Force India umožnila německému jezdci předčasně ukončit jeho smlouvu a přestoupit a podepsat novou na více let s francouzskou automobilkou. Ta velmi usilovala o zkušeného pilota ve své druhé sezóně po převzetí Lotusu, aby se v pořadí posunula výše. Hülkenberg u ní nahrazuje Kevina Magnussena, jenž odešel k Haasu, jeho týmovým kolegou bude méně zkušený Jolyon Palmer.
"Nico přinese velmi jasný cit pro směrování, pokud jde o to, co musíme udělat s autem z pohledu jezdce. Neřekne nám, jaký bychom měli zvolit tvar předního křídla, ale velmi jasně nám dá na vědomí, co musíme udělat, jaké vlastnosti auto z pohledu jezdce potřebuje," vysvětluje Bob Bell.
"Příští rok přejdeme na odlišné pneumatiky a mít někoho s jeho zkušenostmi, to nám s přechodem hodně pomůže. Jeho zkušenosti nám pomohou s tím, jak z nich dostat maximum a jak o ně pečovat. To jsou tedy dvě oblasti, v nichž by mohl hrát opravdu kritickou roli. A samozřejmě bude pro tým ústřední bodem, jenž pomůže všechny motivovat a všechny táhnout kupředu," věří technický ředitel Renaultu.
Pro Renault je podle něj teď ten správný čas pro příchod zkušeného pilota, loni by jim moc nepomohl: "Zřejmě by v roce 2016 nebylo tak přínosné, abych byl upřímný. Ale příští rok, když uděláme další krok vpřed, tak jsme teď v oblasti, v níž potřebujeme zkušeného jezdce, někoho jeho kalibru, aby nám maximálně při tom pokroku pomohl."
"On nám opravdu pomůže získat půdu pod nohama, pokud jde porozumění tomu, jak na tom jsme, a co musíme udělat, abychom se posunuli kupředu. Pro nás bude v sezóně velmi klíčovým prvkem," dodává osmapadesátiletý Bell, jenž v F1 sbíral zkušenosti u McLarenu, Benettonu, Jordanu, Mercedesu či Marussie.