Všeobecně se tvrdilo, že Francouz, který v den Grand Prix Číny oslaví třicáté narozeniny, neměl opouštět s ohledem na chystané převzetí Lotusu Renaultem tuto stáj, kde byla predikce dobrých výsledků rozhodně jistější než u zcela nového týmu, u nějž se předpokládaly potíže typické pro nováčky a delší čas s vychytáváním "dětských nemocí".
Jenže první dva závody ukázaly zcela odlišnou skutečnost - zatímco Grosjean uvádí fanouškovskou obec v úžas a díky němu se Haas hřeje na výsluní zájmu, Renault se trápí a jeho bodové konto zatím vykazuje nulovou hodnotu.
"Někteří lidé o mě říkali, že jsem zabil vlastní kariéru. Myslím, že se mýlili. Sorry, přátelé. Už při předsezónních testech jsem si říkal, že bychom na začátku mohli získat nějaké body, ale tehdy jsem si myslel, že budeme bojovat někde mezi desátým a čtrnáctým místem. Myslím, že nikdo nečekal, že zpočátku vyjedeme tolik bodů. Bylo opravdu velice zábavné zdolat Williams, Toro Rosso a Red Bull a svést několik opravdu dobrých soubojů," popsal Grosjean své pocity po dvou závodech.
Rodáka že švýcarské Ženevy může hřát pohled na průběžnou klasifikaci, kde se dělí s Räikkönenem o 4. - 5. místo, až za ním jsou taková jména jako Sebastian Vettel, oba piloti Williamsu či loňský meteor Max Verstappen. "Je to debut z říše snů, asi se budu muset probudit a uvědomit si, co se vlastně stalo. Pro nás všechny je to něco úžasného," projevuje nepokryté nadšení Grosjean.
Logicky se nabízí otázka, jak dlouho může tato euforie trvat, dokonce padají sázky, zda po šestém místě v Austrálii a pátém v Bahrajnu nebude Haas v Číně v logické posloupnosti čtvrtý. Grosjean už v F1 nasbíral dost zkušeností na to, aby věděl, že dříve nebo později slétne tým z oblak na pevnou zem. "Nemyslím, že budeme v každém závodě atakovat pátou příčku, to je trochu vysoká meta, ale bojovat o bodovanou příčku v každém závodě můžeme," podpořil tvrzení svého šéfa, že americký tým může bodovat ve všech závodech sezóny (čtěte zde).
Romain se také vyjádřil k častým pochybnostem , že jeho přechod do týmu Haas měl pouze ten záměr, aby se díky spolupráci amerického týmu s Ferrari dostal do hledáčku šéfů v Maranellu. "Moje volba byla podložena vírou v tento projekt. Zažil jsem toho už dost a po několika letech v F1 jsem dospěl k názoru, že to je projekt dobrý. Což se nyní potvrzuje," uzavírá Grosjean.