Franz Tost se domnívá, že po jezdecké stránce neměla výměna pilotů před Grand Prix Španělska týmu nějak zvlášť ublížit. Daniil Kvjat jím prošel a kvalitativně už své možnosti naznačil. Podle jeho názoru není problém ani mezi současnými piloty.
"Mají dobrý vztah. Už se znají z dřívějška, ale je třeba počkat, až si více jeden druhému sednou - všechno má svůj začátek. Je to normální. Myslím, že není rozdílu, jestli to je Verstappen, Kvjat nebo Sainz. Nyní je to celkem jasné, protože Carlos je vpředu. Předpokládám, že až se výkonnostně přiblíží, budou spolu daleko víc bojovat, potom už to bude něco jiného. Obvyklý příběh, tak to zkrátka je. Můžete jim tisíckrát říci »tohle nesmíte udělat, tohle musíte udělat«, ale oni budou dál závodit. Proto se domnívám, že druhá část sezóny bude poněkud komplikovanější," zamýšlí se Tost.
Kvjatova nálada
Ruský pilot po svém přeřazení neprožívá nejlepší období. Výrazně se pod něj podepsalo, že Verstappen ihned po změně prostředí zazářil ve Španělsku a i přes potíže v Monaku nadále předvádí výborné výkony. Především takové, které Daniil přes veškerou snahu u Red Bullu neměl. Jeho náladu může ovlivnit rozladěnost nad krokem zpět, rovněž se nemusí příznivě vyrovnat s pobytem v týmu, ze kterého se měl odrazit k velké kariéře. Tost si myslí, že hlavním úkolem pro mladého Rusa je nabýt zpět rozvahu a sebevědomí.
"Musí se psychicky sebrat, potřebuje trochu času, aby se uklidnil, zapomněl na zklamání, vymazal negativní zážitky a vrátil se na určitou úroveň, od které se bude dál zlepšovat. To ale nějakou dobu potrvá, nevyřeší se to ze dne na den.
Vždycky je obtížnější se nasměrovat na správnou cestu - vůz si lze nastavit, můžete změnit křídla, tlumiče, cokoliv, ale u hlavy to tak snadné není. Kvjat musí znovu nabýt sebevědomí, jakmile se to stane, je nám všem jasné, že bude pravidelně bojovat o body," hodnotí Kvjatovu pozici Tost.
"Hloupá" Austrálie
Šéf Toro Rosso se vrací i k prvnímu závodu a rozepři mezi Verstappenem a týmem. Holanďan se tehdy vztekal, že se kvůli špatné strategii posunul za Sainze a jeho rozhořčení ještě umocnil právě týmový kolega, který ho odmítl pustit před sebe. Nakonec vše vyústilo v kontakt obou vozů.
"Austrálie byla zklamáním, zejména proto, jak vše hloupě fungovalo. Carlos Sainz jr. měl problémy za safety carem, protože byl zablokován zepředu a jeho vůz trpěl značnými vibracemi - proto jel z bepečnostních důvodů do boxů jako první. Max se domníval, že ho chceme upozadit, proto zajel do boxů ze svého popudu, aniž by nás informoval. Mohl dojet v tomto závodě pátý, zbývalo ještě dost času. Ale tato situace je součástí procesu výuky mladých pilotů. Nemůžete očekávat, že když máte v týmu takové dva mladíky, půjde všechno jak po másle. To není možné. Prostě to byla chyba mladíků a měli by se z ní poučit. Ještě jednou mohu dodat, je to zcela normální proces získávání zkušeností," vysvětluje Tost.