Prozatím se zdá, že situace nedošla tak daleko jako u Williamsu v roce 1986, kdy se o titul vehementně prali Nigel Mansell s Nelsonem Piquetem, aby jim ho nakonec vyfoukl ten třetí vzadu - Alain Prost. Jenže nejde jen o ztracené body či případně vítězství (jako v letošním Španělsku). Ve hře je také prestiž a nejen u Mercedesu vědí, jak někdy umí být novinářská obec ironická až jízlivá, když se nějaký problém opakuje.
Proto se začalo hledat řešení, které by - alespoň dle vedení stáje - zabránilo další podobným excesům, jaké nastaly v Grand Prix Španělska a naposledy o tomto týdnu. Šéf Toto Wolff prohlásil, že se probraly opravdu všechny možnosti, mezi nimi i zavedení týmové režie, aby se v podání týmových kolegů zabránilo soubojům kolo na kolo.
To se ovšem vůbec nelíbilo Hamiltonovi, který bezprostředně po rakouské Grand Prix apeloval na vedení, ať jeho a Rosberga na trati nijak nelimituje, protože on je především závodník (viz článek zde). Jenže Toto Wolff byl po Rakousku neústupný.
"Učiníme zásadní rozhodnutí bez ohledu na to, co piloti říkají. Jádrem všeho je závodní tým, který udělá ono rozhodnutí, jakým směrem se bude dále pokračovat. Musíme se vyhnout střetům mezi oběma našimi vozy, bez ohledu na to, jakým způsobem toho dosáhneme. Takže na stole se může objevit jakékoli řešení. Nemůžeme být hodní strýčkové, musíme se na to zaměřit," nehodlá nijak ustoupit Wolff.
Týmová režie? Nepravděpodobná
Mercedes však nechce naplno říci, jaké řešení nakonec zvolil. Nicméně se zdá, že krajní řešení v podobě týmového pořádku během pracovní schůzky nakonec nebude uplatněno.
Ve hře jsou různé možnosti, například přísné nařízení o podobách vzájemného souboje, citelné tresty za další závodní incident včetně důrazného varování v podobě striktních opatření, pokud se situace v týmu nezlepší.
Konečně oznámení rozhodnutí Mercedesu ohledně situace mezi piloty týmu hodlá stáj učinit ještě před začátkem Grand Prix Velké Británie.