FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Petr Hlawiczka, 22. srpna 2019, 16:00 Google+

Podívejte se na první obrázky monopostu pro rok 2021, jehož koncept Formule 1 testuje v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 23.08. 13:44) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu

Koncept monopostu pro rok 2021 v aerodynamickém tunelu Alfy Romeo v Hinwilu | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Testování probíhá s modelem o 50% velikosti, výsledky jsou zatím více než uspokojivé. Podle prvních měření se výrazně sníží turbulence za vozem, což přispěje k podstatně lepším podmínkám pro těsnou jízdu vozů za sebou v zatáčkách a pro předjíždění.

"Pozorujeme 5 - 10% narušení úplavem ve srovnání se současnými 50% úrovněmi, i když to záleží na přesné konfiguraci, kterou testujete," pochvaluje si bývalý aerodynamik Ferrari Nicholas Tombazis.

Podle technického šéfa F1 Pata Symondse výsledky "vlastně předčí to, co jsem si na počátku projektu myslel, že bychom mohli dosáhnout. S konfiguracemi, které momentálěn máme, jsou výsledky výjimečné."

Před tímto testem vedení F1 využívalo počítačové simulace (CFD - viz články) pro přípravu prvotního konceptu a modelování jízdy v závěsu. Aerodynamický tunel nyní potvrdil, že výsledky CFD byly správné. "Nedošlo k žádným velkým překvapením," potvrzuje Tombazis.

"Týmy v typickém prostředí využívají 192 jader k řešení 95 milionů buněk. V naší současné konfiguraci využíváme 1152 jader a řešíme až 550 milionů buněk. A příští rok máme potenciál se přesunout na 2300 jader. Máme o více než řád více počítačového výkonu, než mohou používat týmy - a to nám umožňuje využít simulaci dvou vozů," objasňuje Symonds.

Bočnice a zadní křídlo by se již moc měnit neměly, přední křídlo ale bude dále vyvíjeno. S provozem aerodynamického tunelu v Hinwilu pomáhala nezávislá konzultační skupina Sauberu, nikoliv F1 tým Alfa Romeo, aby nemohl získat výhodu. Obecné výsledky však F1 bude s týmy sdílet.

Vytisknout

Diskuze: FOTO: Budoucnost F1 v aerodynamickém tunelu - v Hinwilu už testují vůz pro rok 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 23.08.2019 13:44 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska po penalizaci Gaslyho

George Russell byl jedním z účastníků dramatického momentu

Vypadáme poněkud "hloupě", zhodnotil Wolff vzájemný incident svých jezdců

Lando Norris s přebarveným McLarenem MCL60

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

Max Verstappen s Red Bullem

V kvalifikaci nejrychlejší Verstappen, Leclerc předposlední

Max Verstappen se zlatou medialí za vítězství v závodě v Monaku

V neobyčejném tréninku nejrychlejší Red Bully

Fernando Alonso gratuluje Maxovi Verstappenovi k vítězství po závodě Monaku

Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

Max Verstappen v závodě v ulicích Monaka

Na úvod v Barceloně nejrychlejší Verstappen

Španělská trať se v závěrečné pasáži vrací do historie

Úprava barcelonské trati slibuje více soubojů

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Alexander Albon v Monaku

"Albon je rychlejší než Kvjat," zdůvodňuje Helmut Marko a hovoří o jeho smlouvě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  2. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  3. Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

  4. McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Norris v úžasu

  6. "Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud