Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Robert RoBertino Pavelka, 4. dubna 2016, 10:45 Google+

Vyřazovací systém kvalifikace měl být nejspíš další ozdravnou kůrou F1, místo toho se však těší zjevné nelibosti. Jenže - co s ním? Investovalo se nemálo peněz do všech oblastí jeho prosazení a teď by měl po dvou závodech skončit na smetišti dějin?

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 05.04. 07:13) Napište svůj názor
Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí

Co s nechtěným dítětem? Nová kvalifikace se nelíbí | foto: McLaren

Sdílejte článek

Máme ještě v dobré paměti Austrálii, kdy byl nový formát kvalifikačních jízd označen za fiasko a týmy se hodlaly vrátit k původní variantě, kterou jsme znali z předchozí sezóny. Jenže prezident FIA Jean Todt jejich hlas nevyslyšel, prostě jim vůbec nedal příležitost, aby si své přání stvrdili hlasováním. Když i v Bahrajnu proběhla "napínavá" kvalifikace ve stejné intenci jako v Melbourne, týmy se v den závodu sešli před jeho začátkem s Ecclestonem a Todtem, aby se pokusili dosáhnout řešení. A tady se opět rozbíhají dohady a otázky

V sobotu, po dlouhém časovém období, kdy trať zela prázdnotou, prohlásil šéf Mercedesu Toto Wolff: "Pokud někdo zkusí systém zablokovat, tak ho veřejně v paddocku ukřižujeme!" Bylo to pochopitelně myšleno s nadsázkou, ale význam byl zřejmý - bylo by naprosto nesmyslné nadále u eliminační podoby kvalifikace zůstávat. Ba co víc, týmy se vzácně shodly, že návrat k formátu 2015 podporují. Všichni, bez výjimky.

img-responsive

Ecclestone a Todt jsou mezi mlýnskými kameny | foto: Red Bull Content Pool

Pořád je tu ale dvojice Ecclestone a Todt. Právě Bernie, který doslova v předvečer sezóny požadoval změnu kvalifikačních jízd, náhle zase hlasitě podporuje nový systém a dokonce prohlásil, že "miluje" to, co viděl v sobotu. Byl ale opravdu na okruhu Sakhir a nedíval se třeba na přenos volby Miss ČR?

Už i týmy jsou poněkud perplex z takových zvratů a nechápou podobné extrémy, dokonce to šlo tak daleko, že někteří týmoví bossové soukromě před závodem ventilovali své názory přítomným novinářům. Můžeme se ještě patrně dočkat hodně zajímavých komentářů. Ostatně paddockem i názorovými fóry se šíří přesvědčení, že tvrdošíjné setrvávání a odpor k návratu ke starému formátu kvalifiace ze strany Ecclestonea a Todta není ničím jiným, než zoufalou snahou si zachovat tvář a nepřiznat chybu tím, že udělají obrat čelem vzad.

A tak Todt zkouší další kompromisní řešení - zachovat tři kvalifikační části, ale vylepšit je tím, že piloti budou mít k dispozici dva kvalifikační pokusy. Tedy abychom byli přesní, během závodního víkendu v Bahrajnu požádal Todt závodního ředitele FIA Charlie Whitinga, aby přišel s nějakým novým nápadem. Whiting tak učinil a dvojici Todt/Ecclestone se to natolik zalíbilo, že nyní hodlají udělat analýzu takové možnosti. Leckdo si ale povšimne, že takové řešení odporuje Ecclestoneovým dalším nápadům ohledně převracení startovního roštu. Pokud budou mít piloti k dispozici dvě kola, prvek náhody se ještě víc poníží. Spíš se tak opět ukazuje, že pánové jsou mezi mlýnskými kameny a hledají nějaké rozhodnutí ad hoc, aby uklidnili nejen reptající veřejnost, ale i své blízké poddané.

S čím tedy máme počítat v Číně? Těžko říci. Změny se kolikrát dělají doslova pár hodin před začátkem závodního víkendu. A leccos o stavu a náladě v paddocku vyjadřuje názor Toto Wolffa po závodě, když popsal situaci jako "politický čurbes" a "šílenství". Jeho slova byla označena jako vzácný záblesk rozumu v tomto žalostném procesu.

Vytisknout

Diskuze: Zmatky kolem kvalifikace, v paddocku to vře. Co bude dál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 05.04.2016 07:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu

Jak blízko je Ferrari Mercedesu? Po Bahrajnu stále záhada

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud