Přechodné pneumatiky a pneumatiky do deště byly po loňské Velké ceně Brazílie jezdci tvrdě kritizovány, protože nedokázaly odvádět dostatečné množství vody a i tak zkušení jezdci jako Kimi Räikkönen nad vozy ztrácely kontrolu i na rovinkách.
Letos bude jejich výkonnost o to důležitější, že v případě začátku mokrého závodu za zaváděcím vozidlem bude následovat pevný start ze startovního roštu. Pirelli se proto snaží vyvinout lepší pneumatiky pro deštivé podmínky.
K tomu v úterý Komise F1 schválila test s jedním vozem před začátkem sezóny navíc. Půjde o dvoudenní akci s jedním z přechodných vozů, které loni připravili Ferrari, Mercedes a Red Bull. Místo testu ještě nebylo určeno.
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery minulý týden uvedl, že se budou soustředit zejména na vlastnosti pneumatiky do (extrémního) deště: "Jedinou oblastí, na níž budeme během této sezóny pracovat, jsou mokré pneumatiky. Snažíme se zlepšit dobu zahřívání, obzvlášť s ohledem na pevné starty."
Přechodné pneumatiky se podle něj měnit nebudou, o to italský výrobce nebyl požádán. Letos bude mít k dispozici celkem 25 testovacích dnů, po sezóně dostane zřejmě navíc ještě jeden test pro vývoj pneumatik pro rok 2018.