lepší téměř o dvě vteřiny než ten, zajetý na "full-wet" - 1:38,286. Holanďan vzápětí dosáhl absolutně nejrychlejšího času v druhém sektoru, ale zbytek mu už tak dobře nevyšel, takže ke zlepšení nedošlo. Po tomto bleskovém výjezdu je na okruhu opětovně klid.

Dalšími na Intermediates jsou Grosjean a Hülkenberg. Evidentně je na trati vody méně, protože se velice rychle blíží Verstappenovu času. Žlutý Renault prolétl cílem v čase 1:39,113, ovšem vzápětí jde Nico Hülkenberg do prozatímního čela - výkon 1:38,107 ho k tomu opravňuje. Grosjean se pochopitelně také zlepšuje a posouvá se na průběžné třetí místo (1:39,863). U Mercedesu se stále hledá příčina elektrických problémů, Bottas se zatím zaskočil podívat ke svému bývalému týmu. Verstappen se pokusil odpovědět na Hülkenbergovu výzvu, ale i přes drobné zlepšení (1:38,148) setrvává na druhém místě.

img-responsive

Nastává čas zelených pneumatik, to platí i pro Grosjeana | foto: Haas F1 Team

Na trati už určitě není tolik vody, kolik přivezly cisterny (přesný údaj najdete výše), takže se časy začínají snižovat. Na chvíli se na čele vyhříval Antonio Giovinazzi, ale jeho čas 1:37,439 vzápětí překonal Kimi Räikkönen výkonem téměř o vteřinu rychlejším - 1:36,509. Nastává čas "zelený", tedy pro pneumatiky do přechodných podmínek. Räikkönen i nadále zrychluje a pomalu se blíží hranici 1:36,0 - prozatím za ní zaostal o nějakých 0,041 vteřiny.

Na trati jsme tak svědky zajímavého úkazu - prohánějí se po ní tři různé vozy se stejnou značkou pohonné jednotky. Chvíli byl v čele Giovinazzi, kterého předjel Räikkönen, v pozadí se držel Grosjean. A zatímco Francouz výrazně vylepšil svůj čas na 1:36,310, jeho týmový kolega Kevin Magnussen na svém twitterovém účtě oznamuje, že za několik hodin zamíří domů. O voze se prý dozvěděl dost, takže se těší na příští týden. S podobnou zdravicí fanouškům "A caminho de casa , semana q vem estamos de volta!!" (Jsem na cestě domů, příští týden jsem zase zpět) se ozval i Felipe Massa.

img-responsive

Zdá se, že testování na mokru pomalu končí | foto: Haas F1 Team

Po dvou hodinách je nad Circuit de Catalunya stále polojasné počasí, ovšem teplota vzduchu nám vylezla už o téměř pět stupňů na 12,2°C. Trať už jeví známky vysychání, na rovince se objevují suché koleje, její teplota má hodnotu 26,7°C. Vlhkost vzduchu je v této chvíli na 61 %. Kratičce pobyl na trati Giovinazzi, ale už je zase klid a ticho. Zdá se, že mokrá část testů se pomalu chýlí ke konci.

Grosjean nastavil v závěru mokrých jízd laťku na 1:32,946, takže je o více než tři vteřiny rychlejší než Räikkönen. Probudily se také Šípkové Růženky u Force Indie a chystají se vyslat na trať Péreze - na mokrých pneumatikách. Je otázka, zda to není trochu pozdě. Mexičan si odjel instalační kolo a můžeme jen odhadovat, zda tím jeho testování na mokru neskončilo.

img-responsive

Romain Grosjean při testování na mokrém povrchu | foto: Haas F1 Team

Rozhodně se však nehodlají s mokrou tratí rozloučit u Ferrari a Red Bullu. Räikkönen se vrátil na trať a opět přezval vedení časem 1:32,026. Zlepšil se i Max Verstappen, ale pouze v rámci svých výkonů - zajel všechny sektory v osobním maximu, ale čas 1:38,148 ho ponechává na pátém místě. Šlo však evidentně jen o přípravu, protože "létající Holanďan" druhým pokusem překonal hranici 1:30,0 - nyní je v čele výkonem 1:29,867. McLaren avizuje ukončená vylepšení a změny nastavení, takže by se ještě měl na trať dostat Vandoorne. Sergio Pérez nakonec zaznamenává po dvou pomalých pokusech na modře označených pneumatikách čas 1:39,430, což je na této směsi jednoznačně nejlepší výkon.

img-responsive

Na co u Force Indie tak dlouho čekali??? | foto: Sahara Force India

Na prahu poslední hodiny je evidentní, že mokré testování je u konce. Kimi Räikkönen jako první nazul měkkou směs a po vyzkoušení, jak se na okruhu bude chovat (1:29,222) se posouvá mnohem dále od ostatních: čas 1:25,939 sice nelze srovnávat se včerejšími výkony, protože pořád ještě není trať vyschlá docela, ale k tomu bezpochyby dojde v polední pauze. Piloti tak mají nyní vzácnou možnost simulovat přechod z přechodných pneumatik na suché.

