Pokud si projdeme šampionáty, tak vlastně až v poslední době je téměř pravidlem, že se o titul bojuje mezi piloty Mercedesu a nikdo další jim do toho příliš nezasahuje. Tedy myšleno po stránce bodové. Na trati to může být jedna z rozhodujících položek. Strkanice po startu, kolize s opozdilcem o kolo, a pak hrozba největší a těžko předvídatelná - technická porucha.
Po Grand Prix Brazílie už proběhly nutné výpočty a je zřejmé, že v Abú Zabí musí Hamilton spoléhat na skutečnost, že Rosberg neskončí jako v posledních případech za jeho zády. Může se samozřejmě spoléhat na velice malé procento, možná až promile pravděpodobnosti, že Nico právě v posledním závodě nedojede, jenže Němec letos odstoupil pouze jednou: v Grand Prix Španělska poté, co kolidoval právě se svým týmovým kolegou.
Šéf týmu Toto Wolff se vyjádřil v tom smyslu, že právě přízrak případného selhání po stránce technické ho stojí hodně velkou část nervů. Pokud by na jednom nebo druhém voze došlo k nějaké závadě, bude čelit vždy obvinění ze strany příznivců postiženého pilota, že šlo o "nenápadný záměr". Argumentů se většinou najde víc než dost, byť jsou některé naprosto zcestné.
"Zbývá nám jediné. Poskytnout oběma pilotům vozy připravené tak, aby mohli bojovat o titul na trati. Přiznávám, že mou největší noční můrou je představa mechanického problému. Ale víc opravdu udělat nemůžeme," říká Wolff.
Že i u Mercedesu lze najít nějakou tu chybičku naznačuje Grand Prix Malajsie. Ale procentuální spolehlivost Stříbrných šípů dává větší šance Rosbergovi. Mnozí si docela určitě vzpomenout na ročník 2014, kdy byli oba piloti v podobné situaci, jen tehdy musel dotahovat Rosberg a neuspěl, navzdory pochybnému experimentu Bernie Ecclestonea, který pro poslední závod sezóny zdvojnásobil bodový zisk.