DISKUZE K ČLÁNKU Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.04.2016 07:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 13 lidí) 04.04.2016 13:18
Letos je to 20 let co pravidelně sleduji F1.… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 04.04.2016 11:17
´Pevně doufám že Todta už v příštím funkčním… »
» Adi (Hlasovalo 7 lidí) 04.04.2016 13:24
Popravdě, hybridní jednotky byla správná cesta -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Letos je to 20 let co pravidelně sleduji F1. Australskou kvalifikaci jsem neviděl, pouze o její "napínavosti" četl. Udělal jsem si tedy v sobotní podvečer čas na Bahrainskou kvaldu a byla to nejhůře ztrávená hodina u F1, co jsem kdy zažil! Nevěděl jsem, jestli se mám smát, nebo mám brečet, každopádně u tohoto formátu mě už nikdo nikdy neuvidí u televize! Hrozný paskvil!

    Od určitého věku se lidi vlivem senility vrací zpátky do dětských let. Tzn. přestávají uvažovat racionálně a dělají unáhlená rozhodnutí. Přesně tam je Todt a Eccelstone! Ničí F1 a chtějí, aby po nich zbyla jen potopa a zkáza. Bernie něco budoval defakto celý život a díky své stařecké demenci to zase zničí...

    Myslím, že řešení je rozhodně méně složité než postavit V6T hybrid.

    1.) Okamžitě vraťte formát kvalifikace z r. 2015 a přidejte jednu kvalifikační (nejměkčí) sadu
    2.) Zvojnásobte počet motorů, aby je týmy nemuseli tolik šetřit, nechte maximální průtok a zrušte maximální kg na pohonné hmoty. kdo nechce řešit šetření paliva, bude mít hold na startu těžší auto, bude mít větší nádrž a tedy méně místa pro efektivní aero na zádi. Nechte na týmech, jestli pujdou cestou šetření paliva, ale lehčího vozu nebo opačně... o ekologii tady totiž rozhodně nejde, pže již samotné nynější PJ jsou o řády ekologičtější, než prehistorické V8 a V10..
    3.) Přidejte alespoň 2 testování navíc během sezóny
    4.) co nejrychleji schvalte pravidla pro šasi na rok 2017
    5.) ať okamžitě Todt rezignuje a Bernie, ať to okamžitě prodá někomu, kdo ještě má rozum.
    6.) zaručte, že aero pravidla od r. 2017 a aktuální motorová pravidla budou platit aspoň 10 let.

    Klidně se vsadím, že těchto 6 bodů udělá do 2-3 let F1 o řád atraktivnější a ani nemusíme vymýšlet hovadiny typu alternativní motor atd. A díky pravidlové stabilitě by mohla F1 nalákat další výrobce - WV koncern, Toyota, snad časem i nějaké američany...

    Já F1 zůstanu věrný, ale jednou i mě trpělivost dojde. A až se na F1 vykašleme my, ortodoxní fandové, pak ji již nezbude nic.

    Snad se již brzy začne blýskat na lepší časy...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.46.XXX
    Mne to cim dal vic prijde, ze tady nejdeo tu kvalifikaci. Mozna jde o to poukazat na to, jak spatny je proces tvorby pravidel ... nyni zahnany do krajnosti ... cilem je sebrat tymum a jinym skupinam moznost do toho mluvit ... svadi to dojmem, ze jde prave o tohle, vzdyt, proc by jinak byl problem udelat takove banalni rozhodnuti a vratit se k lonskemu modelu ... misto toho se vymysli jeste horsi veci, aby na to tymy nepristoupily a jen se vic a vic poukazalo na to, ze je potreba radikalni zmena ...

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Protoze potom by bylo zrejme, ze nekdo udelal sakra chybu a to jeste na posledni chvili. A to takovi narcisove jako Bernie a Todt proste tezko snaseji. Stejne jako Zeman se radeji budou vykrucovat za kazdou cenu, nez aby na ferovku priznali, ze oni sami neco podelali. 17

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    ´Pevně doufám že Todta už v příštím funkčním období nikdo volit nebude. Podělal v F1 všechno, co se podělat dalo. Zavedl hybridní motory, které provětrávají týmům peněženky, zrušil formát kvalifikace,který byl jednou z mála věcí, které v F1 fungovaly dobře a není schopen sebereflexe. Většina fanoušků vidí, že za současného stavu je nový formát kvalifikace na dvě věci a stejně to vidí všechny týmy, Todt jediný jej obhajuje a přitakává mu akorát další senila. Asi bude nutné, aby týmy zastávkovaly a řekly natvrdo, že do takové kvalifikace v příštím závodě nejdou. Jinak se dočkáme toho, že víc a víc fanoušků dá před kvalifikací přednost vycházce do přírody či posezení v hospůdce.

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      Jak moc velký měl Todt osobně vliv na zavedení hybridů nevím, ale co vím určitě je, že Mercedes a zejména Renault vyhrožovaly, že pokud k tomu nedojde, tak z F1 odejdou.
      S tou kvalifikací je to samozřejmě pravda, a myslím, že se jí drží jen kvůli ješitnosti, aby nemusel přiznat, že schválil úplnou hovadinu.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Popravdě, hybridní jednotky byla správná cesta - máme nyní 4 výrobce, moderní technologie a po letech je F1 zase o motorech a né jen o aeru. Problém je "mrskání " pravidlama a za každou cenu vymýšlení hovadin - alternativní motory, formáty kvalifikací, obrácené startovní rošty, nejasnost pravidel do budoucná, stálé změny motorových pravidel, nedomyšlené kroky (motorové žetony, atd.).

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama