Newey o nových pravidlech, omezeních a marketingových žvástech automobilek

Petr Hlawiczka, 2. ledna 2017, 06:30 Google+

Konstruktér Red Bull Adrian Newey předpovídá, že se pole na začátku roku 2017 po velké změně technických pravidel promíchá. Přemýšlí ale o tom, kudy se bude Formule 1 ubírat v budoucnosti. Co by pro zlepšení doporučil on?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Adrian Newey

Adrian Newey | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Red Bull sice i letos očekává velmi silný Mercedes, podle Neweyho ale při změnách pravidel nemůže být nic zaručeno: "Téměř jistě to bude znamenat, že se pole trochu více rozptýlí. Kdykoliv dochází ke změnám pravidel, tak je některé týmy přečtou lépe než ostatní."

"Typicky velké týmy, které mají větší rozpočty, je přečtou lépe, ale při poslední velké změně pravidel v roce 2009 tomu tak nebylo. Tehdy to byl Brawn a my, kdo jsme pravidla přečetli správně, a velké týmy - tehdy Ferrari a McLaren, kteří se trochu trápili.

Kdykoliv dochází ke změně pravidel, tak máte spoustu nápadů, které musíte usměrnit a sladit s filozofií auta. Ačkoliv jsme jedním z větších týmů, tak nemáme zdroje na to, abychom zároveň zkoumali všechny cesty. Jde o to, aby cesta, které věříte, byla ta správná - a my všichni doufáme, že máme pravdu. Vždy je šance na to, že existuje cesta či směr, které si někdo jiný vybral a které jsou lepší," vysvětluje Newey.

img-responsive

Red Bull nelibě nese náskok Mercedesu v oblasti výkonu pohonné jednotky | foto: Red Bull Content Pool

Změna technických pravidel se mu sice zamlouvá, po chuti mu nejsou ale současné pohonné jednotky: "Je F1 technickou výkladní skříní pro výrobce motorů, jejich vynikajících výkonů, nebo je podívanou, která zahrnuje člověka a stroj?"

"Podle toho, kým jste, máte takový či opačný názor. Já to osobně vidím tak, že by mělo jít o souboj pilotů spojený s kreativitou inženýrů. To znamená, že by  nemělo jít čistě o bitvu zdrojů, což se tak trochu stalo po stránce inženýrské.

Je naprosto možné přijít se sadou pravidel, která by odměňovala kreativitu spíše než pouhý počet lidí. Rozpočtový strop je na zavedení velmi složitý, můžete ale přijít s omezením zdrojů, určitě na straně šasi, které táhne aerodynamika."

img-responsive

Adrian Newey si v rámci omezení zdrojů dokáže představit zákaz vývoje v aerodynamických tunelech | foto: Sauber Motorsport AG

"Podstatně více, než to děláme, můžete omezit zdroje pro výzkum, možná se zbavit všech aerodynamických tunelů, více omezit CFD simulace. A když omezíte zdroje, pak to nebude mít smysl zaměstnávat tolik inženýrů, protože by to potom kvůli úzkému hrdlu nebylo možné všechno využít," pokračuje technický ředitel Red Bullu.

"Pokud jde o motory, tak mám svůj názorem, o kterém jsem si jistý, že bude velmi kontroverzní. Veškeré ty kecy, které se snaží pár automobilek zdůrazňovat, že to zlepšuje jejich silniční produkty, tak v tom případě by nejpozději do pěti let měly být prokazatelně před svými soupeři v automobilovém sektoru. Nějak očekávám, že tomu tak nebude, což mě vede k tomu, že jde o marketingový žvást," dodává nazlobeně Newey.

Vytisknout

Diskuze: Newey o nových pravidlech, omezeních a marketingových žvástech automobilek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Charles Leclerc slaví na pódiu po závodě v Rakousku

Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

George Russell s Mercedesem W14 v GP Bahrajnu

"Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

James Key

McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

Úvod Velké ceny Saúdské Arábie - Fernando Alonso před Sergiem Pérezem

Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

Max Verstappen se svým otcem po úspěšném závodě v Abú Zabí

Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

George Russell si musel připadat jako ve špatné komedii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen tu není kvůli druhým místům

Max Verstappen ukázal srdce bojovníka, ačkoliv nevyhrál, vede šampionát a z Džiddy si odváží titul Pilot dne

GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault hodlá udělat pokrok a postoupit výše v pořadí týmů

Které dvě kritické věci očekává technický ředitel Renaultu od Hülkenberga?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. KVALIFIKACE GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Red Bull slaví i má plnou hlavu starostí

  2. GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

  3. GRAFIKA: Startovní rošt po penalizaci Leclerca: Pérez s Alonsem v 1. řadě, Max po závadě 15.

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Většina přítomných doufá ve zlepšení

  5. Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

  6. Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud