Vettel první den testů nejrychlejší, Hamilton nejpilnější + FOTO

Petr Hlawiczka, 22. února 2016, 18:00 Google+ 2016-Test-Barc1

Fanoušci F1 se tedy dočkali - první čtyřdenní testování je skutečností, všech 11 týmů se sjelo na okruh Circuit de Catalunya. Ferrari naznačilo, že to s útokem na Mercedes myslí vážně a Vettel, navzdory tomu, že odpoledne jsme ho na trati příliš neviděli, slaví první testovací vítězství.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 23.02. 02:55) Napište svůj názor
Sebastian Vettel při prvním dnu testování v Barceloně

Sebastian Vettel při prvním dnu testování v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Hamilton dosáhl aspoň dílčího úspěchu, když absolvoval více než 150 kol - nakonec během pondělního dne odjel 726,18 kilometrů. Na Ferrari sice neztrácí moc, ale pro Mercedes je tu významné varování, které by nás, fanoušky F1, mělo spíše těšit.

Nováčkovské problémy si odbyl americký tým Haas, který ale potíže s předním křídlem dokázal vyřešit. Možná překvapivě je na posledním místě Renault, ačkoliv Palmer se v závěru snažil, nakonec zaostal za americkým nováčkem téměř o vteřinu. Těšit ho aspoň může fakt, že nezůstal na chvostu i v počtu absolvovaných kol. I výkon Wehrleina na Manoru naznačuje, že se tento věčný outsider možná dočká lepších časů. 

Oproti loňsku se ve spolehlivosti zlepšil McLaren, Button ovšem na Vettela ztrácel téměř 1,8 sekundy a na nejrychlejší Mercedesy na rovinkách kolem 10 - 14 km/h. Potvrzují se tak obavy o slabší výkonnost pohonné jednotky Hondy. Šasi však v zatáčkách patřilo mezi nejlepší.

 

Konečné výsledky 1. dne:

Průběžné výsledky prvního dne testů

Průběžné výsledky prvního dne testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

 

Fotogalerii z prvního dne testů najdete zde:

 

Jak první den probíhal - sledovali jsme živě:

18:00  Šachovnicová vlajka, první den testů končí. Jediný, kdo měl ještě možnost dosáhnout nějakého progresu, byl Jolyon Palmer. Sice se mu to povedlo a prolomil zakletou hranici 1:30, ale zůstal stejně poslední. Poslední zlepšený čas má hodnotu 1:29,356.

17:59  Nejrychlejší na trati byl nakonec Button, ale jen časem kolem 1:28. Závěrečné ataky se nekonaly.

17:58  Budeme svědky posledních útoků? Šéfinženýr Toro Rosso Phil Charles mezitím vysvětluje, proč jsme v závěru testů neviděli na trati Carlose Sainze jr.: "V datech jsme viděli něco nepatřičného, zdálo se nám, že je něco v nepořádku s olejem v převodovce, takže jsme jako preventivní opatření raději vůz odstavili a řádně ho prohlédneme, aby byl zítra perfektně připraven."

17:56  V závěru prvního testovacího dne je na trati živo: Hamilton, Ricciardo, Bottas, Celis, Button a Ericsson prohání své vozy po Circuit de Catalunya.

17:55  Celisovi se daří podstatně více - časem 1:26,298 překonává veterána Buttona a posunuje vůz Force India před McLaren.

17:54  Palmer nadále ukrajuje setinky, ale co je mu to platné, když na předposledního Grosjeana mu chybí stále více než dvě a půl vteřiny. Aspoň už se přiblížil hranici 1:31 - konkrétně zajel 1:31,006.

17:52  Ve Ferrariho boxu je sice pohyb, ale zdá se, že Vettel už má pro dnešek odpracováno. To Ricciardo se ještě rozhodl se projet pod šeřícím se barcelonským nebem. Celis vyráží na měkké směsi, k pokoření pátého Buttona mu chybí něco málo přes dvě desetiny.

17:50  Wehrlein si odškrtává 50. absolvované kolo, stále konstantně vykazuje časy kolem 1:31. Palmer se opět zlepšil, pohříchu ale jen oproti vlastnímu času - 1:31,019 pro něj znamená stále poslední, 11. čas.

17:46  Palmer nadále zůstává na posledním místě ohledně abslvovaných kol. Hamilton najezdil téměř stejný počet jako druhý a třetí pilot v pořadí. Na tratí už ale není, v současnosti patří dráha trojici Bottas, Wehrlein a Palmer, takže Jolyon si ještě může polepšit.

17:45  Jedna poznámka na okraj. Christian Horner komentoval některé ostřejší výroky Bernie Ecclestonea, o nichž jsme také informovali. Jeho narážky na současnou bídu v F1 však vnímá spíš jako Ecclestoneovu frustraci, že se mu nedaří prosazovat jím navrhované změny. Horner uvedl, že už to nedokáže tak dobře jako předtím, než se F1 stala demokratickou.

