Steiner: Haas bude při testech pracovat na 2 směny. Co čeká v Barceloně?

Petr Hlawiczka, 15. února 2016, 06:30 Google+ 2016-Test-Barc1

Šéf týmu Haas, Günther Steiner, přibližuje, co všechno je čeká při prvním testu v Barceloně, kde příští týden nové vozy Formule 1 poprvé vyrazí na dráhu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.02. 10:00) Napište svůj názor
Debut Haasu se blíží, napětí stoupá

Debut Haasu se blíží, napětí stoupá | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Vysvětli, co se děje během testu.
Günther Steiner: Během našeho prvního testu sezóny a prvního pro tým se snažíte zajistit, aby všechno fungovalo tak, jak jste to navrhli. Zkrátka musíte prokázat všechno, co jste dělali, a ve druhé části testu se snažíte získat z auta výkonnost. Nebo lépe řečeno, pokoušíte se ji získat co nejdříve.

Zaprvé se ujistěte, že vše funguje. Na autě je všechno nové. První test je docela důležitý z pohledu spolehlivosti. Snažíte se toho o voze co nejvíce naučit. Získáte základ auta a během zbytku roku se ho snažíte vylepšit.

Co čekáváš v prvním testu?
GS: Protože jsme novým týmem, snažíte se zajistit spolupráci všech lidí - mechaniků se závodními inženýry, aby bylo auto spolehlivé, abyste mu rozuměli. Pro nás je všechno nové. Nové není jen auto, ale i tým. Ve druhém testu se snad dostaneme do pozice, kdy budeme moci začít pracovat na nastavení auta, abychom mohli poznávat, jak jej vylepšovat pro závody.

img-responsive

Günther Steiner popisuje, co všechno probíhá na pozadí v továrně Haasu | foto: Haas F1 Team

Jak řídíte během testu personál, protože se zdá, že půjde každý den o 24hodinovou práci?
GS: Během testu neexistuje žádný limit pro to, kolik toho můžeme udělat. Máme denní a noční směnu. Kdysi, není to tak dávno, to bylo stejné s lidmi, kteří pracovali na denní a noční směny.

Nyní lidé přicházejí v 18 hod na večeři a jí s těmi z denní směny, takže si vyměňují to, co se naučili, a vědí, co mají dělat. Kluci z noční směny to přeberou a pracují až do rána, pak přichází opět denní směna a děláte totéž. Mají společnou snídani a někteří jdou spát, zatímco jiní pracovat.

Jak bráníte tomu, aby personál nevyhořel?
GS: To, co normálně uděláte, protože při testu jezdíte jen s jedním autem a máte dvě skupiny mechaniků, tak je při druhém testu prohodíte. Stále musíte být opatrní, protože budete mít některé, kteří nebudou chtít jít domů. Chtějí zůstat, takže jim musíte říct: 'Ne, váš čas se naplnil.'

Je to celkem výzva. Snažíme se, aby v sobotu a v neděli měli volno, než vyrazí do Austrálie. Až se tito kluci vrátí z druhého testu do dílny, tak musí přestavět auta, než budou poslána do Austrálie. Musíte si dávat pozor, aby nevyhořeli.

img-responsive

Nový vůz je již téměř hotov, představen bude za týden v Barceloně | foto: Haas F1 Team

Kolik práce bylo s vybudováním týmu Formule 1 od nuly a s tím, abyste byli připraveni na Barcelonu?
GS: Určitě hodně. Ale to si neuvědomujete, protože postupujete den za dnem. Nikdy se ráno neprobudíte a nepomyslíte si, že mě dnes čeká obrovská práce. Je to stav. Jste ve stavu, kdy to všechno dáváte dohromady. Určitě teplota stoupá s tím, jak se blíží test a konečný termín. Zkrátka musíte pokračovat v práci a všechny povzbuzovat.

Co si vezmete z testu v Barceloně a využijete před úvodním podnikem v Austrálii?
GS: Prokážete svou metodologii, to, jak pracujete, jak pracují kluci. Mezi tím máte 10 dní na opravy. V těchto vozech je tolik elektroniky, softwarových programů. Snažíte se dokázat, že všechno funguje a nedochází k žádným chybám.

Když se dostanete do Austrálie a vaší piloti si všimnou, že chování auta není v pořádku, pak budete vědět, co udělat, aby se to spravilo. Jde o směsici všeho. Nejdůležitější je toho v Barceloně co nejvíce ujet a vyhnout se prostojům, když se auto či něco pokazí. Čím více toho ujedete, tím více se toho naučíte a tím lépe se připravíte na Austrálii.

 

Rozpis pilotů pro předsezónní testy
1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- pondělí (22. 2.): Grosjean
- úterý (23. 2.): Gutiérrez
- středa (24. 2.): Grosjean
- čtvrtek (25. 2.): Gutiérrez

1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- úterý (1. 3.): Gutiérrez
- středa (2. 3.): Gutiérrez
- čtvrtek (3. 3.): Grosjean
- pátek (4. 3.): Grosjean

Vytisknout

Diskuze: Steiner: Haas bude při testech pracovat na 2 směny. Co čeká v Barceloně?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.02.2016 10:00 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Uzavřený kokpit McLarenu MP4-X

Di Grassi je pro uzavřené kokpity v F1, Da Costa proti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud