Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Robert RoBertino Pavelka, 22. února 2016, 13:45 Google+

Jak už jsme informovali, stáj Manor se letos předvedla s novým vozem a také s novou pohonnou jednotkou. Už máme první představu o tom, jak se někdejší outsider závodního pole, zatím se toho moc nemění.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 22.02. 17:40) Napište svůj názor
Nové zbarvení Manoru

Nové zbarvení Manoru | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Podle názorů členů týmu jde ale jen o otázku času. John McQuilliam (technický ředitel) a Dave Ryan (závodní ředitel) si našli čas na zodpovězení několika otázek.

img-responsive

Technický ředitel Manoru John McQuilliam | foto: Manor Racing

Johne, Dream Racer (tak je titulován nový MRT05)?
McQuilliam:
Absolutně. I v doposud počáteční fázi můžeme říci, že jde jednoznačně o nejlepší auto, jaké jsme kdy představili. Zcela určitě nejvíc vyvíjené, s největšími ambicemi a nejagresivnější. Celý náš balíček změn je významným krokem vřed, ale nejen v porovnání s předchozím rokem, ale s kterýmkoli naším vozem. Takže ano, ještě nás čeká dlouhá cesta týkající se vývoje MRT05, ale pro 154 lidí, kteří pracují pro Manor Racing je to po tvrdé práci, návrhu a vytvoření vozu naplněný sen. V malém týmu, jako je ten náš, má každý jednotlivec důležitou roli.

Co je na voze zvláštního?
McQuilliam:
No, vlastně úplně všechno. Tak by to mělo být, ale loni jsme museli vystačit s tím, co bylo, není to cesta, po které chceme jít. Chceme stavět rychlá závodní auta mající nějaký potenciál, proto je skvělé se vrátit k tomu, co opravdu milujeme. Pokud budeme mít odpovídající prostředky pro naši práci, budeme opravdu dobří. MRT05 je kandidátem na výrazné zlepšení, o tom jsme přesvědčeni. Konstrukční kancelář na něm od poloviny uplynulé sezóny intenzivně pracovala a je najednou docela jiná hra než na co jste byli zvyklí i předchozích modelů. Nenechali jsme na stole nic z minulosti a mohu vám říci, že není ani jeden díl, který bychom nepředělali. 

Takže opravdu nic nezůstalo?
McQuilliam:
Dobře, použili jsme stejný hasicí přístroj jako loni (významně pomrkává), ale zbytek je zcela nový. To představuje zhruba 3393 nových komponentů a některé z nich jsou ryze naší výroby. Trochu jsme se opozdili při stavbě monokoku kvůli řešení otázky pohonných jednotek, ale čekání na Mercedes-Benz PU106C Hybrid za to stálo. Je to strojírenský zázrak a jsme hrdí, že můžeme využívat vítěznou techologii. Díky našemu technickému partnerovi Williams Advanced Engineering máme k dispozici převodovku a některé další komponenty na zádi našeho vozu. Když to spojíme s úsilím našich aerodynamiků a konstrukčního týmu, je to docela zajímavý balíček změn.

Máte nový vůz rád?
McQuilliam:
 Jednoznačně. Už předtím vypadal velice dobře a v novém barevném hávu je prostě ohromující.

img-responsive

Závodní ředitel Manoru Dave Ryan | foto: Manor Racing

Dave, jste v nové funkci zhruba tři měsíce, jak se cítíte?
Ryan:
Bylo to velmi rušné období, ale jak už jsem poznamenal, veškeré mé dojmy, když jsem se k týmu připojil, byly následující: malý ambiciózní tým s velkým potenciálem, naplněný vizí velkého pokroku. Před touto sezónou zde bylo hodně práce. Vzhledem ke své situaci v loňském roce odvedl tým obdivuhodný výkon, zvláště ve srovnání s předchozím zimním obdobím. S chystaným balíkem změn musíme být každým coulem profesionální tým. Zvlášť na to chci upřít svou pozornost.

Máte dva nové technické partnery, jak se s tím dokážete vypořádat?
Ryan:
Fantasticky to zvládáme. Základní instalaci provedl personál Williamsu resp. Mercedesu již před nějakou dobou a jejich základy jsou od našeho sídla v Banbury vzdáleny méně než hodinu jízdy. Máme všechny zdroje a podporu na dosah. Je to příjemný, nekomplikovaný vztah, kdy naše továrny budou úzce spolupracovat. Byla to bezproblémová změna.

A co noví jezdci?
Ryan:
Pascal (Wehrlein) a Rio (Harjanto) jsou skvělou volbou. Jsou mladí a touží po výsledcích, ale také nejednají bezhlavě. Označil bych je za zkušené piloty s velkým talentem a potenciálem. Jsme hrdí na to, že budou debutovat právě v našem týmu.

Co tedy můžeme očekávat v letošním roce od Manoru?
Ryan:
Větší uznání a konkurenceschopnost. Na první závod v Melbourne se připravujeme tak jako všichni ostatní. Víme, že se musíme ve všech oblastech ještě zlepšit a v žádném případě naše soupeře nepodceňujeme, ale podařilo se nám dát dohromady partu skvělých lidí, máme fantastické technické zázemí v podobě partnerství s Williamsem a Mercedesem a nyní je na nás, abychom této skutečnosti jaksepatří využili.

Vytisknout

Diskuze: Manor si před letošní sezónou klade nemalé cíle

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 22.02.2016 17:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso gratuluje Maxovi Verstappenovi k vítězství po závodě Monaku

Také druhý trénink opanoval Verstappen. Alonso v závěsu

Max Verstappen v závodě v ulicích Monaka

Na úvod v Barceloně nejrychlejší Verstappen

Španělská trať se v závěrečné pasáži vrací do historie

Úprava barcelonské trati slibuje více soubojů

Esteban Ocon v ulicích Monaka

Výkon v Monaku nás překvapil, přiznává Alpine. "V Barceloně porazíme Mercedes i Ferrari," věří

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Charles Leclerc u svých mechaniků

Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě v Monaku

FOTO: Závod v Monaku zdramatizovaný deštěm

Fernando Alonso v tunelu

"Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Esteban Ocon se popasoval s mokrými podmínkami v Monaku brilantně (ilustrační foto)

GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Circuit de Catalunya se opět stává dostaveníčkem F1 při předsezónních testech

Circuit de Catalunya. Proč se testuje právě tady?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

  2. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  3. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  4. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  5. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

  6. McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud