Možná si to ani neuvědomujeme, protože čas letí nesmírně rychle. V Malajsii se jelo poprvé v roce 1999 a byl to onen závod, který ještě poodsunul obhajobu Miky Häkkinena. Do závodu po svém zranění na Silverstone opět zasáhl Michael Schumacher a za jeho asisentce ještě vzkřísil své naděje na zisk titulu Eddie Irvine. Po Grand Prix navíc následovala "deflektorová kauza" Ferrari, takže definitivní rozhodnutí padlo až v Japonsku, tedy v posledním závodě této sezóny.
Promotéři malajské Grand Prix už v závěru minulého měsíce při setkání s akcionáři a zástupci ministerstva financí avizovali, že bude třeba se ohledně další budoucnosti závodu rozhodnout. Vedl je k tomu velice špatný prodej vstupenek a dle svědectví místních médií i vůbec nejmenší sledovanost závodu za celou dobu pořádání Grand Prix.
Podle malajského ministra mládeže a sportu Khairyho Jamaluddina příliš narostly výdaje na pořádání závodu, takže doporučil orientaci na podstatně levnější závody MotoGP. Ministr kultury Nazri Abdul Aziz proto uvedl, že pořadatelé v Sepangu dodrží smluvní termíny na roky 2017 a 2018, potom ale nebudou usilovat o obnovení kontraktu.
"Současná dohoda zní na roky 2016 až 2018. Takže až tento kontrakt doběhne, žádný další závod F1 už nebude. Návštěvnost F1 klesá a také je méně přitažlivá. Utrácíme 300 milionů ringgitů (asi 97 milionů $) ročně, takže náklady na pořádání závodu se od prvního závodu zvedly desetkrát," vysvětlil ministr Aziz rozhodnutí o ukončení závodů F1.