DISKUZE K ČLÁNKU Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?
Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Adi
13:18 04.04.2016 176.74.140.XXXLetos je to 20 let co pravidelně sleduji F1. Australskou kvalifikaci jsem neviděl, pouze o její "napínavosti" četl. Udělal jsem si tedy v sobotní podvečer čas na Bahrainskou kvaldu a byla to nejhůře ztrávená hodina u F1, co jsem kdy zažil! Nevěděl jsem, jestli se mám smát, nebo mám brečet, každopádně u tohoto formátu mě už nikdo nikdy neuvidí u televize! Hrozný paskvil!
Od určitého věku se lidi vlivem senility vrací zpátky do dětských let. Tzn. přestávají uvažovat racionálně a dělají unáhlená rozhodnutí. Přesně tam je Todt a Eccelstone! Ničí F1 a chtějí, aby po nich zbyla jen potopa a zkáza. Bernie něco budoval defakto celý život a díky své stařecké demenci to zase zničí...
Myslím, že řešení je rozhodně méně složité než postavit V6T hybrid.
1.) Okamžitě vraťte formát kvalifikace z r. 2015 a přidejte jednu kvalifikační (nejměkčí) sadu
2.) Zvojnásobte počet motorů, aby je týmy nemuseli tolik šetřit, nechte maximální průtok a zrušte maximální kg na pohonné hmoty. kdo nechce řešit šetření paliva, bude mít hold na startu těžší auto, bude mít větší nádrž a tedy méně místa pro efektivní aero na zádi. Nechte na týmech, jestli pujdou cestou šetření paliva, ale lehčího vozu nebo opačně... o ekologii tady totiž rozhodně nejde, pže již samotné nynější PJ jsou o řády ekologičtější, než prehistorické V8 a V10..
3.) Přidejte alespoň 2 testování navíc během sezóny
4.) co nejrychleji schvalte pravidla pro šasi na rok 2017
5.) ať okamžitě Todt rezignuje a Bernie, ať to okamžitě prodá někomu, kdo ještě má rozum.
6.) zaručte, že aero pravidla od r. 2017 a aktuální motorová pravidla budou platit aspoň 10 let.
Klidně se vsadím, že těchto 6 bodů udělá do 2-3 let F1 o řád atraktivnější a ani nemusíme vymýšlet hovadiny typu alternativní motor atd. A díky pravidlové stabilitě by mohla F1 nalákat další výrobce - WV koncern, Toyota, snad časem i nějaké američany...
Já F1 zůstanu věrný, ale jednou i mě trpělivost dojde. A až se na F1 vykašleme my, ortodoxní fandové, pak ji již nezbude nic.
Snad se již brzy začne blýskat na lepší časy... -
huhukoktejl
12:47 04.04.2016 37.48.46.XXXMne to cim dal vic prijde, ze tady nejdeo tu kvalifikaci. Mozna jde o to poukazat na to, jak spatny je proces tvorby pravidel ... nyni zahnany do krajnosti ... cilem je sebrat tymum a jinym skupinam moznost do toho mluvit ... svadi to dojmem, ze jde prave o tohle, vzdyt, proc by jinak byl problem udelat takove banalni rozhodnuti a vratit se k lonskemu modelu ... misto toho se vymysli jeste horsi veci, aby na to tymy nepristoupily a jen se vic a vic poukazalo na to, ze je potreba radikalni zmena ...-
Duncan66
07:13 05.04.2016 89.29.32.XXXProtoze potom by bylo zrejme, ze nekdo udelal sakra chybu a to jeste na posledni chvili. A to takovi narcisove jako Bernie a Todt proste tezko snaseji. Stejne jako Zeman se radeji budou vykrucovat za kazdou cenu, nez aby na ferovku priznali, ze oni sami neco podelali.
-
-
Pepan
11:17 04.04.2016 89.24.157.XXX´Pevně doufám že Todta už v příštím funkčním období nikdo volit nebude. Podělal v F1 všechno, co se podělat dalo. Zavedl hybridní motory, které provětrávají týmům peněženky, zrušil formát kvalifikace,který byl jednou z mála věcí, které v F1 fungovaly dobře a není schopen sebereflexe. Většina fanoušků vidí, že za současného stavu je nový formát kvalifikace na dvě věci a stejně to vidí všechny týmy, Todt jediný jej obhajuje a přitakává mu akorát další senila. Asi bude nutné, aby týmy zastávkovaly a řekly natvrdo, že do takové kvalifikace v příštím závodě nejdou. Jinak se dočkáme toho, že víc a víc fanoušků dá před kvalifikací přednost vycházce do přírody či posezení v hospůdce.-
achmed-cz
12:39 04.04.2016 212.24.138.XXXJak moc velký měl Todt osobně vliv na zavedení hybridů nevím, ale co vím určitě je, že Mercedes a zejména Renault vyhrožovaly, že pokud k tomu nedojde, tak z F1 odejdou.
S tou kvalifikací je to samozřejmě pravda, a myslím, že se jí drží jen kvůli ješitnosti, aby nemusel přiznat, že schválil úplnou hovadinu.-
Adi
13:24 04.04.2016 176.74.140.XXXPopravdě, hybridní jednotky byla správná cesta - máme nyní 4 výrobce, moderní technologie a po letech je F1 zase o motorech a né jen o aeru. Problém je "mrskání " pravidlama a za každou cenu vymýšlení hovadin - alternativní motory, formáty kvalifikací, obrácené startovní rošty, nejasnost pravidel do budoucná, stálé změny motorových pravidel, nedomyšlené kroky (motorové žetony, atd.).
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek