DISKUZE K ČLÁNKU Vysoce vyspělé motory? Fanoušky vůbec nezajímají, tvrdí Hamilton

Ne nadarmo se říká, že v jednoduchosti je síla. Platilo to ve sportu jako v umění, v kinematografii jako hudbě. Když vedle sebe postavíte písničky z období Beatlemánie a složité jazzrockové rytmy, většina lidí sáhne neomylně k Fab Four.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vysoce vyspělé motory? Fanoušky vůbec nezajímají, tvrdí Hamilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 21, poslední 02.09.2016 10:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovali 5 lidé) 01.09.2016 13:55
Je dobře, že F1 v roce 2014 opustila od… »
» tom11 (Hlasovali 4 lidé) 01.09.2016 12:10
nesdílím tak úplně názor, že to nikoho nezajímá.… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 01.09.2016 13:06
Tenhle názor rozhodně nesdílím, na světě je mnoho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • juress

    juress

    85.207.111.XXX
    Wow, zastánci hybridů v komentech, to jsem snad ještě neviděl :P

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • vojtano

    vojtano

    88.102.102.XXX
    Je otázka, nakolik jsou motory úsporné v kontextu k vynaloženým prostředkům. Složitost rekuperačních serepetiček mě také neuchvacuje. Co mě ale dostává, je aktuální nastavení penalizací, kdy někdo dostane 60 míst ve 22 členém poli. Taková fraška mě po vyhozených stamilionech do top techniky dokáže pobavit a určitě nezvyšuje kredit této"královské" disciplíny... Zvukově se mi naživo jednoznačně líbily motory před současnou turboelektro érou.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    193.165.236.XXX
    No Hamilton. Nemá cenu to víc komentovat.

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Je dobře, že F1 v roce 2014 opustila od dinosauřích atmosferických motorů a že nyní opět zcela po právu patří na vrchol technologií. Je úžasné sledovat jak se 4 výrobci maximálně snaží a posouvají hranice efektivity a litrového výkonu někam k hranicím, které před pár lety znamenaly sci-fi. F1 má nejvýkonnější, ale zároveň úsporné a velmi trvanlivé pohonné jednotky.

    A že to neřve? No a co! Lidi jsou v tomto velcí pokrytci - nerozumí technice, ale stěžují si na málo hluku (protože když to řve, je to cool přece!) a poté vedle trati sedí se zacpanýma ušima... 20

    + 5 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      77.240.188.XXX
      Vpodstatě každý stroj vydává nějaký hluk, a platí že čím lépe a efektivněji funguje, je toho hluku méně. Hluk stroje v podstatě poukazuje na jeho nedokonalost.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      A přitom turba 1,5 byly lehčí a výkonnější.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Jo, ale žraly i trávu kolem trati a v kvalifikačním módy vydrželi 3 kola, v závodním módu max jednu GP. Myslím, že váha moderních PJ je dána hlavně rekuperátory a bateriemi, samotné ICE s turbem neváží víc než motory 1,5 V6 první turbo éry. A to nemluvím o ovladatelnosti, která tehdy byla u přeplňovaných motorů opravdu tristní.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          rock

          37.188.130.XXX
          "...váha moderních PJ je dána hlavně rekuperátory a bateriemi..."

          bez kterých by ale nebyly ani zdaleka tak úsporný, jak jsou.

          ad ovladatelnost: jsem technický antitalent, takže si neumím odpovědět: do jaké míry je pokrok v ovladatelnosti daný prostým rozvojem výpočetní techniky obecně?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • airwar1939

            airwar1939

            77.240.188.XXX
            Relativně málo, ale i hodně, tehdy bylo vše mechanické, a tehdejší turbomotor měl opoždění nástupu výkonu až o 1 sekundu. Dnešní motory tohle nemají protože přeplňování řeší v několika krocích, né jak staré motory pouze jedním postupem, a proto současné motory nemají opoždění nástupu výkonu (ani v komerční sféře). Dále starší motory měli také všechny rozvody mechanické, což omezovalo konstruktéry z hlediska max. otáčem.

            Díky tomu že o funkčnost mnoha procesů se dnes nestará mechanika, ale elektronika a serva, může toto ovládání neuvěřitelně adaptivní, což snížilo spotřebu, a umožňuje výkon dávkovat tehdy když se třeba a v požadovaném množství. V neposlední míře spolupráce mezi samotným motorem a zařízeními využívající energie z reuperace by bez elektronického řízení nebyla v podstatě možná.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Ovládatelnost je dána především aerem a mechanikou. Tu do toho neplantej.
          Taky by sis měl uvědomit, že jsme o dvacet let dále a vývoj motorů pořádně pokročil.
          Jsem přesvědčený, že by dnešní motory bez ERSu při menší úpravě pravidel díky své váze dokázaly současné těžké kyseliny zcela převálcovat i při podobném množství paliva.
          A možná se budeš divit, tak by všechno i s vyšším počtu motorů na sezónu vyšlo mnohem lacněji.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        77.240.188.XXX
        To rozhodně není pravda, v závodě měli výkon menší, kvalifikační motory s většími turby měli razantně větší výkon.

        A je zde pár ale, jednak tým potřeboval několik motorů na výkend, obvykle tři, jeden na volné tréningy, druhý kvalifikační speciál na kvalifikaci a třetí motor na závod co po závodě vyhodil. krom toho motory žrali 180-220 litrů paliva na závod (nyní cca. 135 litrů).

        Současnej motor spotřebuje polovinu paliva, ale díky rekuperaci je výkonnější a má výrazně delší životnost, staré motory max. 400 km, nové i 5000 km.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    V podstatě má pravdu. Vzpomeňme si na předhybridní dobu. Motory byly jednoduché, velkou opravu tým klidně zvládl i mezi jednotlivými tréninky nebo mezi třetím tréninkem a kvalifikací. Dneska jsou motory několikanásobně složitější, oprava je delší a občas třeba jenom haprující čidlo zajistí, že pilot nevyjede k tréninku. Samozřejmě že menší část diváků sleduje technické parametry jednotlivých vozů, ale typický divák F1 vypadá tak, že si v neděli sedne k telce nebo počítači, shlédne závod, v hospodě ho s kamarády probere a zanadává si na něj a pak si na formuli jedna vzpomene až těsně před dalším závodem. A o těch Lewis mluvil.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • rock

    rock

    37.188.130.XXX
    Nejsem si jistý, jestli nikoho, ale já se k nim klidně připočítám. Znechuceně jsem si musel nastudovat, o co vlastně jde, abych se úplně neztrácel, chápu (motorové a převodovkové) penalizace i strategie z nich vyplývající, ale v principu je mi to jedno. Motor a pohonná jednotka vůbec by měly být jenom prostředek k závodění.

    V Indy jsou motory relativne primitivní twinturba s KERSem všehovšudy dvou výrobců, většina okruhů ani vzdáleně nesplňuje standardy F1, týmy fungují s menším budgetem, než jaký v F1 utratí Red Bul za catering - a přesto byl závod třeba na "primitivním" Pocono raceway zajímavější než většina sezóny v F1.

    Klidně budu za ignoranta, ale pokud chtějí závodit v technice, tak by bylo jednodušší a účelnější porovnat výsledky z testů na stolici a nehonit se kvůli tomu po celým světě. To do toho jenom vnáší prvek náhody.

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.128.XXX
      Kápnul jsi na to v druhém odstavci, je mnoho závodních sérií na různé technbické úrovni. Pokud ti vadí na Formuli 1 její komplikovaná technika, máš zde Indy a v evropě třeba GP2, a pokud je to pořád drahé a moc technické tak můžeš seldovat Formuli 3, či nějakou jinou formulovou sérii, je zde množství sérii pro osobní vozy atd.

      Ale Formule 1 byla od nepaměti vrcholem motorsportu, a jestliže už několik let je turbo součástí skoro každého motoru, a v době kdy i Ferrari a jiní výrobci supersportů dávají do vozů techniku rekuperace energie, tak nemůže mít Formule 1 jen nějaký običejný motor.

      Když to řeknu z nadsázkou, po sezoně 1987 kdy zakázaly přeplňované motory se vrátila Formule 1 technicky do pravěku.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        rock

        82.117.159.XXX
        Proto taky Indy sleduju. Ale výraz "vadí mi komplikovaná technika" není přesný. Vadí mi úžasně neefektivní způsob, jakým se F1 dostává k rychlým časům na okruhu. V IndyCars dokážou 90% toho, co F1 při nákladech možná 10%. To je svým způsobem fascinující.
        Navíc je i přes obrazovku z IndyCars cítit úplně jiná atmosféra. Asi taková, jaká je vidět na dokumentech z F1 ze 70.let.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          77.240.188.XXX
          Problém není v neefektivitě Formule 1.

          Indycar jsou soutěží kde je primární shov a souboj jezdců, kde je vývoj samotných vozů na nule, jsou vpodstatě dva nebo tři dodavatelé, kteří mají ale striktně dáno jak má ten vůz vypadat, dané rychlostní parametry, atd. Stejně tak může být i více výrobců motorů, ale opět jsou velice striktní omezení. Vývoj vozů a motorů v sezoně v podstatě neexistuje. Vše z důvodu toho aby pole bylo co nejvyrovnanější, a aby to bylo pokud možno levné.

          Formule 1 je především o souboji techniky, o prezentaci dovednosti inženýrů ať už jde o vozy či motory. Formule 1 by dokázala, právě díky možnosti technické invence, být při stejných nákladech pochopitelně mnohem rychlejší, ale rychlsot vozů je systematicky omezována v rozumných mezích.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            rock

            37.188.234.XXX
            V tom odstavci o Indycar jsi popsal její efektivitu a v poslední větě o F1 její neefektivitu.
            Jestli by F1 dokázala být při stejných nákladech (mnohem) rychlejší je sporné a těžko porovnatelné, když nejchudší a nejméně konkurenceschopné týmy v F1 mají větší náklady než největší týmy v Indycar, provozující dvojnásobek aut. F1 se vůbec není schopna na náklady Indycar dostat, protože snaha postavit a provozovat jedno auto za 10 mil USD ročně by vytvořilo vůz F1 tragičtější než HRT při jejím debutu.

            "...Formule 1 je především o souboji techniky, o prezentaci dovednosti inženýrů ať už jde o vozy či motory...."
            ...a samotné závodění, lidský podíl pilota je tam jenom pro účely efektnější prezentace té konstruktérské práce? Nebylo by lepší pak za volant posadit autopilota, aby lidský faktor nedegradoval dovednosti inženýrů? Fakt má být F1 o tomhle? Taková by mi za ten poplatek už opravdu nestála.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    77.240.188.XXX
    Tenhle názor rozhodně nesdílím, na světě je mnoho závodních sérií, ale jen pár je opravdu technicky špičkových a Formule 1 mezi ně technicky patří. Formule 1 vždy nabízela absolutní vrchol technických dovedností pokud jde o vozy a motory, a je dobře že je tomu tak i dnes. Já jako technický typ jsem současnými motory fascinová, obdivuji konstruktéry co dokázali z této relativně syrové technologie už dostat za výkon, současné motory jsou historicky nejvýkonnější, ale zároveň i nejúspornější. 01

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Milan B.

    Milan B.

    88.80.244.XXX
    Mňa áno. Jednoduchých ľudí a ignorantov asi nie. Čudujem sa, kam sa Hamilton zaradil.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama