Kvalifikační incidenty v Číně z pohledu Whitinga

Robert RoBertino Pavelka, 18. dubna 2016, 10:45 Google+

Grand Prix Číny přinesla několik nebezpečných situací, kolem kterých se rozproudila nemalá debata. Nebyly to jenom otázky závodních incidentů na trati, ale také situace při samotné kvalifikaci, ke které měli připomínky také piloti.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 18.04. 14:17) Napište svůj názor
Charlie Whiting  měl v Číně nemálo starostí

Charlie Whiting měl v Číně nemálo starostí | foto: Red Bull

Sdílejte článek

Šlo o vůz pořadatelů, který se na začátku úvodní části kvalifikace objevil v zatáčce před vjezdem do boxů. Piloti, kteří najížděli z poslední krátké rovinky do boxů k danému místu se tak řítili přímo proti vozidlu, stojícímu za okrajem příjezdu k boxům. Ředitel závodů FIA Charlie Whiting označil tuto situaci za "méně klíčovou", i když stále "nepřijatelnou".

Jiného názoru byl Jenson Button, který přítomnost vozu ve značně choulostivém prostoru označil jako "nejnebezpečnější část této části kvalifikace". Dodal, že pokud by nějaký pilot nezvládl svůj vůz, hrozila reálná srážka s tímto autem. 

img-responsive

Jenson Button označil Q1 jako nejnebezpečnější | foto: Honda Racing F1

Whiting okomentoval Buttonovy obavy pro periodikum Autosport následovně: "Řidič traťového vozidla, které odstavil v únikové zóně vjezdu do boxů, se zachoval opravdu hloupě, ale velice rychle s ním odjel. Muž s pick-upem měl za úkol lepší odstraňoňování případných nečistot z trati. Neměl tolik zkušeností, ale už své pochybení neopakoval. Je třeba zdůraznit, že nešlo o normální únikový prostor, ale znovu opakuji, že šlo o nepřijatelnou situaci."

Červené vlajky

Button vznesl dotaz, proč se v případě této překážky v těsné blízkosti trati nepostupovalo stejně jako u Nico Hülkenberga, kterému těsně před koncem Q2 upadlo kolo a odstavil svou Force Indii mimo trať. K tomu se Whiting vyjádřil následovně: "Červené vlajky nebyly vyvěšeny, protože nešlo o překážku přímo na trati. V žádném případě nešlo o incident srovnatelný s Hülkenbergem, který odstavil svůj vůz těsně vedle trati, navíc tu ještě bylo uvolněné kolo, které se samovolně pohybovalo."

img-responsive

Nico Hülkenberg se postaral o přerušení Q2 | foto: Sahara Force India

Pak tu byla ještě Wehrleinova nehoda hned na úvod Q1, když v terénním zlomu na cílové rovince ztratil na mokrém pruhu trati vládu nad svým vozem a narazil na protější straně boxů do svodidel. Problémem byla dvě přemostění rovinky, pod nimiž zůstaly pásy vody, což některým pilotům dělalo značné potíže. Kvalifikace byla na 20 minut přerušena a následovaly pokusy problematické místo vysušit.

"Rozhodli jsme se pro tento krok, protože jak se zdálo, někteří piloti ignorovali skutečnost, že přilnavost trati se může náhle změnit. Ale pokud by nastala situace, že by polovina okruhu byla suchá a polovina mokrá, určitě bychom se na mokré části o něco podobného nepokusili. Tady šlo o malou část, pokoušeli jsme se pouze odstranit vodu, aby místo mohlo rychleji vyschnout," komentuje prodlení Whiting.

Nakonec i trocha humoru

Mezi Q2 a Q3 došlo k další ožehavé situaci, kdy se v zatáčce 14 objevil vysokozdvižný vozík s balíkem pneumatik, které se snažil složit na vnitřním okraji dráhy.

"Tento balík pneumatik, který byl umístěn v apexu zatáčky 14, se tam dostal po chybě pořadatelů, kteří si mysleli, že kvalifikace už skončila. Byl to důsledek špatně vyložené komunikace s vedením závodu, kterému jsme oznámili, že po přerušení Q2 po Hülkenbergově incidentu už nemá smysl kvalifikaci znovu začínat. Vyložili si to mylně jako že kvalifikace obecně skončila. Ale nedošlo k žádné škodě a zmíněná překážka byla odstraněna dlouho předtím, než monoposty opět vyjely na trať," vyjádřil se Whiting k další situaci z kvalifikace.

img-responsive

Pascal Wehrlein ve smyku v kvalifikaci v Číně | foto: Pirelli

Přiznává, že tato událost vyvolala spoustu dohadů, co tím bylo vlastně zamýšleno, i když šlo o pouhé nedopatření. "Bylo docela zábavné slyšet všechny týmové manažery, jak se okamžitě dotazovali, co tím bylo sledováno. Přiznávám, že jsem si z jednoho vystřelil a řekl, že jsme naštvaní, jak piloti soustavně přejíždějí víc a víc obrubník, tak jsme se rozhodli přijmout drastické opatření, které by je mělo odradit," zažertoval si nakonec Whiting.

Vytisknout

Diskuze: Kvalifikační incidenty v Číně z pohledu Whitinga

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 18.04.2016 14:17 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pirelli vyslalo do světa vážné varování

Pirelli hrozí odchodem z Formule 1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud