Krásným příkladem je například Crossfit, který dokonce pořádá online soutěže, kdy Reebok, držitel licence, vypíše sadu cviků, které pak sportovci provádějí a natáčejí se při tom. Následně se pak vytvářejí tabulky s pořadím. Každoročně se najdou statisíce cvičenců, kteří tyto výzvy absolvují. Není se pak čemu divit, že některé z prestižních závodů vysílá i americká ESPN.
Králem sociálních sítí ve Formuli 1 je právě Lewis Hamilton, který má více jak 4 miliony followerů na Twitteru. Na Facebooku a Instagramu jich má pak o pár set tisíc méně. Takový Ronaldo má na Facebooku přes 100 milionů fanoušků. Dvakrát tolik lajků co Hamilton má například i fenomén ženskéhho UFC Rhonda Rousey. Čísla mluví jasně a pokud bude Formule 1 chtít zaujmout mladé publikum, tak víme, na čem se bude muset zapracovat.
"Když se podíváte na fotbal, tak jejich zázemí, co se týče sociálních sítí je mnohem větší a používají je lépe. To samé platí pro NBA a NFL (americký fotbal)," řekl trojnásobný mistr světa během představovacího dne na Silverstone.
"Například, kdybych chtěl natočit nějaké video nebo udělat fotku ze zákulisí, tak bych hned dostal varování od Mezinárodní automobilové federace a musel bych to stáhnout," pokračoval Hamilton.
Liberty Media, nový majitel Formule 1, se již v minulosti vyjádřil, že by rád zlepšil právě onu stránku dostupnosti skrze sociální platformy. Dokonce se Liberty zajímá i o streamovací technologie, které by mohly závody dostat legální cestou na přenosná zařízení, což by se zase o něco více posunulo dnešním standardům.
"Doufám, že se letos změní pravidla a dovolí nám využívat více sociální sítě, jelikož se jedná o skvělý způsob, jak se spojit se světem a lépe komunikovat. Jedná se o naprosto jednoduché a bezplatné nástroje, díky kterým může náš sport růst a jedná se o skvělou cestu, jak navázat bližší kontakt s dalšími potencionálními fanoušky."
"Je spousta lidí, kteří třeba nesledují F1, ale sledují mě, jelikož jejich přátelé jim řekli, ať to udělají. Díky tomu pak začali koukat na samotné závody. Jsem přesvědčen, že se jedná o nejrychlejší způsob, jak F1 dostat mezi více lidí. Je to něco nového a je třeba se posunout," zakončil Brit.