17:40  Dvacet minut před koncem tréninku si po trati vedle Hamiltona poklidně krouží Wehrlein s průměrnými časy kolem 1:30,7. Button se rozjel k velkému finále? První i druhý sektor se nese v duchu jeho současného maxima... a je to lepší čas, i když ne posun v tabulce: 1:26,735.

17:38  Zajímavé to je i na opačném konci pomyslné tabulky. Palmer se v tuto chvíli dotáhl na Grosjeana. A ve chvíli, kdy Hamilton skutečně dokončil 150 kolo, jeho krajan v kokpitu Renaultu završil 27. kolo.

17:37  Jak se zdá, hranici 100 odježděných kol dnes zdolá pouze Hamilton. Nejblíž je mu v tuto chvíli Ericsson s 81 kolem. Obhájce titulu nejspíš zdolá i metu 150 okruhů, zatím pravidelně zaznamenává časy kolem 1:29.

17:35  Mírné zlepšení zaznamenal i Palmer, ale v jeho případě jde jen o kosmetickou úpravu v řádu tisícin vteřiny - 1:31,343. Do boxů se vrací Ricciardo, na trati kromě neúnavného Hamiltona krouží ještě Celis a Wehrlein.

17:33  Alfonso Celis dosahuje dalšího zlepšení na 1:26,949. Společně s Buttonem a Wehrleinem jsou v jedenáctičlenném poli jediní, kteří mají zapsaný čas na měkkých pneumatikách.

17:30  Ma trati vidíme zatím nejpomalejšího muže dnešního dne, Jolyon Palmer vyjel na středně tvrdé směsi.

17:26  Na trati nadále vládne silný provoz, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Ericsson, Grosjean, Button a Cellis kroužili svorně po okruhu, než do boxů zamířila dvojice BB - Button a Bottas. Celis se posouvá na rozhraní obou polovin časem 1:27,030. Jede na měkké směsi.

17:24  Hamilton se dostává k hranici 140 kol, Grosjean poněkud zrychlil, ale nejlepší čas v jeho podání se mu nepovedlo překonat, nyní má jeho výkon hodnotu 1:31,075.

17:22  Pirelli přichází s následujícím videem popisujícím ultra-měkkou směs, kterou týmy mají k dispozici při testech v Barceloně:

17:20  McLaren se prodírá kupředu, Button si zapisuje 1:26,860 min a posouvá se na 5. místo. Svůj nejlepší čas zajel na měkké směsi.

17:15  Na trati Button, Palmer a Ricciardo. Pomalu se smráká, zbývá 45 min.

17:14  Wehrlein zvyšuje tempo - 1:28,292 min.

17:04  Wehrlein se na měkké směsi dostává na 1:28,607 min, což je podstatně rychleji než Manor dokázal během kvalifikace loni.

17:02  Šéf Red Bullu Christian Horner o jejich voze RB12: "Stále je velmi brzy. Jezdíme tak, jak jezdíme - stále se ho snažíme pochopit, nasbírat data a porozumět výkonnosti a jeho chování. Pokud se na to podíváte papírově, pak bude okamžitě favoritem Mercedes. S výkonnostní výhodou, kterou měli na konci minulý sezóny, a se stabilními pravidly, si dokážete také představit, že během zimy udělali pokrok. Bude zajímavé sledovat, jaké zlepšení udělalo Ferrari. A my doufáme, že pokrok dosáhneme i my."

img-responsive

Red Bull RB12 v akci | foto: Red Bull Racing

16:55  Ericsson zvládá kolo v čase 1:27,555 min.

16:46  Vettel s Hamiltonem na dráze.

16:43  Wehrlein opět zrychlil na 1:29,591 min, zůstává 10.

16:41  Rosberg o výkonu Ferrari: "Vypadají už silně a rozhodně očekáváme, že budou velkou hrozbou. Bylo by to skvělé, kdyby nám bylo Ferrari velmi blízko - dokud nebudou před námi."

16:37 Force India zřejmě opravdu sbírá data za konstatní rychlosti, protože Celis stále krouží po trati. To by v případě technického problému nemělo smysl.

16:35 Zítra se v Ženevě má diskutovat kromě technických regulí také o startovním pořadí (na což zřejmě tlačí Ecclestone) a nebo také o bodech pro nejlepší kvalifikanty.

16:33 Po rovince se 'plazí' Celis - má Force India nějaký technický problém anebo tým sbírá data při jízdě konstantní rychlostí?

16:31 Vettel projel boxovou uličkou systémem brzda-plyn. Němec zahříval pneumatiky. Na konci si totiž vyzkoušel start.

16:29 Zajímavé vlny v časech pozorujeme u Ricciarda - po kole ve spodní hranici 1:30 min, následuje vždy kolo kolem 1:29 min, třetí kolo je opět na úrovni 1:30 min.

