Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Robert RoBertino Pavelka, 4. dubna 2016, 10:45 Google+

Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 05.04. 07:13) Napište svůj názor
Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí

Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí | foto: McLaren

Sdílejte článek

Máme ještě v dobré paměti Austrálii, kdy byl nový formát kvalifikačních jízd označen za fiasko a týmy se hodlaly vrátit k původní variantě, kterou jsme znali z předchozí sezóny. Jenže prezident FIA Jean Todt jejich hlas nevyslyšel, prostě jim vůbec nedal příležitost, aby si své přání stvrdili hlasováním. Když i v Bahrajnu proběhla "napínavá" kvalifikace ve stejné intenci jako v Melbourne, týmy se v den závodu sešli před jeho začátkem s Ecclestonem a Todtem, aby se pokusili dosáhnout řešení. A tady se opět rozbíhají dohady a otázky

V sobotu, po dlouhém časovém období, kdy trať zela prázdnotou, prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff: "Pokud někdo zkusí systém zablokovat, tak ho veřejně v paddocku ukřižujeme!" Bylo to pochopitelně myšleno s nadsázkou, ale význam byl zřejmý - bylo by naprosto nesmyslné nadále u eliminační podoby kvalifikace zůstávat. Ba co víc, týmy se vzácně shodly, že návrat k formátu 2015 podporují. Všichni, bez výjimky.

img-responsive

Ecclestone a Todt jsou mezi mlýnskými kameny | foto: Red Bull Content Pool

Pořád je tu ale dvojice Ecclestone a Todt. Právě Bernie, který doslova v předvečer sezóny požadoval změnu kvalifikačních jízd, náhle zase hlasitě podporuje nový systém a dokonce prohlásil, že "miluje" to, co viděl v sobotu. Byl ale opravdu na okruhu Sakhir a nedíval se třeba na přenos volby Miss ČR?

Už i týmy jsou poněkud perplex z takových zvratů a nechápou podobné extrémy, dokonce to šlo tak daleko, že někteří týmoví bossové soukromě před závodem ventilovali své názory přítomným novinářům. Můžeme se ještě patrně dočkat hodně zajímavých komentářů. Ostatně paddockem i názorovými fóry se šíří přesvědčení, že tvrdošíjné setrvávání a odpor k návratu ke starému formátu kvalifiace ze strany Ecclestonea a Todta není ničím jiným, než zoufalou snahou si zachovat tvář a nepřiznat chybu tím, že udělají obrat čelem vzad.

A tak Todt zkouší další kompromisní řešení - zachovat tři kvalifikační části, ale vylepšit je tím, že piloti budou mít k dispozici dva kvalifikační pokusy. Tedy abychom byli přesní, během závodního víkendu v Bahrajnu požádal Todt závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby přišel s nějakým novým nápadem. Whiting tak učinil a dvojici Todt/Ecclestone se to natolik zalíbilo, že nyní hodlají udělat analýzu takové možnosti. Leckdo si ale povšimne, že takové řešení odporuje Ecclestoneovým dalším nápadům ohledně převracení startovního roštu. Pokud budou mít piloti k dispozici dvě kola, prvek náhody se ještě víc poníží. Spíš se tak opět ukazuje, že pánové jsou mezi mlýnskými kameny a hledají nějaké rozhodnutí ad hoc, aby uklidnili nejen reptající veřejnost, ale i své blízké poddané.

S čím tedy máme počítat v Číně? Těžko říci. Změny se kolikrát dělají doslova pár hodin před začátkem závodního víkendu. A leccos o stavu a náladě v paddocku vyjadřuje názor Toto Wolffa po závodě, když popsal situaci jako "politický čurbes" a "šílenství". Jeho slova byla označena jako vzácný záblesk rozumu v tomto žalostném procesu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.04.2016 07:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Charles Leclerc v Silverstone před Maxem Verstappenem a svým týmovým kolegou

Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Lewis Hamilton slaví vítězství v domácím závodě v Silverstone

FOTO: Parádní podívaná v Silverstone s vítězstvím Mercedesu a bouračkou Vettela

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Dvě zastávky pod 2 sekundy - v boxech dominoval Red Bull, vítězila dvouzastávková strategie

Lando Norris  s McLarenem

Hamilton rozhodl v posledním sektoru, McLaren před Red Bully, Stroll na rovince 340,4 km/h

Lewis Hamilton v Silverstone

"Jeho gumy na to mít neměly." Hamilton na závěr přesto překvapil a zajel nejrychlejší kolo

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel uznává svoji chybu, Verstappen netuší, jak dojel do cíle

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Silverstone

FOTO: Sobota v Silverstone - Ferrari se dotahuje na Mercedes, ten vyhrává další kvalifikaci

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu

Jak blízko je Ferrari Mercedesu? Po Bahrajnu stále záhada

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Marko dává Gaslymu ultimátum, ten však u Red Bullu dostává horší techniku než Verstappen

  3. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Haas v problémech. Jde o peníze a budoucnost

  6. Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud