Statistiky Pirelli za rok 2016: Kdo předjížděl nejvíce a kdo byl předjížděn nejméně často?

Petr Hlawiczka, 12. prosince 2016, 17:00 Google+

Pirelli připravilo zajímavé statistiky týkající se pneumatik, předjíždění a závodů sezóny 2016. Letos připravilo ultra-měkkou směs, testovalo širší směsi pro rok 2017 a v padoku se postaralo o spoustu lidí, vypitých káv či snědených pizz. Projděte si s námi ta nejzajímavější čísla s pomocí grafiky, kterou italský dodavatel připravil.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 12.12. 21:54) Napište svůj názor
Max Verstappen předjíždí Kimiho Räikkönena během deštivého závodu v Brazílii

Max Verstappen předjíždí Kimiho Räikkönena během deštivého závodu v Brazílii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Pneumatiky

- celkový počet dodaných pneumatik v roce 2016: 42 792
- 38 112 z nich bylo určeno pro závodní víkendy, 4 680 pro testování
- 28 188 (z celkového počtu 42 792) byly hladké pneumatiky, 14 604 tvořily pneumatiky pro mokré (wet) či smíšené (intermediate) podmínky
- celkový počet pneumatik, které byly využity během závodů: 15 652 (13844 z nich byly slicky a 1 808 byly pro smíšené či mokré podmínky)
- celkový počet recyklovaných pneumatik: všechny

Max. počet kilometrů ujetých na každé směsi (kromě testů):
- ultra-měkká: 2 052 km (Rosberg)
- super-měkká: 4 598 km (Bottas)
- měkká: 6 566 km (Pérez)
- středně-tvrdá: 3 597 km (Bottas)
- tvrdá: 759 km (Ricciardo)
- přechodná: 444 km (Button)
- mokrá: 523 km (Hamilton)

Statistika týkající se využití pneumatik v sezóně 2016

Statistika týkající se využití pneumatik v sezóně 2016 | zdroj: Pirelli

Zastávky v boxech

- Celkový počet zastávek v boxech: 933 (4 z nich byly trestné průjezdy a jedna "stop & go" penalizace se zastavením)
- Průměrný počet zastávek na závod: 44,4, což je 2,01 zastávek na jezdce
- Nejvíce zastávek: 66 ve Velké ceně Číny
- Nejméně zastávek: 26 ve Velké ceně Ruska

Předjíždění

- Celkový počet předjížděcích manévrů: 866; průměr 41,2 na závod
- Největší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 128 v Číně
- Nejvyšší počet předjížděcích manévrů v mokrém závodě: 64 v Brazílii
- Nejnižší počet předjížděcích manévrů v suchém závodě: 10 v Maďarsku

Statistika předjíždění sezóny 2016

Statistika předjíždění sezóny 2016 | zdroj: Pirelli

- Pilot s nejvyšším počtem předjížděcích manévrů: Max Verstappen - 78 (nejvyšší počet od roku 1983 - prvního roku zaznamenávání tohoto údaje)
- Pilot s nejvyšším počtem předjetí v jednom závodě: 18 - Hamilton v Číně
- Nejméně předjížděný pilot: Sebastian Vettel - jednou (Verstappen jej
   předjel v Brazílii - 66. kolo, 5. pozice)
- Pilot, který získal nejvíce pozic v prvním kole: Fernando Alonso - 41
- Tým, který předvedl nejvíce předjetí: Red Bull - 136 (Ricciardo 61,
   Verstappen 60, Kvjat 15)
- Tým, který byl předjížděn nejméně často: Mercedes - sedmkrát (Rosberg
   čtyřikrát, Hamilton třikrát).

Jak Pirelli počítá předjížděcí manévry: za předjížděcí manévr je považován takový, k němuž dojde během letmých kol (tedy ne v prvním kole) a který poté jezdec udrží až do konce kola po cílovou čáru. Nepočítá změny pozic kvůli větším mechanickým problémům nebo předjíždění pilotů o kolo zpět, popř. když se vracejí do stejného kola s lídrem.

Okruhy a závodění

- Nejdelší závod sezóny: Brazílii - 3 hodiny, 1 minuta a 1,335 sekundy
- Nejkratší závod sezóny: Itálie - 1 hodina, 17 minut a 28,089 sekundy
- Nejrychlejší závod: Itálie - průměrná rychlost vítěze 237,558 km/h
- Nejvyšší rychlost dosažená na pneumatikách Pirelli během velké ceny -
   372,5 km/h (Valtteri Bottas v Mexiku - nový rekord F1; doposud ho držel
   Kimi Räikkönen, který ve Velké ceně Itálie 2005 dosáhl 370,1 km/h)
- Nejvyšší počet nejrychlejších kol: Lewis Hamilton - 15 (3 v závodech a 12
   v kvalifikacích)
- Největší počet kol ve vedení: 566 (Lewis Hamilton)

Zajímavosti týkající se velkých cen 2016

Zajímavosti týkající se velkých cen 2016 | zdroj: Pirelli

Další zajímavá čísla

- Počet jezdců, kteří od roku 2010 jezdili s vozy F1: 102
- Kilometry ujeté všemi směsmi P Zero během roku 2016 (včetně testů, tréninků, kvalifikací a závodů): 384 705 km (bez prototypů pneumatik)
   - z toho dle směsí: ultra-měkké 31 647 km, super-měkké 86 014 km,
      měkké 133 988 km, středně-tvrdé 99 447 km, tvrdé 14 236 km,
      přechodné 8 278 km, do deště 11 095 km
- Vzdálenost ujetá během testování (mimo závodní víkendy): 61 772 km,
   z toho 12 000 km na širších pneumatikách pro rok 2017
- Vzdálenost ujetá během závodů: 123 534 km
- Počet nejrychlejších kol (v kvalifikacích i v závodech), která zajel mistr světa roku 2016: 14 (6 v závodech a 8 v kvalifikacích)
- Nejnižší průměrná rychlost vítěze závodu 2016: 159,992 km/h (Nico
   Rosberg ve Velké ceně Singapuru)

Teploty

- Nejnižší teplota asfaltu během závodu (v neděli): 15 °C v Kanadě
- Nejnižší teplota asfaltu během závodního víkendu: 13 °C v Mexiku
- Nejvyšší teplota asfaltu během závodu (v neděli): 59 °C v Malajsii
- Nejvyšší teplota asfaltu během závodního víkendu: 61 °C v Mexiku

- Nejnižší teplota vzduchu během závodu (v neděli): 11 °C v Kanadě
- Nejnižší teplota vzduchu během závodního víkendu: 11 °C v Kanadě
- Nejvyšší teplota vzduchu během závodu (v neděli): 37 °C v Malajsii
- Nejvyšší teplota vzduchu během závodního víkendu: 37 °C v Mexiku

Tým Pirelli a hosté

- Počet členů týmu Pirelli, kteří cestují na každý závod: 60 (průměr)
- Počet národností v týmu Pirelli F1: 9
- Počet odlišných jazyků, kterými hovoří členové týmu: 10
- Počet sepsaných tiskových prohlášení: 234
- Počet vydaných infografik: 210
- Počet zpráv zaslaných přes Twitter: 2 100
- Počet zápisníků, které Pirelli během sezóny rozšířilo: 2 550
- Celkový počet přijatých hostů: 5 600
- Počet prodaných pódiových kšiltovek Pirelli: 15 000

Statistika pohostinství Pirelli za sezónu 2016

Statistika pohostinství Pirelli za sezónu 2016 | zdroj: Pirelli

Pohostinství Pirelli v roce 2016

- Počet jídel servírovaných u Pirelli (včetně testů): 15 600
- Litrů vody, která se vypila v motorhomu Pirelli během roku: 10 200
- Kilogramů těstovin, které uvařil šéfkuchař Pirelli: 900
- Počet pizz, které připravil šéfkuchař Pirelli: 420
- Počet odlišných receptů zákusků, které byly připraveny u Pirelli: 5,
- Počet zákusků snězených u Pirelli: 7 500
- Počet podaných káv u Pirelli: 30 000
- Litry spotřebovaného olivového oleje: 500

Testování pneumatik pro rok 2017

- Počet testovaných prototypů širších pneumatik: 96
- Šířka pneumatik: + 25 %
- Počet týmů zapojených do testovacího programu Pirelli: 3 (Ferrari,
   Mercedes, Red Bull)
- Počet zapojených jezdců: 11 (4 Ferrari, 4 Red Bull a 3 Mercedes)
- Počet testovacích dnů: 24
- Kol: 2 613
- Celkový počet kilometrů: 12 148
- Počet okruhů: 5 (Abú Zabí, Barcelona, Fiorano, Mugello a Paul Ricard)

Počet ujetých kilometrů na širších pneumatikách:
  1. Pascal Wehrlein (Mercedes): 3 248 km
  2. Pierre Gasly (Red Bull): 2 494 km
  3. Sebastian Vettel (Ferrari): 2 228 km
  4. Sébastien Buemi (Red Bull): 1 190 km
  5. Kimi Räikkönen (Ferrari): 1 054 km
  6. Max Verstappen (Red Bull): 517 km
  7. Esteban Gutiérrez (Ferrari): 480 km
  8. Antonio Fuoco (Ferrari): 478 km
  9. Nico Rosberg (Mercedes): 209 km
10. Daniel Ricciardo (Red Bull): 200 km
11. Lewis Hamilton (Mercedes): 50 km

Statistika testování širších pneumatik pro rok 2017

Statistika testování širších pneumatik pro rok 2017 | zdroj: Pirelli

Pirelli v F1 (od roku 1950)

- závodů: 320
- vítězství: 161
- pole-position: 164
- pódií: 490
- nejrychlejší kola: 168
- jezdecké tituly: 11
- konstruktérské tituly: 6

 

Tip: Statistiky Pirelli za sezónu 2015 najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Statistiky Pirelli za rok 2016: Kdo předjížděl nejvíce a kdo byl předjížděn nejméně často?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 12.12.2016 21:54 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean v Singapuru

Grosjean se vrací na led. Jak vidí pilot Haasu své šance?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud