DISKUZE K ČLÁNKU Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.04.2016 07:13 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 13 lidí) 04.04.2016 13:18
Letos je to 20 let co pravidelně sleduji F1.… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 04.04.2016 11:17
´Pevně doufám že Todta už v příštím funkčním… »
» Adi (Hlasovalo 7 lidí) 04.04.2016 13:24
Popravdě, hybridní jednotky byla správná cesta -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Adi

    Adi

    176.74.140.XXX
    Letos je to 20 let co pravidelně sleduji F1. Australskou kvalifikaci jsem neviděl, pouze o její "napínavosti" četl. Udělal jsem si tedy v sobotní podvečer čas na Bahrainskou kvaldu a byla to nejhůře ztrávená hodina u F1, co jsem kdy zažil! Nevěděl jsem, jestli se mám smát, nebo mám brečet, každopádně u tohoto formátu mě už nikdo nikdy neuvidí u televize! Hrozný paskvil!

    Od určitého věku se lidi vlivem senility vrací zpátky do dětských let. Tzn. přestávají uvažovat racionálně a dělají unáhlená rozhodnutí. Přesně tam je Todt a Eccelstone! Ničí F1 a chtějí, aby po nich zbyla jen potopa a zkáza. Bernie něco budoval defakto celý život a díky své stařecké demenci to zase zničí...

    Myslím, že řešení je rozhodně méně složité než postavit V6T hybrid.

    1.) Okamžitě vraťte formát kvalifikace z r. 2015 a přidejte jednu kvalifikační (nejměkčí) sadu
    2.) Zvojnásobte počet motorů, aby je týmy nemuseli tolik šetřit, nechte maximální průtok a zrušte maximální kg na pohonné hmoty. kdo nechce řešit šetření paliva, bude mít hold na startu těžší auto, bude mít větší nádrž a tedy méně místa pro efektivní aero na zádi. Nechte na týmech, jestli pujdou cestou šetření paliva, ale lehčího vozu nebo opačně... o ekologii tady totiž rozhodně nejde, pže již samotné nynější PJ jsou o řády ekologičtější, než prehistorické V8 a V10..
    3.) Přidejte alespoň 2 testování navíc během sezóny
    4.) co nejrychleji schvalte pravidla pro šasi na rok 2017
    5.) ať okamžitě Todt rezignuje a Bernie, ať to okamžitě prodá někomu, kdo ještě má rozum.
    6.) zaručte, že aero pravidla od r. 2017 a aktuální motorová pravidla budou platit aspoň 10 let.

    Klidně se vsadím, že těchto 6 bodů udělá do 2-3 let F1 o řád atraktivnější a ani nemusíme vymýšlet hovadiny typu alternativní motor atd. A díky pravidlové stabilitě by mohla F1 nalákat další výrobce - WV koncern, Toyota, snad časem i nějaké američany...

    Já F1 zůstanu věrný, ale jednou i mě trpělivost dojde. A až se na F1 vykašleme my, ortodoxní fandové, pak ji již nezbude nic.

    Snad se již brzy začne blýskat na lepší časy...

    + 13 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • huhukoktejl

    huhukoktejl

    37.48.46.XXX
    Mne to cim dal vic prijde, ze tady nejdeo tu kvalifikaci. Mozna jde o to poukazat na to, jak spatny je proces tvorby pravidel ... nyni zahnany do krajnosti ... cilem je sebrat tymum a jinym skupinam moznost do toho mluvit ... svadi to dojmem, ze jde prave o tohle, vzdyt, proc by jinak byl problem udelat takove banalni rozhodnuti a vratit se k lonskemu modelu ... misto toho se vymysli jeste horsi veci, aby na to tymy nepristoupily a jen se vic a vic poukazalo na to, ze je potreba radikalni zmena ...

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      89.29.32.XXX
      Protoze potom by bylo zrejme, ze nekdo udelal sakra chybu a to jeste na posledni chvili. A to takovi narcisove jako Bernie a Todt proste tezko snaseji. Stejne jako Zeman se radeji budou vykrucovat za kazdou cenu, nez aby na ferovku priznali, ze oni sami neco podelali. 17

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    ´Pevně doufám že Todta už v příštím funkčním období nikdo volit nebude. Podělal v F1 všechno, co se podělat dalo. Zavedl hybridní motory, které provětrávají týmům peněženky, zrušil formát kvalifikace,který byl jednou z mála věcí, které v F1 fungovaly dobře a není schopen sebereflexe. Většina fanoušků vidí, že za současného stavu je nový formát kvalifikace na dvě věci a stejně to vidí všechny týmy, Todt jediný jej obhajuje a přitakává mu akorát další senila. Asi bude nutné, aby týmy zastávkovaly a řekly natvrdo, že do takové kvalifikace v příštím závodě nejdou. Jinak se dočkáme toho, že víc a víc fanoušků dá před kvalifikací přednost vycházce do přírody či posezení v hospůdce.

    + 10 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      212.24.138.XXX
      Jak moc velký měl Todt osobně vliv na zavedení hybridů nevím, ale co vím určitě je, že Mercedes a zejména Renault vyhrožovaly, že pokud k tomu nedojde, tak z F1 odejdou.
      S tou kvalifikací je to samozřejmě pravda, a myslím, že se jí drží jen kvůli ješitnosti, aby nemusel přiznat, že schválil úplnou hovadinu.

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Adi

        Adi

        176.74.140.XXX
        Popravdě, hybridní jednotky byla správná cesta - máme nyní 4 výrobce, moderní technologie a po letech je F1 zase o motorech a né jen o aeru. Problém je "mrskání " pravidlama a za každou cenu vymýšlení hovadin - alternativní motory, formáty kvalifikací, obrácené startovní rošty, nejasnost pravidel do budoucná, stálé změny motorových pravidel, nedomyšlené kroky (motorové žetony, atd.).

        + 7 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama