Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

Petr Hlawiczka, 12. července 2019, 06:40 Google+

SILVERSTONE - 1. TRÉNINK; Pierre Gasly vykročil nejlépe do závodního víkendu v Británii, když v prvním tréninku zajel nejrychlejší kolo - 1:27,173 min. Za ním skončili Valtteri Bottas a týmový kolega Max Verstappen. Vozy Ferrari se seřadily až za čtvrtým Lewisem Hamiltonem.

Počet komentářů:  39 komentářů (Poslední 12.07. 22:07) Napište svůj názor
Pierre Gasly na to v závěru pěkně šlápl

Pierre Gasly na to v závěru pěkně šlápl | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

V 11 hod na trať jako první vyrazili piloti McLarenu pronásledovaní Kvjatem. Začalo se za jasné oblohy, i když podle meteorologů později mohlo zapršet. Leclerc si od počátku stěžuje na svůj vůz: "Něco je divně. Podívejte se na to, když brzdím."

Silverstone má letos o jednu DRS zónu méně (ubyla ta kontroverzní mezi poslední až třetí zatáčkou skrz pravotočivou Abbey), dostalo však nový asfalt. Podle Pirelli, které přivezlo své nejtvrdší směsi (C1 - C3), je "velmi tmavý a velmi kluzký. Čekáme, až se trať trochu vyvine a povrch bude poskytovat více přilnavosti." Pořadatelé se navíc dohodli na nové smlouvě, bude se tady závodit ještě minimálně až do roku 2024.

Ferrari již našlo směr, kterým se vydat v aerodynamickém vývoji, a doufá, že Mercedesu bude tento víkend blíže. Trať jim podle Binotta nemá svědčit, ale dlouhé rovinky hrají do karet jejich motoru, který je podle Mercedesu o 20 - 25 koní silnější. Navíc na Silverstone není moc pomalých zatáček, snad nás tedy čeká napínavá bitva, do níž by se mohl zapojit i Red Bull, pokud potvrdí, že v Rakousku u něj došlo s novým křídlem k průlomu.

Lando Norris míří k prvnímu instalačnímu okruhu

Lando Norris míří k prvnímu instalačnímu okruhu | zdroj: McLaren

Po 20 min stále neměl nikdo na kontě měřený čas, Mercedesy ani Russell se dokonce na dráze vůbec neukázaly. Prvního letmého kola jsme se dočkali od Kubici - 1:34,735 min, před něho se hned dostali Hülkenberg (1:32,422) s Norrisem (1:31,691), jenž má na rozdíl od Sainze nové deflektory a přední část podlahy (foto).

Grosjean se v boxové uličce objevil po smyku bez předního křídla, ředitelství závodu na chvíli použilo režim virtuálního safety-caru. Do zbytků z jeho vozu o chvíli později narazil Albon.

Haas se rozhodl k neobvyklému kroku - vrátil se u Francouze ke své prvotní aerodynamické konfiguraci z Melbourne. Ten se s vylepšenou verzí od Španělska nikdy necítil moc dobře, i když podle dat by mělo jít o krok vpřed. Má odlišné přední křídlo, nos, podlahu, deflektory a bočnice zadního křídla.

Grosjean po nárazu do zdi v boxech

Grosjean po nárazu do zdi v boxech | zdroj: Formula1.com

Po půlhodině zabral Mercedes a Bottas snadno překonal Norrise - 1:29,604 min. Russell krátce nato vylétává v Brooklands do trávy, naštěstí se mu bez nárazu do svodidel daří se vrátit na dráhu. Smyk dostal také Norris v Clubu, dokázal ale rychle zareagovat.

Na čele pokračovala přestřelka Stříbrných šípů (Hamilton 1:28,122 a Bottas 1:27,832), za ně postoupily Red Bully - třetí Verstappen (1:28,869) a čtvrtý Gasly (1:29,375), jenž má od Helmuta Marka nůž na krku. Vettel ztrácel 1,6 sekundy a pohyboval se až na 6. místě za Pérezem.

Po 40 min došlo k pětiminutovému přerušení tréninku, když Räikkönen zůstal stát se svou Alfou Romeo C38 v nebezpečném místě v Luffield, o výkon ale přišel už na rovince Wellington. "Něco jsme zlomili," komentoval Fin kouř vycházející z jeho vozu.

Kimi ví, kudy se vrátit zpět

Kimi ví, kudy se vrátit zpět | zdroj: Formula1.com

Grosjeanův další pokus o ostré kolo vychází vniveč - další smyk v Brooklands. Auto je v pořádku, pilot Haasu doplatil na stále nízkou přilnavost okruhu.

Mercedes Hamiltonovi oznamuje, že se blíží dešťová přeháňka, úřadující šampion zajíždí rekord v prvním sektoru, poté však zvolňuje a zůstává druhý. Zlepšení dosahuje Bottas (1:27,629) a lepších časů se dočkáváme také od Ferrari - Vettel 1:28,304 a Leclerc 1:28,621 min, jenž má smůlu na velký provoz.

Na chvíli se dostávají před Red Bull, jejich ztráta se však dosahuje 0,675 - 0,992 s. Verstappenovi se v závěru nicméně podařilo protlačit před oba rudé vozy i před Hamiltona, čas 1:28,009 mu zaručuje třetí pozici, za jeho týmovým kolegou Gaslym, jenž 5 min před koncem na to hodně tlačil a předvedl parádní kolo (1:27,715 min), jímž z první pozice sesadil i Bottase.

Poslední půlhodinku již začíná poprchávat a časy se moc nelepší. Mercedesy se dokonce objevují na přechodných pneumatikách. První trénink končí za Red Bully, v závěru na to ale tolik netlačily. Ferrari se musí s více než sekundovou ztrátou spokojit s pátým a s šestým místem, nejlepším ze zbytku pole je Renault.

GP Velké Británie (Silverstone Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 10 Pierre GASLY fraAston Martin Red Bull Racing1:27,173
2. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:27,629
3. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:28,009
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:28,122
5. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:28,253
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:28,304
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:28,803
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:29,031
9. 23 Alexander ALBON thaRed Bull Toro Rosso Honda1:29,093
10. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:29,162
11. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:29,170
12. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:29,453
13. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:29,500
14. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:29,657
15. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:30,099
16. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:30,605
17. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:30,741
18. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:30,747
19. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:30,811
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:32,121

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 39, poslední 12.07.2019 22:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 39 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

Nové zbarvení vozu Renault RS20 pro závodní sezónu 2020

Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

Ferrari podle Todta právo veta nebude zneužívat

Veto Ferrari prezidentovi FIA starosti nedělá. Vettel podle něj bude mít spoustu možností

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel ve Francii, kde bylo Ferrari zklamáno z fungování novinek

Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Renault je v krizi. Automobilce prý hrozí zánik

  2. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  3. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  4. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  5. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

  6. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud