Ono rčení svým způsobem podporuje i Lewis Hamilton, který tvrdí, že pro fanoušky F1 jsou hi-tech motory nezajímavé, protože na ně působí příliš složitě. Ostatně sami můžete cítit určitý rozdíl, když jste dříve mluvili o motoru a dnes musíte pracovat s termíny jako TC, KE, MGU-H, MGU-K ES a CE. A přitom jde pořád o jednu pohonnou jednotku...
K tomu se přidává i systém penalizací, o kterých také mluví expert F1 pro stanici Sky Martin Brundle ve svém tradičním sloupku. Pilot může opětovně použít každý z těchto prvků pětkrát, pak už následuje penalizace v podobě posunu na startovním roštu. Čím víc nových komponentů, tím vyšší je trest. Tím nastává situace spíše směšná než vážná, což byl případ Hamiltonova trestu ve Spa, ovšem jeho 55 míst poklesu není nijak překvapivých, stačí vzpomenout na podobné postihy v případě McLarenu v loňském roce.
"Co si myslím o aktuálních pravidlech? Domnívám se, že skutečnost v podobě šesti komponentů motoru a mišmaš ohledně jejich použití prostě není dobrá. Lidé se chtějí dívat a ne sledovat takové věci. Je to příliš technické, příliš komplikované. Hodně diváků vůbec netuší, co to je MGU-H a vlastně to ani nepotřebují vědět," vyjádřil se k této problematice Lewis Hamilton.
Trojnásobný mistr světa se také domnívá, že je třeba opět vrátit F1 typický hluk a s nadšením vzpomíná na éru dvanáctiválců. FIA alespoň pracuje na tom, aby se po zvukové stránce něco změnilo a hodlá realizovat nápravu už v příštím roce.
"Naše vozy nezní dobře. Díval jsem se na staré závody a tam auta pěkně řvou. A to mi chybí. Doufám, že se jednoho dne k téhle situaci vrátíme a uděláme všechno jednodušší," přeje si Hamilton.
Stejně jako on nasbíral ve Spa pokutu i Fernando Alonso - nejdřív se ho měl týkat postih v podobě pádu o 35 míst, pak se k tomu přidalo dalších 25. V podstatě šlo o symbolický trest, protože kvůli potížím v kvalifikaci neměl žádný měřený čas.
"Jsou to jen čísla, a tak by to nemělo být, i když potrestání se nás samozřejmě musí týkat. Jestliže překročíme počet povolených motorů nebo jiných částí, musíme očekávat, že dostaneme trest. Ale myslím, že je to špatně vyřešené. Proto také Mercedes vyměnil tři části motoru. Jsou to nesmyslné kroky a je vlastně zbytečné o nich mluvit. Je to směšné," hodnotí situaci Alonsův kolega Jenson Button.