Mercedes představuje F1 W07 Hybrid + technické specifikace

Petr Hlawiczka / Robert RoBertino Pavelka, 21. února 2016, 10:16 Aktualizováno 21.2.2016, 19:48 Google+

Mercedes po lákání na vlastní "špionážní" video dnes zveřejnil snímky svého nového monopostu F1 W07 Hybrid. Získá třetí mistrovský titul v řadě za sebou?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 22.02. 18:19) Napište svůj názor
Nový vůz týmu Mercedes: Mercedes F1 W07 Hybrid

Nový vůz týmu Mercedes: Mercedes F1 W07 Hybrid | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Jaká byla hlavní ponaučení ze sezóny 2015 a jak se promítnou do aktuálního ročníku?
Paddy Lowe: Po velmi úspěšné sezóně 2015 bylo naší prioritou identifikovat oblasti, ve kterých jsme byli nejslabší a pokusit se v nich dosáhnout zlepšení.

Naším cílem je dokonalost ve všech sférách a přestože jsme loni dosáhli některých fantastických výsledků, existuje mnoho oblastí, ve kterých můžeme být ještě mnohem lepší. To je onen druh kultury, kterou chceme vštípit celé naší organizaci - aby se každý pořád snažil být ještě lepší. Celá řada závodů v roce 2015 neproběhla podle plánu - zejména v Singapuru - takže bylo hodně věcí, které je třeba pro tento rok zlepšit. Optimalizaci hledáme úplně všude.

img-responsive

Nový vůz týmu Mercedes: Mercedes F1 W07 Hybrid | foto: Mercedes AMG F1 Team

Pravidla pro rok 2016 jsou relativně stabilní - šli jste s novým vozem cestou evoluce nebo revoluce?
PL: Je těžké udělat úplnou revoluci, když jsou pravidla víceméně každý rok stejná. Ale naším cílem je udělat drobné úpravy všude tam, kde to je jen trochu možné - a to i v malých souvislostech. Můžeme například vymyslet zcela nový způsob řešení konceptu zavěšení, například. Takže i když to na první pohled bude vypadat stejně jako na předchozím modelu - jak je inherentní v rámci daných předpisů - skryto zrakům existuje poměrně hodně malých úprav, které jsou součástí celkového vývoje pro novou sezónu. 

Je těžké za existujících předpisů dojít k ještě vyššímu výkonu?
PL: V rámci stávajících pravidel je velmi těžké najít stabilní výkonnost. Proto jsme mimořádně potěšeni tím, jak se náš vůz v roce 2015 předvedl. Tým odvedl fantastickou práci - šel opravdu do hloubky, aby vydoloval všechny možné inovace v oblastech, které by mohly být považovány za statické. V roce 2016 bude za těchto okolností potenciální zisk výkonu ještě obtížnější. Proto inženýrský tým musí neustále hledat nová řešení, musím podotknout, že je v tom opravdu dobrý. Pochopitelně, pokud máte nová pravidla, pak se zvýšený výkon hledá velice snadno.

img-responsive

Nový vůz týmu Mercedes: Mercedes F1 W07 Hybrid | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jaké jsou změny pravidel, na něž budete muset v roce 2016 reagovat?
PL: Po mechanické straně je hlavní změnou separátnív vedení výfuku a kolncovky z obtokového ventilu. Ale ve skutečnosti to nepředstavuje nijak významný vliv. Největší strukturální změna se týká šasi, kde je zvýšená boční ochrana oblasti pilota o 20 mm a tím zvýšená zátěž od 15 do 50 kN. Je to podstatně vyšší zatížení podvozku v dané oblasti a zvyšuje bezpečnost pilota při bočním nárazu.

Omezením zimních testů budete mít před sezónou 2016 minimální čas ke zkouškám přímo na trati. Jak velký dopad to bude mít v programu příprav na sezónu?
PL: Možnosti testovat se s ohledem na uplynulé sezóny stále snižuje. Z hlediska zimních testů jsme dospěli k dalšímu minimu - dvěma čtyřdením jízdám. Tým se na to připravil prováděním lepších návrhů v oblasti výzkumu v testovací laboratoři, takže jsme co nejlépe připraveni pro samotný test. Vlastně jediný významný rozdíl v roce 2016 není jen v tom, že máme pouze dva testy, ale spíš fakt, že jsou hodně blízko samotnému zahájení sezóny. To značně snižuje možnost inovace "zahajovací specifikace" pro první závod. Ono časové okno je nyní velmi úzké, takže se snižuje počet možných úprav před zahajovací Grand Prix sezóny.

img-responsive

Přední křídlo vozu Mercedes F1 W07 Hybrid | foto: Mercedes AMG F1 Team

Středem pozornosti jsou pneumatiky, přibyde nová směs a formát závodního víkendu dozná změny. Jaký dopad to bude mít na vaši práci?
PL: Především je tu nová, ultraměkká směs, kterou nejspíš vyzkoušíme poprvé v Monacu. Obecně je známo, že měkké a superměkké pneumatiky už pro tento okruh nebyly dostatečně vhodné, takže doufáme, že Ultrasoft budou dobrým řešením. Nové pravidlo, které umožňuje použít tři směsi během závodu se jeví na první pohled jako složité - v praxi to však je mnohem jednodušší, než jak to vypadá. Záměrem je vytvořit větší prvek nepředvítatelnosti - tím mám na mysli situace, kdy není možné pro nedělní závod zvolit nějakou exaktní směs. Budeme svědky toho, že některé týmy budou více riskovat, což vyprodukuje více variant a tím pádem zajímavější závody. Pirelli opět bylo požádáno, aby k této formě maximálně přispělo. Odvedli skvělou práci v minulých sezónách a jsem si jist, že i v roce 2016 bude jejich přínos na stejné úrovni.

