Po neaktivitě v Q3 v Melbourne se v neděli ráno sešel ředitel závodů Charlie Whiting s týmy, které se shodly na návratu ke starému systému již v Bahrajnu. Bernie Ecclestone sice v Austrálii nebyl, ale se změnou souhlasil, protože byl vždy proti postupnému vyřazování (spíše se mu zamlouvala myšlenka časových hendikepů).
Mezi týmy však nepanovala jednota. Po pochybnostech Pirelli naznačila Force India a Williams v úvodu jednání, že by si také přáli zachovat postupné vyřazování v Q1 a v Q2, pouze v Q3 by se vrátili k loňskému formátu. Tato myšlenka byla navrhována před několika týdny poté, co na potenciální nedostatek šéfy týmů upozornili jejich inženýři.
Takový kompromis tehdy Todt nechtěl akceptovat. Ironií je, že poté, co Force India a Williams nechtěli dělat problémy a s návratem ke starému systému nakonec souhlasily, tak prezident FIA se nyní novinky nechce vzdát a prosazuje hybridní systém (nová Q1 a Q2, Q3 postaru).
Proces schválení změny
Jakoukoliv změnu musí nyní odsouhlasit Strategická skupina, v níž FIA a FOM drží po šest hlasů (každá ze stran) a dlouhodobě šest nejlepších týmů (Ferrari, Force India, McLaren, Mercedes, Red Bull a Williams) mají po jednom hlasu.
Schválit ji musí i Komise F1 (FIA, FOM, týmy, Pirelli a promotéři) a nakonec i Světová rada motorsportu). Todt nyní doufá, že návrh při hlasováních protlačí, aby uchoval alespoň část postupného vyřazování s určitou úpravou načasování v Q1 a v Q2 (prodloužit úvodní část bez vypadávání) a s návratem ke starému systému v Q3.