Räikkönen se dále zlepšuje - 1:25,707 a naposled 1:25,557, ale někteří další piloti ještě hodlají vytěžit nějaké poznatky z přechodných pneumatik, což je případ Nico Hülkenberga, který se výkonem 1:35,122 posunul na páté místo. Měl k tomu ideální podmínky v tom směru, že na trati zůstal jediný. Zdá se, že bez času zůstane Toro Rosso s jediným instalačním kolem, ani u Mercedesu stále není vidět žádnou aktivitu.

img-responsive

Hamilton se v posledním testovacím dni na trať nedostal | foto: Mercedes AMG F1 Team

A ani se Stříbrného šípu dopoledne nedočkáme, protože nyní bylo uveřejněno následující prohlášení na twitteru Lewise Hamiltona: "Elektrická závada nás přinutila setrvat od rána v garáži, takže jsem se rozhodl už dnes na trať nevyjet, protože bych z toho neměl žádný užitek. Je to škoda, že jsem dnes nejezdil, ale i tak jsem tu strávil hezkých pár dní. Tým odvedl úžasnou práci, už se nemohu dočkat, až se příští týden vrátím a opět usednu do auta."

"Checo" Pérez se nehodlal vzdát možnosti vyzkoušet si i pneumatiky do přechodných podmínek, bez ohledu na fakt, že je testoval vlastně na suché trati. Zajel třetí nejlepší výsledek dopoledne, dá se ovšem předpokládat, že v celkové klasifikaci se před něj ještě někdo dostane. Takhle má po 11 kolech zapsaný výsledek 1:31,315. McLaren vyslal na trať Vandoornea na ultraměkké směsi.

img-responsive

Hülkenberg aspoň v závěru dopoledne vyzkoušel suché pneu, odpoledne už ho vystřídá Palmer | foto: Renault Sport F1

Předpokládané se stává skutkem. Zatímco například Haas půl hodiny před koncem dopoledních jízd avizuje na svém twitteru, že se na trati objeví až odpoledne, Nico Hülkenberg se ještě rozhodl zajet si nějaké to kolo na suchých pneumatikách, protože odpoledne už k tomu nebude mít příležitost. Na měkké směsi se dostal na druhé místo za Räikkönena časem 1:25,797. Fin je zároveň mužem, který doposud absolvoval nejvíc okruhů.

img-responsive

Force India si svou aktivitu schovala do poslední hodiny | foto: Sahara Force India

Pořadí se na poslední chvíli mění, Pérezovi asi bylo líto, že téměř celé dopoledne nebyl v akci, takže nyní bleskově vyměnil přechodné pneumatiky za měkké a hned se dostal do vedení - 1:24,893. Hülkenberg si také užívá poslední minuty na trati v tomto testovacím programu, daří se mu zdolat Räikkönena a posouvá se na druhé místo - 1:25,545. Tím se také stává nejpilnějším pilotem dopoledne. Do hry zasahuje i Max Verstappen, který ale vyrazil na středně tvrdých pneumatikách. Proto je jeho čas zatím pomalejší - 1:25,050. Pobavení způsobil Haas, který nejdřív avizoval ukončení dopoledního programu a poté se na jeho twitteru objevila další zpráva: "Četli jste náš poslední tweet? Ignorujte ho! Myšlenka se někdy může změnit během zlomku vteřiny, takže Romain opět vyjede na trať." Důkazem je Francouz na Haasu VF-17 na středně tvrdé směsi.

img-responsive

U Haasu se mění myšlenky prakticky z vteřiny na vteřinu | foto: Haas F1 Team

Jako by si piloti chtěli vynahradit váhavé chvíle během "mokrého" testu, nyní se vrhají v posledních minutách na trať a zlepšují jeden čas za druhým. Vandoorne na ultraměkké směsi zajel druhý nejlepší čas v hodnotě 1:24,348, jenže vzápětí se prohnal cílovou rovinkou dvakrát po sobě Räikkönen a po 1:22,662 ustanovil zatím nejlepší výkon 1:22,305. Překvapivě se na trati objevil i Mercedes, ovšem nikoli s Hamiltonem, nýbrž Bottasem v kokpitu. Je ovšem otázkou, zda jeho instalační kolo nebylo jenom prestižní záležitostí. Nakonec se tak nestalo, Valtteri Bottas navzdory rozpisu Mercedesu má dopoledne měřený výkon dosažený na měkkých pneumatikách.

POZOR! Pirelli právě oznámilo zásadní změnu plánu a před odpoledním testem opět hodlá trať skropit vodou. Těžko říci, zda to bylo kvůli nepříliš vydařenému dopoledni, každopádně se bude podle poslední zprávy opět začínat na mokré trati. Ve stínu této zprávy se zlepšil Max Verstappen na středně tvrdé směsi na 1:24,017, aby vzápětí ubral ještě další desetinu. Doposud vedoucího Räikkönena ale neohrozil.

Doslova v posledních vteřinách se ještě na superměkkých pneumatikách pustili do boje s časem Romain Grosjean a Stoffel Vandoorne, který opustil ultraměkkou směs. V obou případech to byl duel úspěšný a výsledkem pak bylo druhé resp. třetí místo.

Výsledky dopoledních jízd 4. testovacího dne:

1. Kimi RÄIKKÖNEN Ferrari 1:22,305 měkké 45 kol
2. Romain GROSJEAN Haas 1:22,739 superměkké 47 kol
3. Stoffel VANDOORNE McLaren 1:23,918 superměkké 33 kol
4. Max VERSTAPPEN Red Bull 1:23,920 středně tvrdé 43 kol
5. Sergio PÉREZ Force India 1:24,893 měkké 25 kol
6. Nico HÜLKENBERG Renault 1:24,974 měkké 51 kol
7. Antonio GIOVINAZZI Sauber 1:25,037 měkké 37 kol
8. Valtteri BOTTAS Mercedes 1:36,512 měkké 8 kol
9. Daniil KVJAT Toro Rosso - mokré 1 kolo
- Lewis HAMILTON Mercedes - - -

Dopolední část testů je tedy u konce, kromě již avizované absence Williamsu jsme prakticky neviděli Toro Rosso a Mercedes, pokud Pirelli dodrží své záměry, budeme začínat ve 14:00 opět na uměle zaplavené trati. Ale jak jsme již během dopoledne byli svědky, vše se může změnit.

img-responsive

Copak měli u Force Indie dobrého k obědu? | foto: Sahara Force India

Odpolední program 4. testovacího dne:

Začneme tedy opět na vodě, protože na přání Pirelli během polední pauzy opět vyrazily na okruh cisterny. Uvidíme však pouze devět týmů, protože jak bylo avizováno, Williams kvůli poškození monopostu po nehodě Lance Strolla ve včerejším odpoledni nemůže nasadit vůz do dnešních jízd. Otázkou také zůstává, zda dojde k výměně pilotů u Toro Rosso, kde Kvjat absolvoval jediné kolo. To Lewis Hamilton už se se svými příznivci rozloučit na svém twitterovém účtu, jeho zprávu najdete o něco výše.

Zatím není jasné, zda se bude "kropit" jako dopoledne, tedy jednou a dost, pak se bude čekat, až trať postupně vyschne, nebo Pirelli navrhne jiné řešení. Dopoledne se piloti na trať příliš nehrnuli a největší provoz nastal až v poslední hodině. Je stále velmi hezké počasí, teplota nám dokráčela k 17,9°C a trať se dostala na hodnotu 33,3°C.

img-responsive

Verstappen a trochu duhového pohledu | foto: Red Bull Racing

Zatím nám po trati krouží jenom Valtteri Bottas, který si Mercedes vyzkoušel už v samotném závěru dopoledne poté, co Hamilton oznámil, že se ve svém posledním představení v první sérii testů neobjeví. Fin absolvoval pouze pět kol bez měřeného výsledku na pneumatikách do přechodných podmínek a ve Španělsku je opět klid. Dalším statečným je Romain Grosjean, ale i jeho aktivita končí po dvou odjetých kolech. Na sociálních sítích se objevuje snímek z tiskového centra - i z něj je evidentní, jak "rušná až hektická" atmosféra na Circuit de Catalunya" panuje. Někteří samým napětím i usnuli... Protože je snímek cloněn autorskými právy, nabízíme vám jeden umělecký počin a la Red Bull.

Grosjean odkroužil pět kol a stáhl se do boxů. Panuje názor, že týmy nechtějí riskovat poškození vozu na uměle zaplavené trati, proto čekají, až vyschne. Z tiskového centra zazněl tento argument s odvoláním na včerejší Strollovu nehodu, i když Kanaďan pochopitelně nehavaroval v důsledku změněných povětrnostních podmínek. 

img-responsive

Do boje opět vyráží Pérez, ačkoliv měl odpoledne jezdit Ocon | foto: Sahara Force India

Na trati se objevují další dva stateční, Sergio Pérez, který měl původně pro odpoledne předat vůz Oconovi, a Antonio Giovinazzi. Ale i oni nezaznamenali jediný měřený výsledek. Naskýtá se opravdu otázka, zda toto řešení je nejšťastnější a neminulo se tak trochu účinkem. Symbolický výjezd jsme zapsali i Räikkönenovi, jinak je stále všechno při starém. Možná by stálo za to pokusit se zjistit, na kolik tento "žertík" přišel, protože dopravit na trať nadvakrát půl milionu litrů vody není přehlédnutelná položka. Pokud by skládali španělští pořadatelé účet v Praze, stálo by je zavlažení trati nějakých 42 710 Kč.

Bez nadsázky lze hovořit o fiasku, které dost možná bylo vyvoláno rozhodnutím Pirelli na poslední chvíli opět vytvořit simulaci deštivých podmínek. Pokud se na trať za hodinu vydají čtyři piloti, dohromady 39 kol, těžko lze předpokládat, že tímhle způsobem se F1 přiblíží divákům, ale i samotným jezdcům. Protože nevidíme do zákulisí, je tu další otázka, zda vůbec někdo ono rozhodnutí s týmy konzultoval, a pokud ano, jaký to mělo ohlas. Situace je taková, že ani na sociálních účtech jednotlivých týmů se "nic neděje". 

Konečně máme po 75 minutách aspoň jeden čas. Neúnavný Valtteri Bottas, který najel už dvacet kol, dosáhl na zeleně označené směsi čas 1:34,553. Zasazovat tento údaj do tabulky, ovlivněné časy na vysychající trati je zhola nesmyslné. Vzápětí to novou posilu Mercedesu přestalo bavit a mechanici na vůz nasadili měkkou směs. Progres je zjevný - 1:24,850. Vzápětí se zlepšil na 1:24,385, ale na dopolední časy to nestačí.

img-responsive

Max Verstappen se chystá vyjet na trať | foto: Red Bull Racing

Mokrý test beze zasvé - Bottas se na měkké směsi vyrovnal Verstappenovi z dopoledne - 1:23,920, čas na tisícinu stejný. Vzhledem k tomu, že nad tratí svítí intenzivně slunce, dá se očekávat, že kontroverzní zavlažení bude za chvíli minulostí a opět uvidíme pořádnou akci. Vůz Maxe Verstappena mezitím prošel důkladnou kontrolou, zaměřenou na drobný problém s výfukovým potrubím, takže se brzy objeví na trati. Zatím po ní krouží osamělá dvojice Bottas - Vandoorne.

img-responsive

McLaren jako Tangerine Dream neboli Mandarinkový sen | foto: McLaren

Jen zcela na okraj - McLarenu se začíná říkat Tangerine Dream. To byla německá avantgardní skupina, která vytvořila velice podmanivou hudbu k filmu Mzda strachu (koho by tenhle "prokletý" snímek zajímal, může se podívat sem).

img-responsive

Pilný Romain Grosjean najezdil v "dešti" nejvíc | foto: Haas F1 Team

Teď se ale zase vraťme k testování. Bottas a Verstappen, kteří se dělili stejným časem o čtvrté a páté místo, svádějí momentálně interní souboj ovšem za rozdílných podmínek. Max Verstappen na měkkých pneumatikách nasadil laťku na 1:22,949, Valtteri Bottas na superměkkých nezvládá zatím kontrovat - pouze 1:23,590, což znamená aspoň posun před Vandoornea. Mezitím odjel Romain Grosjean na přechodných pneumatikách značnou vzdálenost a společně s dopoledním zápisem absolvoval víc kol než na kolik se jezdí Grand Prix Španělska.

img-responsive

Dá se očekávat, že toho Palmer na zelené směsi moc neodjede | foto: Renault Sport F1

Pokud nebudeme počítat symbolický výlet Sergia Péreze, tak jsme zatím na trati neviděli zástupce Ferrari a Toro Rosso. U druhé jmenované stáje to není nic neobvyklého, dopoledne se uvolila jet v podání Kvjata jediné instalační kolo a dost. Jako by nás Sergio Pérez vyslyšel, hned si na měkké směsi zapsal čtvrtý nejlepší čas (1:23,529) a vklínil se mezi Verstappena a Bottase.

Vytisknout

Diskuze: Räikkonen zopakoval úterní vítězství, mokrý test fiaskem, Mercedes měl problémy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 25, poslední 02.03.2017 21:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 25 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamiltonovi se Brawnův nápad nemistrovských závodů líbí. Najdou se ale i odpůrci

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud