"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Petr Hlawiczka, 10. srpna 2018, 06:20 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner se podivuje nad stížnostmi soupeřů týkajícími se velkého nárůstu výkonu pohonné jednotky Ferrari, kterou krom jeho a továrního týmu využívá ještě Sauber.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 10.08. 16:26) Napište svůj názor
Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek



Scuderia letos dokázala hodně zlepšit svou pohonnou jednotku a poprvé v hybridní éře výkonnostně překonává Mercedes. To pochopitelně pomohlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Haasu uprostřed pole a Sauberu, který se z konce roštu prokousává výše - během letní přestávky je devátý se ztrátou 10 bodů na Toro Rosso.

Občas se objevily stížnosti zpochybňující legálnost motoru Ferrari a jeho systému pro rekuperaci energie, podle šetření FIA a speciálního měření je ale vše v pořádku.

Steiner ale občasné nářky soupeřů nechápe: "Zákazníci Mercedesu by si neměli stěžovat, protože v posledních čtyřech letech měli velmi dobrý motor. Když jste v prvním roce těchto pravidel neměli motor Mercedes, tak jste byli v háji."

img-responsive

Ferrari se ve výkonu pohonné jednotky dostalo před Mercedes, což má pozitivní dopad i na výsledky jeho zákazníků | foto: Scuderia Ferrari

"Nyní je Ferrari předstihlo a všichni s motorem Ferrari jsou kritizováni: 'Ach, máte dobrý motor!' Jo, máme. Stejně tak jste ho měli i vy v posledních čtyřech letech a nevyužili jste toho. Takže co s tím mám dělat? Já jsem moc spokojený. Pokud ostatní nejsou, tak jim nemohu pomoci," rozebírá šéf Haasu.

Rivalové občas zpochybňují i technickou spolupráci stáje z Maranella s Haasem, jehož vůz označují jako pouhou loňskou kopii Ferrari. Ten těží z pravidel maximum a zatím je úspěšný, na rozdíl od předchozích třech týmů, které před ním v roce 2010 vstoupily do F1 a zkrachovaly - HRT, Virgin (později Marussia a Manor) a Lotus (později Caterham).

img-responsive

Haas si sám vyrábí jen to nezbytné minimum, zbytek nakupuje od Ferrari | foto: Haas F1 Team

"Ti lidé nebyli hloupí. Jde zkrátka o velmi náročný sport. Zkoušeli jsme odlišný způsob, protože to pravidla umožňují a zdá se, že funguje lépe než ostatní. Pokud teď někdo napodobí náš obchodní model, tak fajn, nic proti tomu nemám. Může to udělat každý a je to dobré. Sport to zlepšuje. Jsem spokojený, nemám s tím problém," vysvětluje Steiner.

Haasu patří mezi týmy pátá příčka a na čtvrtý Renault ztrácí jen 16 bodů. Letos v Rakousku dosáhl svého nejlepšího výsledku, když Romain Grosjean projel cílem jako čtvrtý. "Lidé by se smáli při pomyšlení, že ve třetím roce bude tým bojovat o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. A jsme tady!" těší francouzského jezdce.



Vytisknout

Diskuze: "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 10.08.2018 16:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud