"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

PH, 10. srpna 2018, 07:45 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner se podivuje nad stížnostmi soupeřů týkajícími se velkého nárůstu výkonu pohonné jednotky Ferrari, kterou krom jeho a továrního týmu využívá ještě Sauber.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 10.08. 16:26) Napište svůj názor
Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek



Scuderia letos dokázala hodně zlepšit svou pohonnou jednotku a poprvé v hybridní éře výkonnostně překonává Mercedes. To pochopitelně pomohlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Haasu uprostřed pole a Sauberu, který se z konce roštu prokousává výše - během letní přestávky je devátý se ztrátou 10 bodů na Toro Rosso.

Občas se objevily stížnosti zpochybňující legálnost motoru Ferrari a jeho systému pro rekuperaci energie, podle šetření FIA a speciálního měření je ale vše v pořádku.

Steiner ale občasné nářky soupeřů nechápe: "Zákazníci Mercedesu by si neměli stěžovat, protože v posledních čtyřech letech měli velmi dobrý motor. Když jste v prvním roce těchto pravidel neměli motor Mercedes, tak jste byli v háji."

img-responsive

Ferrari se ve výkonu pohonné jednotky dostalo před Mercedes, což má pozitivní dopad i na výsledky jeho zákazníků | foto: Scuderia Ferrari

"Nyní je Ferrari předstihlo a všichni s motorem Ferrari jsou kritizováni: 'Ach, máte dobrý motor!' Jo, máme. Stejně tak jste ho měli i vy v posledních čtyřech letech a nevyužili jste toho. Takže co s tím mám dělat? Já jsem moc spokojený. Pokud ostatní nejsou, tak jim nemohu pomoci," rozebírá šéf Haasu.

Rivalové občas zpochybňují i technickou spolupráci stáje z Maranella s Haasem, jehož vůz označují jako pouhou loňskou kopii Ferrari. Ten těží z pravidel maximum a zatím je úspěšný, na rozdíl od předchozích třech týmů, které před ním v roce 2010 vstoupily do F1 a zkrachovaly - HRT, Virgin (později Marussia a Manor) a Lotus (později Caterham).

img-responsive

Haas si sám vyrábí jen to nezbytné minimum, zbytek nakupuje od Ferrari | foto: Haas F1 Team

"Ti lidé nebyli hloupí. Jde zkrátka o velmi náročný sport. Zkoušeli jsme odlišný způsob, protože to pravidla umožňují a zdá se, že funguje lépe než ostatní. Pokud teď někdo napodobí náš obchodní model, tak fajn, nic proti tomu nemám. Může to udělat každý a je to dobré. Sport to zlepšuje. Jsem spokojený, nemám s tím problém," vysvětluje Steiner.

Haasu patří mezi týmy pátá příčka a na čtvrtý Renault ztrácí jen 16 bodů. Letos v Rakousku dosáhl svého nejlepšího výsledku, když Romain Grosjean projel cílem jako čtvrtý. "Lidé by se smáli při pomyšlení, že ve třetím roce bude tým bojovat o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. A jsme tady!" těší francouzského jezdce.



Google+ Vytisknout

Diskuze: "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 10.08.2018 16:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud