Ve svém rozhovoru pro časopis Autosport vyjádřil Fernley Todtovi podporu a popsal některá úskalí jeho snahy: "S FIA spolupracujeme dva roky, abychom dosáhli určité kontroly nákladů. Také neustále bojujeme s držitelem komerčních práv Ecclestonem, abychom pro týmy získali lepší rozdělení financí. Jeanovo úsilí ohledně snížení ceny motorů se rodí z jeho frustrace, že mu nikdo nechce naslouchat."
Fernley tvrdí, že dohoda je velmi obtížná. "Sedáváme na tiskových konferencích a každý horuje pro omezení nákladů, ale kdo to nějak konkrétně podpořil? To je ten hlavní problém. Je třeba, abychom si všichni sedli a snažili se dojít k rovnováze, protože to je přesně ten bod, který nám tak chybí."
Todt bývá často kritizován, že není dostatečně důrazný a přímý jako jeho předchůdce Max Mosley, je mu vyčítána přílišná demokratičnost a snaha vyjít každému vstříc. Fernley se domnívá, že si v tomto směru Francouz zaslouží daleko víc úcty. K návrhu prezidenta FIA na výběrové řízení na nezávislý motor, který by měl konkurovat stávajícím agregátům, vidí značná pozitiva.
"Dosáhnout výběrového řízení je dost důležité, protože pak mohou nastat okolnosti, o kterých nikdo předtím neuvažoval. Ptáte se, zda je dobré přivést do F1 nezávislé dodavatele motorů? Je to stejně důležité jako chtít zachovat existenci nezávislých závodních týmů. Tím se předejde selhání Formule 1," končí Fernley.