"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

PH, 10. srpna 2018, 07:45 Google+

Šéf Haasu Günther Steiner se podivuje nad stížnostmi soupeřů týkajícími se velkého nárůstu výkonu pohonné jednotky Ferrari, kterou krom jeho a továrního týmu využívá ještě Sauber.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 10.08. 16:26) Napište svůj názor
Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek



Scuderia letos dokázala hodně zlepšit svou pohonnou jednotku a poprvé v hybridní éře výkonnostně překonává Mercedes. To pochopitelně pomohlo ke zvýšení konkurenceschopnosti Haasu uprostřed pole a Sauberu, který se z konce roštu prokousává výše - během letní přestávky je devátý se ztrátou 10 bodů na Toro Rosso.

Občas se objevily stížnosti zpochybňující legálnost motoru Ferrari a jeho systému pro rekuperaci energie, podle šetření FIA a speciálního měření je ale vše v pořádku.

Steiner ale občasné nářky soupeřů nechápe: "Zákazníci Mercedesu by si neměli stěžovat, protože v posledních čtyřech letech měli velmi dobrý motor. Když jste v prvním roce těchto pravidel neměli motor Mercedes, tak jste byli v háji."

img-responsive

Ferrari se ve výkonu pohonné jednotky dostalo před Mercedes, což má pozitivní dopad i na výsledky jeho zákazníků | foto: Scuderia Ferrari

"Nyní je Ferrari předstihlo a všichni s motorem Ferrari jsou kritizováni: 'Ach, máte dobrý motor!' Jo, máme. Stejně tak jste ho měli i vy v posledních čtyřech letech a nevyužili jste toho. Takže co s tím mám dělat? Já jsem moc spokojený. Pokud ostatní nejsou, tak jim nemohu pomoci," rozebírá šéf Haasu.

Rivalové občas zpochybňují i technickou spolupráci stáje z Maranella s Haasem, jehož vůz označují jako pouhou loňskou kopii Ferrari. Ten těží z pravidel maximum a zatím je úspěšný, na rozdíl od předchozích třech týmů, které před ním v roce 2010 vstoupily do F1 a zkrachovaly - HRT, Virgin (později Marussia a Manor) a Lotus (později Caterham).

img-responsive

Haas si sám vyrábí jen to nezbytné minimum, zbytek nakupuje od Ferrari | foto: Haas F1 Team

"Ti lidé nebyli hloupí. Jde zkrátka o velmi náročný sport. Zkoušeli jsme odlišný způsob, protože to pravidla umožňují a zdá se, že funguje lépe než ostatní. Pokud teď někdo napodobí náš obchodní model, tak fajn, nic proti tomu nemám. Může to udělat každý a je to dobré. Sport to zlepšuje. Jsem spokojený, nemám s tím problém," vysvětluje Steiner.

Haasu patří mezi týmy pátá příčka a na čtvrtý Renault ztrácí jen 16 bodů. Letos v Rakousku dosáhl svého nejlepšího výsledku, když Romain Grosjean projel cílem jako čtvrtý. "Lidé by se smáli při pomyšlení, že ve třetím roce bude tým bojovat o čtvrté místo v šampionátu konstruktérů. A jsme tady!" těší francouzského jezdce.



Google+ Vytisknout

Diskuze: "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 10.08.2018 16:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

Fernando Alonso v Maďarsku

Alonso v roce 2019 ve Formuli 1 závodit nebude, potvrzuje McLaren

Fernando Alonso (vlevo) a Michael Schumacher na tiskové konferenci v Silverstone před 12 lety

"Pokud jde o čistý talent, pak je Alonso na stejné úrovni jako Schumacher," hodnotí Massa

Sergio Pérez s Force Indií VJM11 na Hungaroringu

Kde bude příští rok závodit Pérez? "Jsem ve formě, mám několik možností," tvrdí Mexičan

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve.…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

  5. Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

  6. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud