Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Robert RoBertino Pavelka, 22. února 2016, 13:45 Google+

Jak už jsme informovali, stáj Manor se letos předvedla s novým vozem a také s novou pohonnou jednotkou. Už máme první představu o tom, jak se někdejší outsider závodního pole, zatím se toho moc nemění.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.02. 17:40) Napište svůj názor
Nové zbarvení Manoru

Nové zbarvení Manoru | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Podle názorů členů týmu jde ale jen o otázku času. John McQuilliam (technický ředitel) a Dave Ryan (závodní ředitel) si našli čas na zodpovězení několika otázek.

img-responsive

Technický ředitel Manoru John McQuilliam | foto: Manor Racing

Johne, Dream Racer (tak je titulován nový MRT05)?
McQuilliam:
Absolutně. I v doposud počáteční fázi můžeme říci, že jde jednoznačně o nejlepší auto, jaké jsme kdy představili. Zcela určitě nejvíc vyvíjené, s největšími ambicemi a nejagresivnější. Celý náš balíček změn je významným krokem vřed, ale nejen v porovnání s předchozím rokem, ale s kterýmkoli naším vozem. Takže ano, ještě nás čeká dlouhá cesta týkající se vývoje MRT05, ale pro 154 lidí, kteří pracují pro Manor Racing je to po tvrdé práci, návrhu a vytvoření vozu naplněný sen. V malém týmu, jako je ten náš, má každý jednotlivec důležitou roli.

Co je na voze zvláštního?
McQuilliam:
No, vlastně úplně všechno. Tak by to mělo být, ale loni jsme museli vystačit s tím, co bylo, není to cesta, po které chceme jít. Chceme stavět rychlá závodní auta mající nějaký potenciál, proto je skvělé se vrátit k tomu, co opravdu milujeme. Pokud budeme mít odpovídající prostředky pro naši práci, budeme opravdu dobří. MRT05 je kandidátem na výrazné zlepšení, o tom jsme přesvědčeni. Konstrukční kancelář na něm od poloviny uplynulé sezóny intenzivně pracovala a je najednou docela jiná hra než na co jste byli zvyklí i předchozích modelů. Nenechali jsme na stole nic z minulosti a mohu vám říci, že není ani jeden díl, který bychom nepředělali. 

Takže opravdu nic nezůstalo?
McQuilliam:
Dobře, použili jsme stejný hasicí přístroj jako loni (významně pomrkává), ale zbytek je zcela nový. To představuje zhruba 3393 nových komponentů a některé z nich jsou ryze naší výroby. Trochu jsme se opozdili při stavbě monokoku kvůli řešení otázky pohonných jednotek, ale čekání na Mercedes-Benz PU106C Hybrid za to stálo. Je to strojírenský zázrak a jsme hrdí, že můžeme využívat vítěznou techologii. Díky našemu technickému partnerovi Williams Advanced Engineering máme k dispozici převodovku a některé další komponenty na zádi našeho vozu. Když to spojíme s úsilím našich aerodynamiků a konstrukčního týmu, je to docela zajímavý balíček změn.

Máte nový vůz rád?
McQuilliam:
 Jednoznačně. Už předtím vypadal velice dobře a v novém barevném hávu je prostě ohromující.

img-responsive

Závodní ředitel Manoru Dave Ryan | foto: Manor Racing

Dave, jste v nové funkci zhruba tři měsíce, jak se cítíte?
Ryan:
Bylo to velmi rušné období, ale jak už jsem poznamenal, veškeré mé dojmy, když jsem se k týmu připojil, byly následující: malý ambiciózní tým s velkým potenciálem, naplněný vizí velkého pokroku. Před touto sezónou zde bylo hodně práce. Vzhledem ke své situaci v loňském roce odvedl tým obdivuhodný výkon, zvláště ve srovnání s předchozím zimním obdobím. S chystaným balíkem změn musíme být každým coulem profesionální tým. Zvlášť na to chci upřít svou pozornost.

Máte dva nové technické partnery, jak se s tím dokážete vypořádat?
Ryan:
Fantasticky to zvládáme. Základní instalaci provedl personál Williamsu resp. Mercedesu již před nějakou dobou a jejich základy jsou od našeho sídla v Banbury vzdáleny méně než hodinu jízdy. Máme všechny zdroje a podporu na dosah. Je to příjemný, nekomplikovaný vztah, kdy naše továrny budou úzce spolupracovat. Byla to bezproblémová změna.

A co noví jezdci?
Ryan:
Pascal (Wehrlein) a Rio (Harjanto) jsou skvělou volbou. Jsou mladí a touží po výsledcích, ale také nejednají bezhlavě. Označil bych je za zkušené piloty s velkým talentem a potenciálem. Jsme hrdí na to, že budou debutovat právě v našem týmu.

Co tedy můžeme očekávat v letošním roce od Manoru?
Ryan:
Větší uznání a konkurenceschopnost. Na první závod v Melbourne se připravujeme tak jako všichni ostatní. Víme, že se musíme ve všech oblastech ještě zlepšit a v žádném případě naše soupeře nepodceňujeme, ale podařilo se nám dát dohromady partu skvělých lidí, máme fantastické technické zázemí v podobě partnerství s Williamsem a Mercedesem a nyní je na nás, abychom této skutečnosti jaksepatří využili.

Vytisknout

Diskuze: Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.02.2016 17:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Circuit de Catalunya se opět stává dostaveníčkem F1 při předsezónních testech

Circuit de Catalunya. Proč se testuje právě tady?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud