Vzpomínky Marka Webbera: Byl jsem před podpisem smlouvy s Ferrari

iM2, 16. října 2016, 09:10 Google+

Fernando Alonso chtěl Marka Webbera v roce 2013 dostat do Ferrari. Webber chtěl na oplátku v roce 2015 s Alonsem a Neweym vytvořit "Dream Team" Porsche pro Le Mans.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mark Webber vzpomíná na svoji kariéru

Mark Webber vzpomíná na svoji kariéru | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Mark Webber, který v roce 2010 málem vyhrál titul mistra světa v F1 a s Red Bullem vyhrál 9 závodů, oznámil tento týden konec své závodní kariéry. Z F1 se sice stáhl po sezoně 2013, avšak jen málokdo ví, že jednal pro tento ročník s Ferrari. 

Poté, co v roce 2010 prohrál boj o titul se svým týmovým kolegou a také se nepohodl s Helmutem Markem, poradcem Red Bullu pro motorsport, začal Mark Webber v roce 2011 přemýšlet nad změnou prostředí. Tehdy měl dvě možnosti - na Red Bull Ringu se poprvé potkal s členem představenstva Porsche, Wolfgangem Hatzem, a domluvili si další meeting ve Stuttgartu v listopadu roku 2012. Tam byl ujednán tříletý kontrakt s Porsche pro WEC a Le Mans.

img-responsive

Mark Webber nakonec ukončil svoji kariéru u Red Bullu... | foto: Infiniti

A ta druhá možnost byla následující: "zhruba ve stejnou dobu v roce 2011 začalo kolem mé osoby poletovat Ferrari," popisuje Webber ve své biografii "Aussie Grit: My Formula One Journey". Scuderia jej tehdy pozvala na závod Moto GP do Mugella. 

Délka smlouvy
Mark i přes narůstající frustraci znovu podepsal s Red Bullem, ale pak opět přišla řada na Ferrari: "V rámci Grand Prix v Monaku jsem se v roce 2012 potkal na lodi Flavia Briatoreho se Stefanem Domenicallim, tehdejším šéfem Ferrari. Šance na můj přestup do týmu se vzpínajícím se koníkem ve znaku byla velmi reálná. Flavio, Stefano a Fernando chtěli, aby to klaplo," říká Australan.

"Došlo k vzájemné výměně smlouvy - ta ale byla jen na rok s roční opcí. My jsme ale chtěli dvouletý kontrakt. V té době jsem ještě nebyl rozhodnut z F1 odejít. Nechtěl jsem ale v roce 2013 jezdit za jiný tým jenom proto, aby mi v červnu řekli, že už se mnou nepočítají." 

img-responsive

Na této fotografii mohli být k vidění týmoví kolegové Webber a Alonso | foto: Scuderia Ferrari

Důležitou roli v jednání sehrával Fernando Alonso, se kterým po dlouhé roky Mark Webber vycházel velmi dobře. Oba se znali ze svých začátků u Benettonu. Do F1 je oba dostal stejný manažer - Flavio Briatore. V roce 2005 měli být týmovými kolegy u Renaultu. Webber ale tehdy Briatoreho nabídku odmítl a dal přednost Williamsu, což se později ukázalo jako velká chyba.

Dream Team Porsche
V roce 2013 ale mohli být Alonso a Webber kolegové u Ferrari. "Naše přátelství a respekt opět vzrostly, když jsme začali hovořit o tom, že bych přišel k Ferrari. Nebo když jsme se bavili, že by [Alonso] rád jezdil v roce 2015 pro Porsche v Le Mans. Ani jedna z těchto zpráv se nedostala do médií."

Webber chtěl vytvořit z Porsche Dream Team, když chtěl přesvědčit k přestupu také legendárního designera, Adriana Neweyho: "Moc se mi líbil nápad přivést sem také Adriana Neweyho. Hodně jsem se snažil, abych ho přesvědčil, aby šel se mnou k Porsche. Ale on se rozhodl pro America's Cup [závody lodí]. To chápu, protože to je pro něj úplně nová výzva."

img-responsive

Webber chtěl k Porsche přivést i Neweyho a Alonsa | foto: FIA

O tom, že přestup do Ferrari, o kterém sní naprostá většina pilotů F1, neklapl, nerozhodla jenom délka kontraktu (která byla pro Webbera moc krátká). Svou roli v tom sehrála také australská legenda, Jack Brabham: "Když o tom slyšel, tak řekl, že by byl velmi zklamaný. Pro něj by to byla svým způsobem zrada. Ferrari byla jeho motivace. Ve svých časech chtěl Ferrari za každou cenu porazit." 

Vytisknout

Diskuze: Vzpomínky Marka Webbera: Byl jsem před podpisem smlouvy s Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Znak Alfy Romeo se dle dochovaných svědectví zrodil na tramvajové zastávce

Od vítězství až po boj o přežití, Alfa Romeo ve Formuli 1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  3. Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

  4. GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

  5. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  6. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud