FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2019, 16:00 Google+

Podívejte se na první obrázky monopostu pro rok 2021, jehož koncept Formule 1 testuje v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.08. 13:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Testování probíhá s modelem o 50% velikosti, výsledky jsou zatím více než uspokojivé. Podle prvních měření se výrazně sníží turbulence za vozem, což přispěje k podstatně lepším podmínkám pro těsnou jízdu vozů za sebou v zatáčkách a pro předjíždění.

"Pozorujeme 5 - 10% narušení úplavem ve srovnání se současnými 50% úrovněmi, i když to záleží na přesné konfiguraci, kterou testujete," pochvaluje si bývalý aerodynamik Ferrari Nicholas Tombazis.

Podle technického šéfa F1 Pata Symondse výsledky "vlastně předčí to, co jsem si na počátku projektu myslel, že bychom mohli dosáhnout. S konfiguracemi, které momentálěn máme, jsou výsledky výjimečné."

Před tímto testem vedení F1 využívalo počítačové simulace (CFD - viz články) pro přípravu prvotního konceptu a modelování jízdy v závěsu. Aerodynamický tunel nyní potvrdil, že výsledky CFD byly správné. "Nedošlo k žádným velkým překvapením," potvrzuje Tombazis.

"Týmy v typickém prostředí využívají 192 jader k řešení 95 milionů buněk. V naší současné konfiguraci využíváme 1152 jader a řešíme až 550 milionů buněk. A příští rok máme potenciál se přesunout na 2300 jader. Máme o více než řád více počítačového výkonu, než mohou používat týmy - a to nám umožňuje využít simulaci dvou vozů," objasňuje Symonds.

Bočnice a zadní křídlo by se již moc měnit neměly, přední křídlo ale bude dále vyvíjeno. S provozem aerodynamického tunelu v Hinwilu pomáhala nezávislá konzultační skupina Sauberu, nikoliv F1 tým Alfa Romeo, aby nemohl získat výhodu. Obecné výsledky však F1 bude s týmy sdílet.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.08.2019 13:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Franz Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Juan Pablo Montoya ve Velké ceně Brazílie 2005, v níž McLaren získal double

Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

Motor Mercedes za zády Williamsu FW42

"Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

Kimi Räikkönen při reklamní akci Shellu

Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

Charles Lecler (vlevo) se Sebastianem Vettelem na tiskové konferenci v Monze

"Neodepisujte Vettela," varuje šéf Mercedesu. Proč?

Tiskovka v Monaku

Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

Sergej Sirotkin s Renaultem RS18 při testu nových 18" pneumatik ve Francii

Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

Lando Norris v Monze dosáhl pouze na jeden bod

McLaren se po Monze musí dát dohromady. Jak hodnotí poslední verzi motoru Renault?

Helmut Marko v Belgii

Red Bull oznámil datum zveřejnění jezdecké sestavy pro příští sezonu

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Neodepisujte Vettela," varuje šéf Mercedesu. Proč?

  2. "S Leclercem v jednom týmu bych vycházel dobře," ujišťuje Verstappen

  3. Začíná nová éra F1: Pirelli s Renaultem poprvé otestovalo 18" pneumatiky + VIDEO

  4. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  5. Sainz se Albonovi rádiem hned omluvil, tvrdého závodění ale nelituje. Jak to viděl pilot Red Bullu? +VIDEO

  6. Prost prozradil, proč Renault změnil jezdeckou sestavu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud