Italský výrobce pneumatik určil, že přední pneumatiky nesmí mít tlak nižší než 23,5 PSI a zadní 19 PSI. To v pátek označil Romain Grosjean z Haasu za "absolutně směšné" s tím, že jeho auto je necitlivé a ovládá se jako dřevo. Jenson Button tuto změnu označil za "masivní."
Šéf Pirelli Paul Hembery nyní vysvětlil, proč došlo k takovému zpřísnění: "No, abych byl upřímný, jde o komplexní oblast, protože oni hovořili o tlacích - a nás zajímají startovní tlaky."
"Když ve volném tréninku mohou jezdit s určitou úrovní tlaků, tak jsme viděli, že některé týmy dokázaly startovat do závodu celkem s minimálním nárůstem oproti tomu, co jsme používali minulý rok. Žel když jiní nepřišli na způsob, jak to udělat, pak chápu, že to pro ně asi není snadné," popisuje pro f1i Hembery.
Haas, jenž letos poprvé nedosáhl na body, patřil mezi týmy, které se s tlaky trápily nejvíce. "Vysvětlili mi, že je zátěž vysoká a že museli stanovit vysoké tlaky pneumatik, ale to není úplně moje věc. Rád bych jezdil s normálními tlaky. Takže to bylo moc dobře, že jsme si o tom popovídali," uvádí Grosjean.
"Ví, že jejich pneumatiky nejsou dobré, ale my zase víme, že se vůbec netestuje, takže to je pro ně velmi těžké. V závodě to podle mě bylo celkem složité pro všechny, degradace byla dost vysoká, takže to nebylo ideální," pokračuje francouzský pilot.
"V pátek jsem byl frustrovaný. Nechci Pirelli z ničeho obviňovat. Znovu: nemají žádné testovaní, jak tedy můžou vylepšovat své produkty? Myslím si, že proto o tom moc nemluvíme. Někteří lidé za daných omezení odvedli lepší práci než my," uznává Grosjean.