Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Robert RoBertino Pavelka, 16. října 2017, 11:15 Google+

Dlouho avizovaná, dlouho očekávaná a nakonec naplněná výměna - Carlos Sainz jr. po necelých třech letech u Toro Rosso mění působiště a zamíří do stáje Renault. Podaří se mu navázat na své nadějné výsledky? A jak se shodne s novým parťákem?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 16.10. 13:13) Napište svůj názor
Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu

Carlos Sainz už si zvyká na žlutočernou barvu | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Pro třiadvacetiletého Španěla se okolnosti nemohly sejít lépe. Austin je jeho oblíbeným okruhem, ze svých 56 Grand Prix jich podstatnou část odjel s agregátem Renault za zády. Proto první závodní víkend v týmu francouzské automobilky pochopitelně vyhlíží s nadšením, jak ostatně uvádí ve vůbec prvním rozhovoru poskytnutém v novém působišti.

Jak se těšíte na spolupráci s týmem?

Carlos Sainz jr.: Jsem nadšený faktem, že budu s Renaultem spolupracovat a doufám, že zajedu dobrý výsledek. Máme před sebou ještě dost tvrdé práce než dorazíme do Austinu, je mnoho věcí, které se musím naučit, s hodně lidmi se ještě musím seznámit. Pokusím se všechno zvládnout co nejdříve, abych byl dost rychlý, i když vím, že může nějakou dobu trvat, než se všemu přizpůsobím. Ale jsem si jistý, že to společně dokážeme.

Co byste označil za nejdůležitější okolnosti spojené s vaším příchodem k Renaultu?

CS: Klíčová je okamžitá chuť se zapojit do dění, poznat co nejlépe auto a lidi kolem. Je to samozřejmě velká výzva, ale zároveň i motivace. Je to jedna z posledních šancí ještě v této sezóně zaútočit, musím tedy zjistit, kde je limit vozu, zvyknout si na volant a podobné věci. Takový je postup a já ho přijímám. Je velice inspirativní vidět lidi v Enstone a jejich úsilí, aby se tým dostal opět na vrchol. Já bych je rád ujistil, že tuto snahu a jejich nasazení, které samozřejmě má podpořit můj výkon na trati, chci zúročit a pomoci týmu.

Co říkáte Austinu jako okruhu?

CS: Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí a v loňském roce jsem tu jel jeden z nejlepších závodů, jaké jsem v F1 absolvoval, dojel jsem tehdy šestý. Vracím se tam s důvěrou, protože vím, jak rychle tam mohu jet. Je jenom třeba vše adaptovat pro můj vůz. Zvláštní je první sektor, jedná se o moderní trať, navrženou pro vysoké rychlosti a náhlé změny směru, generující vysoké hodnoty přetížení. Takové okruhy se mi líbí a Austin beru jako dobrou příležitost, abych vyzkoušel hranice vozu RS17.

img-responsive

Loňský závodní víkend v Austinu si Sainz jr. hodně pochvaloval | foto: Red Bull Content Pool

Těšíte se na spolupráci s Nicem Hülkenbergem?

CS: V průběžné klasifikaci jsme poměrně blízko sebe, ačkoliv na trati se tak často nepotkáváme. Ale na spolupráci s Nicem se opravdu těším. Myslím, že to je skvělý pilot a jeden z největších talentů ve startovním poli. Ve Formuli 1 nasbíral množství zkušeností, takže se od něj chci co nejvíc naučit. Doufám, že i s ním pomůžeme týmu v závěru sezóny postoupit co možná nejvýše.

Vytisknout

Diskuze: Sainzova nová kapitola: první rozhovor u Renaultu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 16.10.2017 13:13 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

Nepřízeň počasí může ovlivnit kvalifikaci (ilustrační foto)

GP BRAZÍLIE: Kvalifikace byla čtyřikrát časově posunuta, nakonec je odložena na neděli. Posune se i čas závodu

Jsou u Red Bullu znepokojeni právem?

Napětí houstne, dochází na protesty. Jednají některé stáje ohledně pneumatik v rozporu s pravidly?

Lando Norris v Maďarsku nechal vyhrát Piastriho, v brazilském sprintu se role obrátily

Ve sprintu si „vybrečel“ výhru Norris, McLarenu hrálo do karet i štěstí, Verstappen klesl v pořadí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v boxech Ferrari

Aston Martin nabral lidi z Ferrari, zvažuje stavbu vlastní pohonné jednotky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

  3. GP BRAZÍLIE: Kvalifikace byla čtyřikrát časově posunuta, nakonec je odložena na neděli. Posune se i čas závodu

  4. Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

  5. Ve sprintu si „vybrečel“ výhru Norris, McLarenu hrálo do karet i štěstí, Verstappen klesl v pořadí

  6. Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud