Pirelli po jezdcích požaduje rozumný přístup místo kritiky

Petr Hlawiczka, 1. září 2016, 06:20 Google+

Pirelli požaduje po pilotech místo kritiky pragmatický přístup. Vysvětluje důvody, proč se nacházíme v situaci, kdy musí voli vysoké minimální tlaky pneumatik.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Super-měkké pneumatiky Pirelli

Super-měkké pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Piloti si kvůli zvýšeným minimálním tlakům nahlas stěžují, posledně se přidali také Jenson Button, Lewis Hamilton či Felipe Massa, kteří je považují za "směšné, šílené" nebo za "vtip."

V Belgii kvůli vyššímu přítlaku, který generují letošní vozy, a neobvykle vysokých teplot (trať 44 ­°C při kvalifikaci) toho moc na super-měkké směsi neujeli, protože velmi rychle odcházela - což se jim také nelíbilo. Na zadních pneumatikách se vytvářely puchýře po 8 - 10 kolech také na měkké směsi.

"Někdy komentáře dokážu pochopit, ale nyní je opět zapotřebí o něco více rozumného přístupu. Udělat krok zpět, protože produkt, který momentálně máme, tak u něj máme jeden den testů za tři roky I kdybychom měli nápady na to, co u něj změnit, abychom mohli tlaky snížit, tak bychom je nemohli prověřit testování. Existuje tedy důvod, proč jsme v této situaci," vysvětluje Paul Hembery, sportovní šéf Pirelli.

img-responsive

Pirelli v Belgii testovalo nové konstrukce, se kterými chce od Malajsie závodit | foto: Pirelli

"Když jsme minulý rok po Spa provedli všechny ty analýzy, data simulací podcenila zátěže, které jsme viděli - obzvlášť kompresi v Eau Rouge. I při tomto víkendu, když jste se podívali na deformaci pneumatiky při průjezdu Eau Rouge, tak byla velmi, velmi značná," pokračuje zástupce Pirelli pro Autosport.

"Momentálně nemůžeme využít žádný další prvek, proto je nešťastné, že musíme zvyšovat tlaky. Přesto je situace pro všechny stejná, byť vím, že ne ideální. Když dojde na pneumatiky, tak jsou tito piloti zvýhodňováni či znevýhodňováni všichni stejně," reaguje Hembery na kritiku.

Pirelli v Belgii zvýšilo tlaky z loňských 19,5 PSI vpředu a 18 PSI vzadu na 23,5 PSI vpředu a 22 PSI vzadu, což je obrovský nárůst. Proč? Vyšší tlaky dělají pneumatiku stabilnější, protože to posílí konstrukci. Týmy si ale stěžují, protože to snižuje mechanickou přilnavost. Omezuje to kontaktní plochu běhounu s povrchem dráhy, protože se běhoun stává kulatějším - a přilnavost klesá.

img-responsive

Mercedes v Belgii doplatil na vysoké minimální tlaky nejvíce | foto: Pirelli

Na zvyšování tlaků v Belgii doplatil nejvíce Mercedes, který má sice nejvíce přítlaku, ale nemůže ho využít. Jeho sportovní ředitel Toto Wolff ale chápe, proč po loňských defektech "nafukujeme pneumatiky jako balóny."

"Není to sportovní hledat výmluvy, zkrátka se musíte co nejlépe přizpůsobit. Mají těžkou práci v tom, aby nám poskytovali produkt, který je pro týmy, inženýry a diváky pro závody správný. Ke stížnostem bude docházet stále," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli po jezdcích požaduje rozumný přístup místo kritiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ladí se kalendář pro významný rok 2017

Kolik závodů se pojede? Začíná se rýsovat podoba kalendáře F1 2017

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud