Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Petr Hlawiczka, 11. prosince 2019, 06:25 Google+

Týmy včera jednomyslně hlasovaly proti původnímu plánu jít do nové sezóny s nově vyvinutými pneumatikami pro rok 2020. Nakonec se rozhodly zůstat u těch "starých" (letošních), což je podle šéfa Formule 1 Rosse Brawna chyba.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 12.12. 15:21) Napište svůj názor
Letošní pneumatiky Pirelli

Letošní pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Týmy s nově vyvinutými pneumatikami nebyly spokojeny ani v dvoudenním testu v Abú Zabí. Ty jim nabízely širší provozní rámec, větší stabilitu, nižší teplotní degradaci, byť na úkor špičkové výkonnosti.

Problém pro ně byla i odlišná konstrukce a trochu jiný tvar pneumatiky, kvůli němuž by musely upravovat aerodynamiku svých vozů pro příští sezónu. A ty už jsou v pokročilých fázích vývoje.

Brawn je nicméně jejich rozhodnutím zklamaný, podle něj to je zkrátka "velmi jednoduché kritizovat" práci, kterou Pirelli odvádí pro Formuli 1. "Odvedli dobrou práci v sérii jednoho výrobce, protože když vyhráváte, tak nemůže vyhrát nikdo jiný, ale když se objeví problém, tak jste středem pozornosti. Proto si myslím, že to je trochu nefér je příliš kritizovat, protože podle mě odvádějí hodně dobrou práci."

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari při testu nových pneumatik minulý týden v Abú Zabí | foto: Scuderia Ferrari

"Pneumatiky jsou spolehlivé. Nikdo nikdy neřekl: 'Ou, tentokrát mám špatnou sadu pirellek, tak předchozí byla lepší.' Konzistence je pozoruhodně dobrá. U většiny sérií s jedním výrobcem si pořád stěžovali na to, že jedna sada pneumatik je lepší než jiné. Tohle v F1 nikdy neslyšíte. Proto bych Pirelli nekritizoval," říká šéf F1.

Nové pneumatiky připravené pro rok 2020 podle něj byly lepší, ale týmy je zavrhly kvůli jejich zmíněnému odlišnému tvaru, aby nemusely přerušovat vývoj svých monopostů.

"Nešťastnou věcí byl cíl pro rok 2020, aby se piloti mohli více naklonit na pneumatiky, což jim mělo pomoci v těchto závodních pneumatikách. Nebylo to proto, aby byli rychlejší. Mohli být pomalejší - nebylo řečeno nic o tom, že by nemohli být pomalejší než nyní," vysvětluje Brawn.

img-responsive

Pneumatiky pro rok 2020 byly trochu hranatější, což narušovalo aerodynamiku monopostů | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Ale potřebovali více vyhovět tomu, co požadovali piloti, což byla pneumatika, o kterou by se mohli více opřít a jezdit tvrději, aniž by ztráceli výkonnost. A rozhodně máme známky toho, že se jim [Pirelli] to povedlo," upozorňuje na úspěšnost vývoje italského výrobce.

"Jenže se zdá, že změna konstrukce, díky níž toho dosáhli, měla dopad na aerodynamiku některých týmů. Jelikož bočnice a deformace pneumatiky byla odlišná, tak to některá auta rozhodilo. Nemyslím si, že to některé týmy chtěly řešit, protože šlo tak trochu o neúmyslný následek změny konstrukce," zdůvodňuje včerejší hlasování týmů.

"Já byl dal přednost tomu, aby se setrvalo a zůstalo u pneumatik 2020 a aby se tyto potíže vyřešili, protože podle mě Pirelli cíle splnilo. Jenže šlo o rozhodnutí týmů, proto je to pryč," dodává 65letý šéf skupiny Formule 1, jenž dříve pracoval u Benettonu (1991 - 1996), Ferrari (1997 - 2006), Hondy (2008), Brawnu GP (2009) a Mercedesu (2010 - 2013).

Vytisknout

Diskuze: Týmy měly podle Brawna jít do nových pneumatik, Pirelli cíle splnilo. Co se jim nelíbilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 12.12.2019 15:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner se svým jezdcem Maxem Verstappenem

Horner přestupy špičkových jezdců před sezónou 2021 nečeká. Jak chce udržet…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud