Symonds: Přísnější pravidla pro aerodynamické tunely omezí dominanci v F1

Petr Hlawiczka, 20. července 2016, 06:20 Google+

Další omezení práce v aerodynamickém tunelu podle technického ředitele Williamsu Pata Symondse týmům zabrání, aby v roce 2017 získaly velký náskok a následně dominovaly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Aerodynamický tunel Mercedesu

Aerodynamický tunel Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Týmy v současné době přesouvají své zdroje k příštím vozům. Ty, které to udělaly brzy, však podle Symondse nezískají tak velkou výhodu jako Brawn před svou vítěznou sezónou 2009.

"Nesmíte zapomínat na to, co se v posledních letech v aerodynamice změnilo - všechny týmy mohou v aerodynamickém tunelu uskutečnit jen 65 běhů za týden. Kdybyste se nyní vrátili k poslední velké změně v roce 2009, tak tehdy v tunelu mohli trávit tolik času, kolik jen chtěli. Některé týmy používaly dokonce 2 aerodynamické tunely - jak Toyota: dva tunely 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. A to už je něco, to už vede k rozdílům," říká Symonds.

"Když jsme se posunuli do roku 2014, mohli jsme v té době absolvovat v aerodynamickém tunelu jen 85 běhů. Nyní můžeme uskutečnit jen 65 běhů, proto dochází k obrovskému vyrovnání. Ano, stále si musíte svých 65 běhů dobře vybrat, musíte dělat ty správné věci, nemyslím si ale, že by to umožnilo v oblasti vývoje tak utéct, jako jsme to viděli před sedmi lety," pokračuje technický ředitel Williamsu.

img-responsive

V aerodynamickém tunelu kvůli omezení testování již nebude možné získat takovou výhodu, jako tomu bývalo v minulosti | foto: BMW Motorsport

I když změny v oblasti monopostů podle něj předjíždění neusnadní, dojde aspoň ke zlepšení jejich estetické stránky: "Líbí se mi to, jak auta budou vypadat a všechny ty věci. Myslím, že to z technického hlediska bude docela zajímavé, změny mám rád. Pokud jde o to, zda je sport potřebuje či nikoliv - nemyslím si, že by závodění měli nějak pomoci."

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Přísnější pravidla pro aerodynamické tunely omezí dominanci v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton a Nico Rosberg za deště v závodě v Silverstone

Rosberg o Hamiltonovi: Momentálně nejsme nejlepšími kamarády

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud