Sloupek Felipeho Massy: Jak jsem v Číně udržel Lewise za sebou

Robert RoBertino Pavelka, 20. dubna 2016, 19:45 Google+

Od 40. kola Grand Prix Číny spolu tvořili takřka nerozlučnou dvojici, ale přestože by měl podle teoretických předpokladů být Hamiltonův mercedes s Massovým williamsem brzy hotov, opak byl pravdou. Dejme nyní slovo brazilskému pilotovi.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 26.04. 12:29) Napište svůj názor
Felipe Massa se svěřuje se svými pocity z posledního závodu

Felipe Massa se svěřuje se svými pocity z posledního závodu | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Čínská trať je pro mě opravdu hodně zvláštní, má jedinečnou identitu. Pokaždé, když jsem přijel do Šanghaje, ještě předtím než jsem myslel na okruh nebo na podmínky týkající se závodního víkendu, absolvoval jsem zvláštní tradici: setkání s mými fanoušky. Vím, že někteří čekají před mým hotelem, třeba i celý den, a čekají na můj příjezd.

V mnoha zemích takový rituál končí podáním ruky, autogramem nebo společným snímkem. Ale v Číně ne. Dostávám dárky. Mluvíme o fanoušcích, kteří dopodrobna znají můj život... někdy mám dojem, že lépe než já sám! Znají jména mých přátel a rodiny. Letos jsem dostal dárky nejen pro sebe, ale i pro mého syna a neteř. Je to opravdu úžasné, přemýšlet o tom nadšení, kterým mě moji příznivci zahrnují. Tisíce kilometrů od domova nacházím lidi, kteří k vám mají vřelý vztah, to mě opravdu naplňuje skvělými pocity.

img-responsive

Felipe Massa své čínské fanoušky rozhodně neodbývá | foto: Williams F1 Team

Společná večeře pilotů

V rámci Grand Prix Číny byla také velmi příjemná společná večeře, která byla organizovaná pro všechny piloty. Co teď řeknu, může znít divně, protože s některými sdílím paddock už několik let, ale opravdu si nejsem jist, zda je dobře znám. 

Jakmile usednete do vozu, každý myslí jen na sebe, já jsem prvním, který chce předjet své soupeře a razit si cestu startovním polem. Ale když sundáme přilby, jsme partou dobrých chlapíků, kteří se pohybují ve stejném světě se stejnými problémy a směřují ke stejným cílům. To byl jeden z důvodů, proč byla večeře v Šanghaji výbornou příležitostí, abychom se setkali v jiném prostředí a povyprávěli si o věcech, které s tím, co děláme na trati, třeba nemají vůbec nic společného.

img-responsive

Massa: V paddocku se vídáme, ale přitom toho o sobě moc nevíme | foto: Red Bull Content Pool

Vše se odehrávalo v uvolněné a příjemné atmosféře a věřím, že mnozí uléhali v hotelových pokojích ke spánku s dobrým pocitem. Já sám podobné sešlosti považuji za velmi důležité a užitečné, a chci věřit, že podobné akce budou se budou mnohem častěji opakovat.

Můj boj s Hamiltonem

Ale jak jsem řekl, večeře byla minulostí a já se plně věnoval boji na okruhu, který pro mě vyzněl velmi pozitivně. V závěrečné fázi závodu jsem musel tvrdě bránit svou šestou příčku před útoky Lewise Hamiltona, což bylo opravdu těžké. 

Měli jsme prakticky stejné pneumatiky (Lewis je měnil o kolo dříve), takže v této oblasti jsme byli vyrovnaní. Sice měl poněkud poškozený vůz, ale musíme si uvědomit, že šlo o dominantní mercedes. Nakonec se mi podařilo kontrolovat situaci a myslím, že nejdůležitější byl způsob, jakým jsem byl schopen kontrolovat pneumatiky.

img-responsive

Felipe Massa v závodě v Číně | foto: Williams F1 Team

Moje jízdní stopa byla v závodě hodně odlišná, protože kdybych využil stejnou jako v kvalifikaci, během několika kol bych pneumatiky odrovnal, zejména ty vpředu. Také jsem se ujistil, že mohu při výjezdu ze zatáček tvrdě na plyn, protože vůz držel směr a technika pracovala na jedničku. To byl, myslím, hlavní rozdíl mezi mým monopostem a Bottasovým, protože co do rychlosti prostě nestačil. 

Potvrdilo se také velké množství údajů, které jsme nasbírali při předsezónních testech. Je vždy příjemné dosáhnout slušného výsledku na základě dobré komunikace s inženýry, je to také jejich ocenění a pomáhá to posílit vztahy v týmu.

Usilujeme o třetí místo

Šanghaj jsem opouštěl jako šestý v závodě a stejné místo mi patří i v průběžném hodnocení šamůpionátu. Myslím, že to je po třech závodech vcelku pozitivní postavení. Mnoho lidí se mě ptalo, zda jsem od začátku sezóny očekával něco víc, ale když začínáte nový ročník, všichni piloti mají "velké oči" a očekávají víc, než by napovídala logika.

img-responsive

A ještě jeden závodní pohled na Massův williams | foto: Williams F1 Team

Celkově se domnívám, že Williams odvedl pěkný kus práce ve srovnání se závěrem předchozí sezóny, ale nesmíme zapomenout, že i naši soupeři tvrdě pracovali. Jak jsme viděli v Bahrajnu a Šanghaji, Red Bull se také hodně zlepšil, zejména co se rychlosti týče; mohu pouze dedukovat, že se posunuli kupředu díky pohonné jednotce.

Jestli to je pravda nebo ne, to naznačí závod v Soči. Jsou tam dlouhé rovinky, domnívám se, že máme šanci být ve hře. A mým cílem samozřejmě je, abych byl v cíli před nimi.

Vytisknout

Diskuze: Sloupek Felipeho Massy: Jak jsem v Číně udržel Lewise za sebou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 26.04.2016 12:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg bere Ferrari jako vážného soupeře

Rosberg: Ferrari ještě nepředvedlo, co v něm skutečně je

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud