FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2019, 16:00 Google+

Podívejte se na první obrázky monopostu pro rok 2021, jehož koncept Formule 1 testuje v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.08. 13:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Testování probíhá s modelem o 50% velikosti, výsledky jsou zatím více než uspokojivé. Podle prvních měření se výrazně sníží turbulence za vozem, což přispěje k podstatně lepším podmínkám pro těsnou jízdu vozů za sebou v zatáčkách a pro předjíždění.

"Pozorujeme 5 - 10% narušení úplavem ve srovnání se současnými 50% úrovněmi, i když to záleží na přesné konfiguraci, kterou testujete," pochvaluje si bývalý aerodynamik Ferrari Nicholas Tombazis.

Podle technického šéfa F1 Pata Symondse výsledky "vlastně předčí to, co jsem si na počátku projektu myslel, že bychom mohli dosáhnout. S konfiguracemi, které momentálěn máme, jsou výsledky výjimečné."

Před tímto testem vedení F1 využívalo počítačové simulace (CFD - viz články) pro přípravu prvotního konceptu a modelování jízdy v závěsu. Aerodynamický tunel nyní potvrdil, že výsledky CFD byly správné. "Nedošlo k žádným velkým překvapením," potvrzuje Tombazis.

"Týmy v typickém prostředí využívají 192 jader k řešení 95 milionů buněk. V naší současné konfiguraci využíváme 1152 jader a řešíme až 550 milionů buněk. A příští rok máme potenciál se přesunout na 2300 jader. Máme o více než řád více počítačového výkonu, než mohou používat týmy - a to nám umožňuje využít simulaci dvou vozů," objasňuje Symonds.

Bočnice a zadní křídlo by se již moc měnit neměly, přední křídlo ale bude dále vyvíjeno. S provozem aerodynamického tunelu v Hinwilu pomáhala nezávislá konzultační skupina Sauberu, nikoliv F1 tým Alfa Romeo, aby nemohl získat výhodu. Obecné výsledky však F1 bude s týmy sdílet.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.08.2019 13:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Lewis Hamilton ve středu v Barceloně diktoval tempo

„Auto je spolehlivé, výborně ovladatelné - a půjde ještě hodně zrychlit,“ pochvaluje si Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. Místo Číny do Imoly? Italský okruh nabízí narychlo pomoc

  6. Racing Point odhaluje nový růžový vůz RP20

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud