Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Robert RoBertino Pavelka, 4. dubna 2016, 10:45 Google+

Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 05.04. 07:13) Napište svůj názor
Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí

Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí | foto: McLaren

Sdílejte článek

Máme ještě v dobré paměti Austrálii, kdy byl nový formát kvalifikačních jízd označen za fiasko a týmy se hodlaly vrátit k původní variantě, kterou jsme znali z předchozí sezóny. Jenže prezident FIA Jean Todt jejich hlas nevyslyšel, prostě jim vůbec nedal příležitost, aby si své přání stvrdili hlasováním. Když i v Bahrajnu proběhla "napínavá" kvalifikace ve stejné intenci jako v Melbourne, týmy se v den závodu sešli před jeho začátkem s Ecclestonem a Todtem, aby se pokusili dosáhnout řešení. A tady se opět rozbíhají dohady a otázky

V sobotu, po dlouhém časovém období, kdy trať zela prázdnotou, prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff: "Pokud někdo zkusí systém zablokovat, tak ho veřejně v paddocku ukřižujeme!" Bylo to pochopitelně myšleno s nadsázkou, ale význam byl zřejmý - bylo by naprosto nesmyslné nadále u eliminační podoby kvalifikace zůstávat. Ba co víc, týmy se vzácně shodly, že návrat k formátu 2015 podporují. Všichni, bez výjimky.

img-responsive

Ecclestone a Todt jsou mezi mlýnskými kameny | foto: Red Bull Content Pool

Pořád je tu ale dvojice Ecclestone a Todt. Právě Bernie, který doslova v předvečer sezóny požadoval změnu kvalifikačních jízd, náhle zase hlasitě podporuje nový systém a dokonce prohlásil, že "miluje" to, co viděl v sobotu. Byl ale opravdu na okruhu Sakhir a nedíval se třeba na přenos volby Miss ČR?

Už i týmy jsou poněkud perplex z takových zvratů a nechápou podobné extrémy, dokonce to šlo tak daleko, že někteří týmoví bossové soukromě před závodem ventilovali své názory přítomným novinářům. Můžeme se ještě patrně dočkat hodně zajímavých komentářů. Ostatně paddockem i názorovými fóry se šíří přesvědčení, že tvrdošíjné setrvávání a odpor k návratu ke starému formátu kvalifiace ze strany Ecclestonea a Todta není ničím jiným, než zoufalou snahou si zachovat tvář a nepřiznat chybu tím, že udělají obrat čelem vzad.

A tak Todt zkouší další kompromisní řešení - zachovat tři kvalifikační části, ale vylepšit je tím, že piloti budou mít k dispozici dva kvalifikační pokusy. Tedy abychom byli přesní, během závodního víkendu v Bahrajnu požádal Todt závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby přišel s nějakým novým nápadem. Whiting tak učinil a dvojici Todt/Ecclestone se to natolik zalíbilo, že nyní hodlají udělat analýzu takové možnosti. Leckdo si ale povšimne, že takové řešení odporuje Ecclestoneovým dalším nápadům ohledně převracení startovního roštu. Pokud budou mít piloti k dispozici dvě kola, prvek náhody se ještě víc poníží. Spíš se tak opět ukazuje, že pánové jsou mezi mlýnskými kameny a hledají nějaké rozhodnutí ad hoc, aby uklidnili nejen reptající veřejnost, ale i své blízké poddané.

S čím tedy máme počítat v Číně? Těžko říci. Změny se kolikrát dělají doslova pár hodin před začátkem závodního víkendu. A leccos o stavu a náladě v paddocku vyjadřuje názor Toto Wolffa po závodě, když popsal situaci jako "politický čurbes" a "šílenství". Jeho slova byla označena jako vzácný záblesk rozumu v tomto žalostném procesu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.04.2016 07:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren znovu těsně za Ferrari, dnes díky nováčkovi Norrisovi

Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

Carlos Sainz první den testů s McLarenem MCL34

"Tvrdá práce se vyplácí." McLaren si po 1. dnu testů pochvaluje rychlost i spolehlivost

Sebastian Vettel v novém voze Ferrari SF90 při testech v Barceloně

FOTO: Tak jsme se dočkali aneb první den předsezonních testů v Barceloně, nové vozy naživo

Piloti odkrývají nový monopost

Haas představuje nový vůz VF-19 poprvé naživo + FOTO

Sebastian Vettel poprvé s Ferrari SF90 na dráze v Barceloně

Sezóna 2019 začala testy v Barceloně, 1. den nejrychlejší Vettel s "brutálně" rychlým Ferrari + FOTO

Představení Alfy Romeo

Alfa Romeo jako poslední ukazuje své auto pro sezónu 2019 + FOTO

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu

Jak blízko je Ferrari Mercedesu? Po Bahrajnu stále záhada

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Barceloně stále bez Williamsu, opět nejrychlejší Ferrari před McLarenem

  2. Ferrari představuje vůz pro sezónu 2019 - bude SF90 mistrovský? + VIDEO

  3. Red Bull odhaluje další dítko Neweyho: vůz RB15 poháněný Hondou poprvé na trati +FOTO

  4. Mistrovský Mercedes se pochlubil novým vozem W10 a hned ho prohnal po dráze +FOTO

  5. "Beze strachu vpřed." McLaren odhaluje nový vůz MCL34, s nímž se chce vrátit dopředu

  6. Ve Fioranu již Räikkönen prohání novým F1 maskovaný monopost Alfa Romeo + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud