Vždy, když se odehraje nějaká hraniční či vyhrocená situace, je svět F1 napjatý, jak všechno dopadne. A pochopitelně to vyvolává debaty a střety názorů. Stačí zabrousit na příspěvky týkající se právě závodu na kanadské půdě. Red Bull Ring nám přinesl situaci nikoli analogickou, ale rovněž plnou dohadů.
Závodní komisaři začali incident v zatáčce 3 (Remus) řešit v 18:00 a šlo o to, zda předjížděcí manévr Maxe Verstappena byl v souladu s pravidly. Oba piloti už mezitím stihli popsat své dojmy, odpovídající tomu, jak závod dopadl. Verstappen se hájil tím, že trest by postavil na hlavu jakékoli manévry, Leclerc tvrdil, že z jeho pohledu to je jasná záležitost.
"Vůz 33 (Verstappen) se pokusil předjet vůz 16 (Leclerc) v zatáčce 3 během 69. kola způsobem »na brzdy«. Tím se vůz 33 dostal na úroveň vozu 16 v nájezdu do zmíněné zatáčky, během tohoto manévru ho měl pilot stále plně pod kontrolou. Nicméně, když se oba vozy dostaly do oblasti výjezdu ze zatáčky, zjevně tu nebyl pro oba dostatek prostoru. Krátce předtím došlo mezi oběma vozy ke kontaktu, ovšem s ohledem na souhrn okolností se nedomníváme, že by na straně jednoho nebo druhého pilota nějaká vina na zmíněném incidentu. Považujeme ho tedy za závodní," zaznělo vysvětlení komisařů, což znamená, že Max Verstappen trestán nebude a šesté vítězství v jeho kariéře mu zůstává.
Ačkoliv nemůže Holanďan prohlásit to, co James Hunt po Grand Prix Francie 1976, kdy se dozvěděl o své rehabilitaci z GP Španělska téhož roku: "Vyhrál jsem dva závody během 24 hodin", může Max vlastně slavit svůj triumf podruhé. Jeho excelentní výkon ho k tomu plně opravňuje.