Hodně se také hovoří o konceptu ochrany hlavy pilota. Jaký je stav tohoto projektu?
Od doby, kdy jsem v závěru 80. let začal působit v F1, se pokrok v otázkách bezpečnosti značně zvýšil. Je to nejlépe vidět na samotných vozech, zvláště při nárazových testech, ale také v dalších aspektech, jako jsou samotné tratě a jejich vybavení. Nicméně na každém voze je pořád co zlepšovat. Můj názor je takový, že oblast hlavy pilota představuje ve Formuli 1 a dalších kategoriích jednosedadlových vozů největší riziko. V poslední době jsme byli svědky poměrně malého počtu fatálních nehod a je smutné, že úmrtí nastalo v důsledku poranění hlavy. Řada týmů, Mercedes nevyjímaje, intenzivně podporuje výzkum struktur, které by mohly hlavu pilota lépe ochránit. Jde o projekt, jehož existence tu je již několik let a nyní jsme motivování snahou ho co nejdříve prosadit do souboru technických predpisů. Existuje celá řada návrhů, z nichž některé vypadaji velice realisticky, takže doufejme, že se snad povede je prosadit už pro rok 2017.

 

Srovnání s loňským monopostem F1 W06 Hybrid

Boční srovnání

Boční srovnání | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

 

Srovnání - isometrický pohled

Srovnání - isometrický pohled | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

 

Technické specifikace Mercedesu F1 W07 Hybrid

Šasi
- monokok: zformovaný kompozit z uhlíkových vláken voštinové struktury
- karosérie: kompozit z uhlíkových vláken včetně krytu motoru, bočnic,
   podlahy, nosu, předního a zadního křídla
- kokpit: odnímatelné sedadlo jezdce anantomicky tvarované z uhlíkových
   kompozitů, šestibodový upínací pás jezdce, systém HANS
- bezpečnostní struktury: ochranná buňka kokpitu zahrnuje
   nárazuvzdornou konstrukci a panely proti pronikntuní, čelní nárazovou
   strukturu, předepsané boční nárazové struktury, integrovanou zadní
   nárazovou strukturu, ochannou strukturu při převracení vpředu i vzadu
- přední zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a push-rodem aktivované
   torzní pružiny a vahadla
- zadní zavěšení: závěsy z uhlíkových vláken a pull-rodem aktivované
   torzní pružiny a vahadla
- kola: Advanti, kovaný hořčík
- pneumatiky: Pirelli
- brzdový systém: karbonové kotouče a destičny, vzadu brake-by-wire
- brzdové třmeny: Brembo
- řízení: posilovaná ozubnice s pastorkem
- volant: konstrukce z uhlíkových vláken
- elektronika: FIA standardizovaná ECU, FIA homologované elektronické a elektrické systémy
- vybavení: McLaren Electronic Systems (MES)
- palivový systém: kevlarem vyztužený gumový měchýř ATL
- maziva a kapaliny: Petronas Tutela

Převodové ústrojí
- osm rychlostní pri jízdu vpřed, jedna zpátečka, hlavní skříň z uhlíkových
   vláken
- volba rychlostí: sekvenční, poloautomatická, hydraulicky ovládaná
- spojka: uhlíková lamela

Rozměry
- celková délka: 5 000 mm
- celková výška: 950 mm
- celková šířka: 1800 mm
- hmotnost: 702 kg

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Motor

- typ: Mercedes-Benz PU106C Hybrid
- minimální hmotnost: 145 kg
- další součásti pohonné jednotky: motor s vnitřním spalováním (ICE),
   jednotka motorgenerátoru - kinetická (MGU-K), jednotka
   motorgenerátoru - tepelná (MGU-H), úložiště energie (ES),
   turbodmychadlo (TC), řídicí elektronika (CE)
- počet pohonných jednotek: čtyři na jezdce a sezónu (zvýšuje se na pět,
   pokud kalendář překročí 20 závodů)

Motor s vnitřním spalováním (ICE)
- objem: 1,6 l
- počet válců: 6
- úhel sevření válců: 90°
- počet ventilů: 24
- max. otáčky: 15 000 ot/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- vstřikování paliva: vysokotlaké přímé vstřikování (max 500 barů, jedna
   tryska na válec)
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína na společné hřídeli
- maximální otáčky výfukové turbíny: 125 000 ot/min

Systém pro rekuperaci energie (ERS)
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes jednotky
   motorgenerátorů
- úložiště energie: řešení z lithium-ion baterií, 20 kg regulovaná hmotnost
- max. uložení energie na kolo: 4 MJ
- max. otáčky MGU-K: 50 000 ot/min
- max. výkon MGU-K: 120 kW (161 koní)
- max. rekuperované energie MGU-K na kolo: 2 MJ
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: 4 MJ (33,3 s při plném výkonu)
- max. otáčky MGU-H: 125 000 ot/min
- max. výkon MGU-H: neomezen
- max. rekuperované energie MGU-H na kolo: neomezeno
- max. uvolňené energie MGU-K na kolo: neomezeno

Paliva a maziva
- palivo: Petronas Primax
- lubrikanty: Petronas Syntium

Vytisknout

Diskuze: Mercedes představuje F1 W07 Hybrid + technické specifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 22.02.2016 18:19 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Barcelona je pro testy velmi oblíbeným okruhem

Barcelona I: Kdo a kdy se na trati představí?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud