Italský výrobce letos musel přijít s novými konstrukcemi, protože pneumatiky narostly do šířky o 25 % (na 305 mm vpředu a 405 mm vzadu), a kvůli požadované vyšší výdrži změnil také směsi. Piloti si je v předsezónních testech pochvalovali - vydrží opravdu podstatně déle a navíc se po přehřátí rychle vracejí do spektra vysoké výkonnosti.
U "mokrých" pneumatik došlo ke zlepšení výkonnosti: ta přechodná (zelená barva) dokáže odvádět při 300km/h rychlosti 30 litrů vody za sekundu (loni 25 l), pneumatika do deště (modrá) letos zvládne až 85 l/s (loni "pouze" 65 l/s).
V úvodních osmi závodech se hned čtyřikrát setkáme s ultra-měkkou (fialová barva) směsí - v Melbourne, v Soči, v Monaku a v Montrealu. Super-měkkou (červená) uvidíme ve všech podnicích s výjimkou Španělska, které klade na pneumatiky nejvyšší nároky z pohledu přenášené energie - pouze tam přiveze Pirelli svou tvrdou (oranžová) směs. Tu měkkou (žlutá) budou mít jezdci k dispozici ve všech jmenovaných podnicích, středně-tvrdou (bílá) pouze v Číně, v Bahrajnu, ve Španělsku a v Ázerbájdžánu, kde došlo ke změně názvu velké ceny (loni se v Baku jela jako Velká cena Evropy).
Podle pravidel musí Pirelli oznámit nominované směsi pro evropské závody 8 týdnů předem, v případě zámořských velkých cen tak musí učinit dokonce 14 týdnů předem.
Pneumatiková pravidla se letos nemění: pro každý podnik dodá tři různé hladké směsi, z nichž tu nejměkčí si piloti musí vyhradit pro poslední část kvalifikace - pokud do ní nepostoupí, zůstane jim pro závod, pokud uspějí, tak ji v sobotu odpoledne vracejí výrobci. Pro velkou cenu si musí ponechat po jedné sadě ze zbývajících dvou tvrdší - stačí ale, když v neděli použijí pouze jednu z nich.
Celkově každý pilot obdrží pro závodní víkend 13 sad, kromě výše uvedených tří povinných si zbylých 10 může volně vybrat.