16:25 Časy Hamiltona jsou kolem 1:29 min, Ricciardo kola jezdí ve spodní hranici 1:30 min.

16:22 McLaren a Sauber mají jiné plány, jejich vozy zastavují u mechaniků. Na trati je střídá Mercedes a Ferrari.

16:18 Tempo McLarenu i Sauberu drží, Red Bull začíná trošku 'ztrácet dech'. Tyto tři týmy se v závěrečné fázi testů zřejmě pokouší o dlouhé stinty.

16:14 Na trati jsou tři vozy - Button na McLarenu a Ricciardo s Red Bullem jezdí časy v horní polovině 1:29 min., Ericsson se starým Sauberem se naopak hranici 1:29 hodně přibližuje.

Takto vypadá přední křídlo McLarenu MP4-31. Velká změna ve srovnání s rokem 2009, kdy začala platit nová pravidla pro přední i zadní křídla, nemyslíte?

Takto vypadá přední křídlo McLarenu MP4-31. Velká změna ve srovnání s rokem 2009, kdy začala platit nová pravidla pro přední i zadní křídla, nemyslíte? | zdroj: McLaren

16:12 Němec zajel po 8 kolovém stintu do boxů ke svým mechanikům. Na novém voze s motorem Mercedes byla střední směs.

16:09 Pascal Wehrlein zlepšuje nejrychlejší čas Manoru. Nově má hodnotu 1:29,824 min., což znamená posun na 10. místo.

16:03 Na trati je Manor s Wehrleinem za volantem, mistr DTM pro sezonu 2015 tak doplňuje mistra F1 z roku 2015.

15:59 Zdá se, že dobrá nálada vládne u McLarenu - Eric Boullier byl dotázán na to, zda-li vlily první kilometry nového vozu optimismus do žil týmu, který tak strádal v sezoně 2015. Odpověď Francouze byla následující: "Honda je zcela jasně na správné cestě..."

15:55 'One-man show' předvádí Hamilton. Brit jede své už 113 kolo, časy spadly na úroveň 1:30 min.

15:49 Všechny nejrychlejší časy, které jsou v tabulce, byly zajety na střední směsi pneumatik Pirelli. Na trať odpoledne ještě stále nevyjel Grosjean. U Američanů to může znamenat předčasný konec prvního dne testů.

15:48 Teplota vzduchu je ve Španělku 21°C, trať má 19°C. 

15:45 Celis se po jednom kole vrátil do boxů, Hamilton na trati zůstává a jezdí kola kolem hodnoty 1:28 min. Cílem německého týmu je, jak jsme již psali níže, najet 600 - 800 km každý den. Zatím má něco přes 100 kol (465 km).

15:42 Na trati je teď také Celis s Force Indií, jediným dalším pilotem na trati je Hamilton na Mercedesu.

15:36 Hamilton je první, kdo překonává hranici 100 kol (465 km) za den. Na svém kontě má tak takřka jednou tolik kol, co kdokoliv jiný.

15:35 Jestliže jsme níže psali, že letos zaznamenává určitě povedenější start testů McLaren, tak to samé platí také pro Red Bull. Ricciardo má teď najeto 47 kol a do konce testů zbývají ještě necelé dvě a půl hodiny. Vloni během prvního dne testů v Jerezu přitom u Red Bullu stihli jen 35 kol.

15:33 Drobné zlepšení připisuje také Marcus Ericsson se Sauberem: 1:28,122 min. Švýcarský tým se dnes zaměřuje pouze na test pneumatik a nalezení set-upu. Nakonec, co jiného by mohli se starým autem také dělat?

15:31 Ricciardo stále drží časy na kolo okolo hodnoty 1:30 min. Button trochu ubral a jezdí teď kolem 1:32 min. Na svém kontě už má ale slušných 46 kol. 

15:29 Z boxů na trať vyráží také Ericsson a Palmer.

15:26 Hamilton míří opět na trať padne v tomto stintu hranice 100 kol?

15:24 Na trati teď kromě Buttona a Ricciarda nikdo jiný není.

img-responsive

Romain Grosjean se s novým monopostem Haasu svezl zatím jen dopoledne, pak mu v rychlosti kolem 320 km/h upadlo přední křídlo. Uvidíme jej dnes ještě? | foto: Haas F1 Team

15:20 Po trati teď krouží s časy kolem 1:30 Ricciardo, Button je asi o vteřinu pomalejší. Oba mají zřejmě dost natankováno.

15:17 Palmer s Renaultem vyráží na trať. 

15:15 Máme tu zajímavé info ohledně časů Hamilton z poslední jízdy: 1:28,9, 1:28,1, 1:28,2, 1:28,5, 1:28,2, 1:28,2, 1:28,1, 1:28,4, 1:28,5, 1:28,5, 1:28,6, 1:28,6, 1:28,5, 1:28,7, 1:28,7, 1:29,1, 1:29,0, 1:30,3, 1:30,0 min. Časy tedy relativně dost konzistentní.

15:12 Nové maximum si připisuje Pascal Wehrlein s Manorem 1:31,862 min. Stále to ale stačí jen na poslední místo.

15:09 Zlepšení ve srovnání s loňskem zažívá McLaren. Ten vloni první den zvládl ujet pouze 6 kol (tehdy byl za volantem Fernando Alonso). Dnes už má stáj z britského Wokingu na kontě 35 kol (dnes jezdí Jenson Button).

img-responsive

Na výkony Renaultu jsme všichni hodně zvědaví... | foto: Renault Sport F1

15:06 Na trati je teď hodně jezdců. Do boxů ale zajel Hamilton, na kontě už má ale 93 kol, což je na první den testů velice dobrý výsledek.

15:05 Dokázal se zlepšit také Ericsson, který na loňské kvalifikační maximum Sauberu ztrácí (s loňským vozem - Sauber nemá nový vůz) už jen něco přes desetinku.

15:02 Boxy projel Vettel, který tak má na kontě už 50 kol, jen pro připomenutí doplníme, že závodní vzdálenost v Barceloně je 66 okruhů.

14:57  Na trati zůstávají pouze Hamilton a Vettel, teď se k nim opět přidává Ericsson, žádné zásadní změny v pořadí kromě Ricciardova výkonu neregistrujeme.

14:55  Hamilton nadále krouží po trati s časy kolem 1:28, ale v čele je nadále Vettel. Na trati jsme doposud neviděli Grosjeana, ovšem Haas řeší potíže s upadlým předním spoilerem, Wehrleina a Palmera. Co se týče Grosjeanova problému, křídlo mu upadlo v rychlosti kolem 320 km/h, zítra bude mít jeho vůz nové nosníky spoileru.

14:50  Celis je dalším odpoledním debutantem, Ricciardo se po dobře vykonané práci vrací do boxů. 

14:45  Po pomalejším kole zkusil Ricciardo další útok, ale tentokrát to bylo horší, o čtyři desetiny. Hamilton je velice pilný, blíží se 80. absolvovanému kolu. Zdolá loňský výkon, kdy tu odjel 157 kol?

14:43  Do boxů jede i Sainz, Ricciardo se posouvá výkonem 1:26,044 před Bottase, má pneumatiky označené jako medium. Stejně tak Hamilton, jsou to jediné dva vozy na trati.

14:40  Ericsson se vytáhl v prvním sektoru osobním maximem. Jinak ale jeho výkon zůstává ve starých intencích. Sainz nadále krouží vytrvale po trati, časy se pohybují kolem 1:31. Button se vrací do boxů, na trať vyjíždí Ricciardo.

14:37  Sainz evidentně realizuje program delšího stintu, rovněž má k dispozici neoznačené Pirelli. Na trať vyráží Jenson Button.

Vettel s Ferrari SF16-H odpoledne v Barceloně

Vettel s Ferrari SF16-H odpoledne v Barceloně | zdroj: Scuderia Ferrari

14:35  Na trati teď máme čtyři monoposty - k Vettelovi a Sainzovi se přidal opět Hamilton a nově Ericsson.

14:30  Další střídání mistrů - Hamilton do boxů, Vettel na trať. Sainz točí průměrné časy kolem 1:28.

14:22  Hamilton během polední pauzy uvedl, že se s novým vozem cítí stejně komfortně jako s loňským modelem. Palmer prohlásil, že měli drobné potíže, kvůli kterým nemohli odjet více než patnáct kol. Ferrari potvrdilo soustředění na aerodynamiku a správné nastavení vozu.

14:20  Ricciardo s půlminutovou zastávkou v boxech pokračuje. K jeho Red Bullu a Hamiltonovu Mercedesu se přidává Carlos Sainz jr.

14:19  Oběd už nejspíš zažil i Hamilton, protože i on se vydává na barcelonskou trať. K dispozici má Pirelli medium.

14:17  Evidentně šlo o přípravu na rychlé kolo, ale ani čas 1:26,415 není dostatečný, aby se Ricciardo posunul před Bottase na třetí příčku.

14:15  Australan si dopřává odpočinku a jeho výkon na trati dlouhé 4 655 metrů se pohybuje kolem 1.40! Tak pomalu nejel ani dopoledne.

14:10  Zatímco Ricciardo osaměle krouží po okruhu a zaznamenává zlepšení na 1:26,463 (na posun to ale nestačí), je zajímavé si poslechnout názor odborníka komentujícího pro stanici Sky Sport, expilota F1 Marca Surera: "Co se týče zvuku motorů, je to rozhodně lepší, já osobně preferuji kombinaci McLaren-Honda."

14:07  Probouozí se Red Bull, Daniel Ricciardo začíná jako první odpolední testovací jízdy.

14:05  Stále čekáme na Prvního rytíře, který se vydá na trať, ale v boxech vládne klid a ticho.

14:01  Williams koriguje údaje týkající se teploty - vzduch 20-22°C, trať má 25°C.

14:00  Máme tu zelenou vlajku, první testovací odpoledne začíná! Ačkoliv se nedá předpokládat, že se pilot nacpali husou a knedlíky, žádný velký pohyb v pit-lane není vidět.

13:55  Nad okruhem Circuit de Catalunya svítí slunce, nepatrně vane vítr a teplota oproti ránu povyskočila na 15°C.

13:50  Co dobrého v oblasti gastronomie se servírovalo v zázemí barcelonského okruhu vám neprozradíme, ale hrst střípků máme k dispozici. Příčina defektu u Grosjeanova Haasu zatím není známá. Mercedes chystá inovací přídě na středeční jízdy, mělo by jít o řešení, které představil v kvalifikaci na Grand Prix Brazílie. Zatímco Vettelův Ferrari byl osazen sběrači dat ohledně průtoku vzduchu, u McLarenu zvolili obvyklejší řešení v podobě transparentní barvy FloViz. Zítra proběhne v Ženevě jednání o předpisech a změnách pro rok 2017.

13:00  Zlepšuje se pouze Celis na 1:29,406 min. Zažíná obědová přestávka. S živým zpravodajstvím z testování v Barceloně budeme pokračovat od 14 hodin.

12:55  Hülkenbergovi se nelíbí nápad na zavedení dodatečné ochrany kokpitů od roku 2017: "Je to osobní věc, mě se to zkrátka nelíbí. Podle mě by kokpity měly být otevřené. Jednosedadlové formule byly vždy otevřené a já bych byl rád, kdyby tak i zůstaly."

12:51  Po delší době je venku také Wehrlein s Manorem. Kolo ujíždí za 1:35,637 min.

img-responsive

Button při testování nového McLarenu v Barceloně | foto: McLaren

 12:49  Naposledy před obědem vyráží na průzkum Button.

12:47  Proč Vettel jezdil na neoznačených pneumatikách? Podle Pirelli šlo o středně-tvrdou směs, která je vyráběna v záložní továrně v Rumunsku. Obvykle se vyrábějí v Turecku, ale Pirelli chce mít jistotu, že i ve druhé lokalitě dokáží produkovat pneumatiky dle požadovaného standardu. Všechny týmy mají k dispozici oba druhy.

12:40  Další zrychlení zaznamenáváme u Vettela, poprvé pod hranici 85 vteřin - 1:24,939 min.

img-responsive

Daniel Ricciardo s Red Bull RB12 - první den testů | foto: Red Bull Content Pool

12:36  Celis se zlepšuje na 1:29,804 a solidní čas konečně dosahuje dnes představený Red Bull RB12 - 1:26,709 min.

12:33  Aktualizujeme naší fotogalerii z testů - aktuální snímky najdete vždy zde.

12:30  Jako první toho využívá dnes nejpilnější Hamilton.

12:28  Provoz obnoven, před obědovou přestávkou zbývá něco přes půl hodiny.

12:20  První červené vlajky - na okruhu jsou nějaké trosky. Grosjean se vrátil bez předního křídla. Zřejmě mu v polovině hlavní rovinky upadlo.

Sebastian Vettel se připravuje na další výjezd.

Sebastian Vettel se připravuje na další výjezd. | zdroj: Scuderia Ferrari

12:12  Krátce nato jej odsouvá Sainz - 1:27,180 min.

12:11  Povzbuzení pro fandy McLarenu, Button se posouvá na čtvrtou příčku - 1:27,691 min.

12:10  Vettel překonává Hamiltona - 1:25,206 min.

12:08  Samotný Bottas na středně-tvrdých pneumatikách vytrvává. Časy se pohybují nad 1:27 min. Za 52 min začíná oficiální obědová přestávka.

12:00  Palmer s Renaultem zrychlil na 1:31,351 min.

11:53  Bottas si upevňuje třetí pozici - 1:26,091 min.

11:51  Grosjean s Haasem zvládá kolo za 1:28,399 min, jde na šesté místo. Úvodní tempo amerického nováčka poháněného Ferrari je dobré, je před McLarenem, který bude opět doplácet na nižší výkon Hondy.

11:50  Zlepšuje se Celis s Force Indií - 1:31,155 min. Vettel v boxech.

11:45  Vettel na dráze stíhá Hamiltona. Půjde o obrázek typický pro letošní sezónu? Na neoznačených pneumatikách zajíždí čas 1:25,921 min.

11:41  Hamilton už má na kontě 40 kol, zatímco ostatní nezvládli ani 20. Mercedes sezónu začíná výtečně.

11:38  Bottas je zpět v boxech, na trati ho střídá jiný Seveřan - Ericsson.

img-responsive

Jenson Button s McLarenem MP4-31 | foto: McLaren

11:35  Dlouhá pauza u Ricciarda je údajně zapříčiněna jistou mechanicou poruchou, proto byl Red Bull do boxů odtlačen mechaniky. Zatím není jisté, oč se jedná. Hamilton a Bottas krouží s časy kolem 1:27, Button má nové zlepšení, byť jen minimální - 1:28,493.

11:33  Hamilton je nyní na trati následován BB, což není Brigitte Bardot, nýbrž duo Bottas-Button. Val dvou B pilotů narušuje svým výjezdem na trať Carlos Sainz jr. Všichni piloti mají k dispozici pneumatiky označené jako medium.

11:30  Grosjean se po čtyřech kolech vrací do boxů. Hamilton si krouží časy s pravidelností kolem 1:26.

11:27  Začínáme se pomalu blížit nejlepšímu času Nico Rosberga z loňské Grand Prix Španělska - pro osvěžení paměti tehdy vyhrál trénink výkonem 1:24,681. Mezitím se Bottas snaží prolomit hranici 1:27 a Haas má první měřitelný výsledek v F1 - Grosjean dosáhl výkonu 1:29,310.

11:24  Po hodně dlouhé době jsme se opět dočkali Valtteri Bottase. Hamilton zatím opět řádí ve všech sektorech, ale o nějaké tři desetinky zůstává za svým nejlepším časem. Bottas časem 1:27,037 poskočil na pomyslné stupně vítězů.

11:22  Hamilton se rozehřál časy kolem 1:31 (směs střední), pak za to řádně vzal, projel všechny sektory v "zelené" a výsledek je zřejmý - 1:25,409!

img-responsive

Alfonso Celis při prvních testech v Barceloně | foto: Sahara Force India

11:18  Na trati se objevují Hamilton a Celis. Uvidíme, zda si Alfonso zapíše nějaký čas, kromě něj ho čekáme i od Grosjeana a Wehrleina. Ranní problémy se senzorem u pedálu akcelerátoru u Buttonova vozu se zdají být vyřešeny. Čilý ruch panuje v garážích Renaultu a Haasu.

11:16  Ericsson se nevzdává a opět si bere od Buttona jeho pozici. Švéd má nyní na svém kontě čas 1:28,424. Sauber deklaroval dnešní testovací cíle, chce se zaměřit na pneumatiky a nastavení vozu.

11:13  Button se rozhodl zvýšit si svůj počet okruhů. Mercedes uvádí, že má v plánu každý den najet mezi 600 až 800 kilometry, aby řádně prověřil výdrž svého vozu. Ericsson se probojoval na prozatímní 4. místo časemj 1:29,375. Vzápětí ho následuje a předbíhá Button - 1:28,734.

11:11  Ovšem to už neplatí. Ericsson se rozhodl předvést divákům to, co už dobře znají z loňského roku. Jeho Sauber C34 má trať jen sám pro sebe.

11:10  Zatímco ohledně časů je Vettel v čele, nejvíc kol má na svém kontě stále Hamilton. Trať nyní opět zeje prázdnotou.

11:05  Po krátké zastávce v boxech je Vettel zpět na trati, společnost mu na chvíli dělali Celis a Ericsson. Trať je stále ještě mírně vlhká, proto zatím měkké pneumatiky měli piloti jen symbolickou dobu.

11:00  Po dvou hodinách můžeme konstatovat, že jsme viděli už všechny vozy, byť nekteré z nich pouze symbolicky - to je případ McLarenu, Haasu, Manoru a Force India. Vettel se vrací po dobře vykonané práci do boxů. 

10:58  Vypadá to, že exmistr světa se cítí ve svém voze velmi dobře. Vettel zahájil svůj výjezd časem 1:26,848, další kolo po zlepšení má opět příznivější hodnotu, 1:26,187.

10:55  Mistr střídá mistra. Trojnásobný šampion Hamilton se vrací do boxů, čtyřnásobný kolega Vettel ho střídá. Zapíše si Ferrari první měřený čas? Tentokrát už jede německý pilot bez "plůtků". A rukavice je hozena! Vettel se posouvá do čela, na bílých Pirelli dosahuje času 1:26,283!!!

10:53  Po téměř dvou hodinách je startovní pole kompletní, Ericsson vyjíždí s loňským typem C34 (jak jsme informovali) a připojuje se k Hamiltonovi. Sainze na tribunách povzbuzuje na 100 převážně domácích fanoušků.

10:50  Zatím méně než polovina pilotů má zapsaný nějaký čas. S ohledem na první testovací den nelze brát dosažené časy jako relevantní, spíš týmům půjde o prověření spolehlivosti svých vozů.

10:49  Mladý Španěl řádně šlape na plyn a blíží se Hamiltonovi, ale stále na něj nestačí, i když už stlačil odstup pod jednu vteřinu - 1:27,924. Oba vedoucí piloti dosáhli svých časů na střední směsi.

10:47  Živo začíná být i u Sauberu, snad už brzy uvidíme Ericssona, který nám zatím chybí do přehledu zúčastněných pilotů. Sainz jr. se stává druhým pilotem, který pokořil hranici 1:30, zapisuje si čas 1:28,396.

10:44  K prvním u výjezdu na trať se chystá Alfonso Celis a zvládá úspěšně instalační kolo. Hamilton zatím zvyšuje svůj náskok na 1:27,012.

10:42  Kdože je tu mistrem? Hamiltonova rázná odpověď má podobu 1:27,735! Rázem je Brit o více než pět vteřin rychlejší. Sainz se zařazuje za něj, ale s velkým odstupem - 1:33,346.

10:40  K Hamiltonovi se přidává Sainz, na svém "neutrálním" Toro Rosso má nazuty středně tvrdé pneu.

10:37  Palmer zakončil svou úspěšnou misi, Hamilton má nyní trať jen a jen pro sebe.

10:36  A Jolyon evidentně chytil slinu - další zlepšení na 1:33,389. Že by byl Renault opravdu černým koněm šampionátu? Uvidíme, co na to řekne Hamilton, který právě opouští boxové stání.

10:34  Pilný Palmer se opět vydal na okruh. Pokud sečteme výkony v Barceloně, piloti obkroužili do této chvíle 62 kol, což za hodinu a půl není příliš zapsáníhodný výkon. Co ale je nutné zdůraznit, je posun Jolyona Palmera do čela průběžného pořadí - 1:35,395, zajeto na střední směsi Pirelli.

10:27  Paddockem se nesou zvěsti, že šéf Manoru Dave Ryan bude preferovat jako týmovou jedničku Wehrleina a doufá, že pro jeho tým letos nebude neobvyklé bodové umístění. Jak vidno, velké cíle nemají jen u Haasu.

10:21  Na Wehrleinově Manoru se stále pracuje. V současné době má nejvíce kol odjeto Hamilton, Button a Grosjean si zapsali pouze instalační kolo. Trať je nyní na chvíli (doufejme) zcela pustá, protože i Palmer zamířil do boxů.

10:18  Sainz se vrací do boxů, na trati zůstává osamoceny Jolyon Palmer.

10:15  Domácí Carlos Sainz jr. se vydal na trať. Má k dispozici přechodné pneumatiky, takže nelze očekávat nějaký srovnatelný čas. 

10:14  Na Circuit de Catalunya nyní vládne relativní klid. Stále čekáme na premiérové představení Celise (Force India), Ericssona (Sauber) a Wehrleina (Manor).

10:09  Pascal Wehrlein stále dlí v boxech a čeká, až bude jeho manor připraven k jízdě. Ricciardo se zlepšeuje na hodnotu 1:37,610, ale ani to nestačí na překonání Bottase. Vzápětí se Australan vrací do boxů.

10:05  Vettel míří zpátky do boxů, němečtí komentátoři žertují, že jeho vůz vypadá, jako kdyby proletěl drátěným plotem. Bottas si zapisuje výrazné zlepšení předchozího času - 1:35,719. Tím se dostává do průběžného vedení před Ricciarda. Finský pilot krouží na středně tvrdé směsi.

10:04  Vettel i nadále krouží po okruhu s namontovaným zařízením pro sběr dat za přední nápravou.

10:01  A je tu historická chvíle, první testovací metry krájí Romain Grosjean na voze Haas. Na trať se chystají i Bottas (Williams) a Vettel (Ferrari).

10:00  Konečně se na trati zase něco děje. Ze svého boxového stání vyrazil Jolyon Palmer na Renaultu.

9:58  Zatímco u Manoru se zřejmě chystá premiérový výjezd na trať, i když vůz je ještě částečně v nedbalkách, dochází k debatě mezi Adrianem Neweyem (Red Bull) a Rémi Taffinem (Renault). Bude zajímavé sledovat, jak se bude vyvíjet vztah mezi těmito dvěma týmy, mezi kterými to loni značně jiskřilo.

9:53 I když je zřejmé, že časy zatím nelze vůbec srovnávat, vloni během zimních testů zajel nejrychlejší kolo Rosberg během druhého dne. Čas Měl hodnotu 1:22,792 min.

9:50 Hamilton po 17 kolech zakončil dlouhý stint, velmi zajímavý a originální tah Mercedesu, který naznačuje dobrou spolehlivost auta.

9:48 Button stojí před boxem McLarenu v bundě - na trati jej zřejmě hned tak neuvidíme. Všichni jezdci zatím jezdí na přechodných pneumatikách, jenom Bottas při svém prvním kole nasadil tvrdou směs.

9:47 Manor poprvé nastartoval motor Mercedes ve svých útrobách - kdy se jej dočkáme na trati?

9:45 Tempo udává Red Bull - Daniel Ricciardo nastavuje časem 1:39,021 min. novou laťku pro ostatní, hned v dalším kole se zlepšuje na 1:38,168 min.

9:44 Ferrari vysílá na trať Sebastiana Vettela. Šéf italského týmu letos čeká boj o vítězství.

9:42 Na trať se vrací Red Bull, Mercedes stále krouží - Hamilton jede první dlouhý stint letošního roku.

9:37 Na trati kouží už jen Hamilton. Sainz po měřeném kole zpět v boxech. Připomeňme jen, že vloni zajel Mercedes hned první den vzdálenost celého závodu!

Počet odjetých kol:
Hamilton 9
Ricciardo 4
Sainz 4
Bottas 3
Palmer 2
Button 1
Vettel 1

9:33 První měřené kolo Toro Rosso se Sainzem za volantem má hodnotu: 1:45,399 min. O časy teď samozřejmě zatím až tak nejde.

9:31 Na trati se k trojnásobnému mistrovi světa přidal také Carlos Sainz, který přejel poprvé s novým Toro Rosso přes cílovou čáru. Hamiton mezitím zlepšuje své časy a na Ricciarda mu schází už jen pár desetinek.

img-responsive

Jenson Button první den testů s novým McLarenem MP4-31 | foto: McLaren

9:29 Oba jezdci zajeli svůj čas na přechodných gumách. Hamilton hned zajel do boxů. Na trati je tedy pouze Hamiton, který zlepšil svoje maximum o dvě vteřiny.

9:26 Riccardo stanovuje první čas letošních předsezonních testů: 1:40,746 min. Hamiton hned poté zajíždí také měřené kolo: 1:45,349 min. 

9:23 Na trati jsou teď monoposty Red Bullu a Mercedesu, pojďme se mezitím podívat na několik obrázků nového monopostu Red Bullu poháněného motorem Tag Heuer.

9:20 Toro Rosso je zatím pouze v tmavě modrém přechodném zbarvení. Na autě je pouze číslo 55. Po instalačním kole je v boxech také Vettel, i na jeho Ferrari bylo v přední části aerodynamické měřící zařízení. 

Sebastian Vettel s novým Ferrari a zařízením pro sledování proudění vzduchu kolem vozu

Sebastian Vettel s novým Ferrari a zařízením pro sledování proudění vzduchu kolem vozu | zdroj: Craig Scarborough

9:17 Na trati jsme zatím viděli tyto jezdce: Hamiltona, Bottase, Palmera, Ricciarda, Buttona a Sainze. Teď vyjíždí s novým Ferrari také Sebastian Vettel.

9:16 Problémem je zatím počasí, v Barceloně je asi 10°C a trať je vlhká, ale už neprší. Toto nejsou zrovna podmínky, které týmy očekávají v Barceloně.

9:14 S McLaren MP4-31 vyjíždí Jenson Button. McLaren má od této sezony velká očekávání, dokáže se letos partnerství McLaren-Honda zlepšit? Tým měl přitom už vloni docela dobré šasi, jen je brzdila pohonná jednotka nováčka Hondy.

9:09 Hamilton po dvou instalačních kolech v boxech, tým tam může prověřit, jestli všechny systému fungují. Zajímavé je, že u Williamsu se hned vrhli na sběr aerodat, když nový FW38 nese vepředu vpravo velké měřící zařízení.

9:08 Ricciardo zajel do boxů a mechanici před boxovým stáním Red Bullu ihned rozdělávají zeď, aby fotografové nové auto nemohli fotit. Startovní a cílovou rovinkou projeli zatím Lewis Hamilton (na přechodných gumách) a Bottas (na tvrdých gumách).

9:05 Na trať zatím vyrazili s Mercedesem Lewis Hamilton, po něm s Red Bullem Daniel Ricciardo. Na trati se poté ukázali také s Williamsem Valtteri Bottas a s Renaultem Jolyon Palmer. O minutku později vyjel s Toro Rosso také Carlos Sainz.

9:02 Na dráze je zatím klid, a tak si pojďme připomenout, kdo dnes pojede:
Lewis Hamilton (Mercedes)
Sebastian Vettel (Ferrari)
Valtteri Bottas (Williams)
Daniel Ricciardo (Red Bull)
Alfonso Celis (Force India)
Jolyon Palmer (Renault)
Carlos Sainz (Toro Rosso)
Marcus Ericsson (Sauber)
Jenson Button (McLaren)
Pascal Wehrlein (Manor)
Romain Grosjean (Haas)

9:00 Zelená, testy začínají!

8:58 Před startem testů bylo dnes ráno hodně rušno, nové vozy představil Renault, Force India a Red Bull. Již z dřívějška známe monoposty od Haase, McLarenu, Williamsu, Mercedesu a Ferrari. Stále zatím ale čekáme na Manor a Toro Rosso. Sauber nové auto nestihl připravit, a tak bude testovat se starým vozem.

8:55 Za pět minut začínají první předsezonní testy letošního ročníku Formule 1.

Vytisknout

Diskuze: Vettel první den testů nejrychlejší, Hamilton nejpilnější + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 23.02.2016 02:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nové zbarvení Manoru

Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud