Pirelli po jezdcích požaduje rozumný přístup místo kritiky

Petr Hlawiczka, 1. září 2016, 06:20 Google+

Pirelli požaduje po pilotech místo kritiky pragmatický přístup. Vysvětluje důvody, proč se nacházíme v situaci, kdy musí voli vysoké minimální tlaky pneumatik.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Super-měkké pneumatiky Pirelli

Super-měkké pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Piloti si kvůli zvýšeným minimálním tlakům nahlas stěžují, posledně se přidali také Jenson Button, Lewis Hamilton či Felipe Massa, kteří je považují za "směšné, šílené" nebo za "vtip."

V Belgii kvůli vyššímu přítlaku, který generují letošní vozy, a neobvykle vysokých teplot (trať 44 ­°C při kvalifikaci) toho moc na super-měkké směsi neujeli, protože velmi rychle odcházela - což se jim také nelíbilo. Na zadních pneumatikách se vytvářely puchýře po 8 - 10 kolech také na měkké směsi.

"Někdy komentáře dokážu pochopit, ale nyní je opět zapotřebí o něco více rozumného přístupu. Udělat krok zpět, protože produkt, který momentálně máme, tak u něj máme jeden den testů za tři roky I kdybychom měli nápady na to, co u něj změnit, abychom mohli tlaky snížit, tak bychom je nemohli prověřit testování. Existuje tedy důvod, proč jsme v této situaci," vysvětluje Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.

img-responsive

Pirelli v Belgii testovalo nové konstrukce, se kterými chce od Malajsie závodit | foto: Pirelli

"Když jsme minulý rok po Spa provedli všechny ty analýzy, data simulací podcenila zátěže, které jsme viděli - obzvlášť kompresi v Eau Rouge. I při tomto víkendu, když jste se podívali na deformaci pneumatiky při průjezdu Eau Rouge, tak byla velmi, velmi značná," pokračuje zástupce Pirelli pro Autosport.

"Momentálně nemůžeme využít žádný další prvek, proto je nešťastné, že musíme zvyšovat tlaky. Přesto je situace pro všechny stejná, byť vím, že ne ideální. Když dojde na pneumatiky, tak jsou tito piloti zvýhodňováni či znevýhodňováni všichni stejně," reaguje Hembery na kritiku.

Pirelli v Belgii zvýšilo tlaky z loňských 19,5 PSI vpředu a 18 PSI vzadu na 23,5 PSI vpředu a 22 PSI vzadu, což je obrovský nárůst. Proč? Vyšší tlaky dělají pneumatiku stabilnější, protože to posílí konstrukci. Týmy si ale stěžují, protože to snižuje mechanickou přilnavost. Omezuje to kontaktní plochu běhounu s povrchem dráhy, protože se běhoun stává kulatějším - a přilnavost klesá.

img-responsive

Mercedes v Belgii doplatil na vysoké minimální tlaky nejvíce | foto: Pirelli

Na zvyšování tlaků v Belgii doplatil nejvíce Mercedes, který má sice nejvíce přítlaku, ale nemůže ho využít. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ale chápe, proč po loňských defektech "nafukujeme pneumatiky jako balóny."

"Není to sportovní hledat výmluvy, zkrátka se musíte co nejlépe přizpůsobit. Mají těžkou práci v tom, aby nám poskytovali produkt, který je pro týmy, inženýry a diváky pro závody správný. Ke stížnostem bude docházet stále," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli po jezdcích požaduje rozumný přístup místo kritiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ladí se kalendář pro významný rok 2017

Kolik závodů se pojede? Začíná se rýsovat podoba kalendáře F1 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud