"Pro vysvětlení: deska je dlouhým kusem dřeva, kluzné bloky jsou kousky kovu v desce. Dříve se kluzné bloky dělaly z těžkých kovů. Toto řešení bylo hodně odolné na opotřebení, kluzné bloky byly umísťovány na ta místa v desce, kde se měří její výška. Desky smí nominálně být 10 mm široké, ale nesmějí být užší než 9 mm.
Avšak jejich měření provádíme jen na určitých místech. Týmy tedy dříve umisťovaly kluzné bloky právě na tato místa. Kov je však extrémně těžký a pokud by se jen malá část oddělila, mohlo by to být hodně nebezpečné. Dříve jsme ve Spa viděli dva defekty kvůli kouskům kovu, které byly v obrubníku a někdo na ně najel.
Návrh vyrobit je z titanu má tři aspekty: Zaprvé, je to bezpečnější, protože pokud by se z nějakého důvodu oddělily, váží asi třetinu váhy dřívějšího řešení. Zadruhé, titan se opotřebuje asi 2 až 2,5 krát rychleji než v současnosti používaný kov.
Takto vypadá podlaha aktuálních vozů F1 (zdroj: Pirelli)
Auta by tedy musela jezdit o trošku výš, aby se zabránilo nadměrnému opotřebení. Týmy by tak nebyly schopny s nimi tolik "škrtat" o zem, jako tomu bývalo dříve. A zatřetí, viděli bychom mnohem více jisker, než dříve. Někteří lidé si myslí, že by pak podívaná vypadala lépe."