Vysoce vyspělé motory? Fanoušky vůbec nezajímají, tvrdí Hamilton

Robert RoBertino Pavelka, 1. září 2016, 11:45 Google+

Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Platilo to ve sportu jako v umění, v kinematografii jako hudbě. Když vedle sebe postavíte písničky z období Beatlemánie a složité jazzrockové rytmy, většina lidí sáhne neomylně k Fab Four.

Počet komentářů:  21 komentářů (Poslední 02.09. 10:41) Napište svůj názor
Co všechno dnes vyměníme? Spadneme jen do poslední řady

Co všechno dnes vyměníme? Spadneme jen do poslední řady | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Ono rčení svým způsobem podporuje i Lewis Hamilton, který tvrdí, že pro fanoušky F1 jsou hi-tech motory nezajímavé, protože na ně působí příliš složitě. Ostatně sami můžete cítit určitý rozdíl, když jste dříve mluvili o motoru a dnes musíte pracovat s termíny jako TC, KE, MGU-H, MGU-K ES a CE. A přitom jde pořád o jednu pohonnou jednotku...

K tomu se přidává i systém penalizací, o kterých také mluví expert F1 pro stanici Sky Martin Brundle ve svém tradičním sloupku. Pilot může opětovně použít každý z těchto prvků pětkrát, pak už následuje penalizace v podobě posunu na startovním roštu. Čím víc nových komponentů, tím vyšší je trest. Tím nastává situace spíše směšná než vážná, což byl případ Hamiltonova trestu ve Spa, ovšem jeho 55 míst poklesu není nijak překvapivých, stačí vzpomenout na podobné postihy v případě McLarenu v loňském roce. 

img-responsive

Hamiltonovi by se líbil návrat ke klasickým dvanáctiválcům | foto: Pirelli

"Co si myslím o aktuálních pravidlech? Domnívám se, že skutečnost v podobě šesti komponentů motoru a mišmaš ohledně jejich použití prostě není dobrá. Lidé se chtějí dívat a ne sledovat takové věci. Je to příliš technické, příliš komplikované. Hodně diváků vůbec netuší, co to je MGU-H a vlastně to ani nepotřebují vědět," vyjádřil se k této problematice Lewis Hamilton.

Trojnásobný mistr světa se také domnívá, že je třeba opět vrátit F1 typický hluk a s nadšením vzpomíná na éru dvanáctiválců. FIA alespoň pracuje na tom, aby se po zvukové stránce něco změnilo a hodlá realizovat nápravu už v příštím roce. 

"Naše vozy nezní dobře. Díval jsem se na staré závody a tam auta pěkně řvou. A to mi chybí. Doufám, že se jednoho dne k téhle situaci vrátíme a uděláme všechno jednodušší," přeje si Hamilton.

Stejně jako on nasbíral ve Spa pokutu i Fernando Alonso - nejdřív se ho měl týkat postih v podobě pádu o 35 míst, pak se k tomu přidalo dalších 25. V podstatě šlo o symbolický trest, protože kvůli potížím v kvalifikaci neměl žádný měřený čas.

"Jsou to jen čísla, a tak by to nemělo být, i když potrestání se nás samozřejmě musí týkat. Jestliže překročíme počet povolených motorů nebo jiných částí, musíme očekávat, že dostaneme trest. Ale myslím, že je to špatně vyřešené. Proto také Mercedes vyměnil tři části motoru. Jsou to nesmyslné kroky a je vlastně zbytečné o nich mluvit. Je to směšné," hodnotí situaci Alonsův kolega Jenson Button.

Vytisknout

Diskuze: Vysoce vyspělé motory? Fanoušky vůbec nezajímají, tvrdí Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 02.09.2016 10:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 21 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brundle je s hybridními motory spokojen

Rizikové faktory byly, jsou a vždy budou, říká Brundle v roli experta F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud