K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Petr Hlawiczka, 23. května 2018, 06:20 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.

Počet komentářů:  55 komentářů (Poslední 24.05. 14:12) Napište svůj názor
Loňská pohonná jednotka Hondy

Loňská pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

F1 podle něj musí být pro automobilky kombinací sportu i výzkumu a vývoje. Podle něj se však hybridní pohonné jednotky zavedené v roce 2014 soustředily až moc na to druhé. Proto FIA nyní jedná s týmy o zjednodušení motorů, které by přišli o motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).

Show i laboratoř - fanoušci čekají něco jiného
"Myslím, že si ze současných pravidel chceme odnést co nejvíce. A věci zjednodušit. Jde o krásný kus umění, technologie, ale slýchávám, že to zřejmě není to, co fanoušci očekávají. Není to absolutně nezbytné pro dobrý šampionát," uvádí Todt.

"Proto je podle mě důležité, abychom se z toho poučili, a navrhli něco, co bude jednodušší. Vždy tvrdím, že pro mě je motorsport na jedné straně show, ale že to nestačí. Musí jít také o laboratoř. O laboratoř pro výrobce, pro týmy. A laboratoř, která by byla co nejvíce v zisku prostřednictvím silničních aut. A to se děje," tvrdí prezident FIA.

img-responsive

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Craig Scarborough

"Když si při tom myslíte, že to zašlo trochu daleko, tak musíte být připraveni se trochu vrátit. Na konci dne jsem si jistý tím, motory budou ještě efektivnější bez MGU-H," pokračuje. Tohoto motorgenerátoru, který navyšuje efektivitu pohonných jednotek o 5 % a k tvorbě elektrické energie přispívá 60 %, se moc nechtějí vzdát Ferrari, Mercedes ani Renault, v jednáních však polevují.

"Pokud jde o motory, postupujeme docela dobře. Myslím, že jsme celkem blízko k respektování konečného termínu, kdy musíme zveřejnit motorová pravidla pro rok 2021. Doufám, že přispějí k zájmu nových výrobců. Zájem je, ale mezi zájmem a závazkem je velký rozdíl," upozorňuje Todt.

img-responsive

Současné diskuse se točí především kolem MGU-H | foto: Scuderia Ferrari

Krok vpřed či vzad? Palivová pravidla a anti-lag systém
Pokud skutečně dojde k odstranění MGU-H, pak se o vstup do F1 silně zajímá automobilka Aston Martin, hlavní sponzor Red Bullu. Ti stávající v tom případě budou muset utrácet za vývoj dalších oblastí vozu - například do systému zabraňujícímu opožděnému nástupu turba (tzv. anti-lag).

MGU-H je z tohoto pohledu úžasný systém, protože u přeplňovaného motoru umožňuje řídit rychlost. "Museli bychom pak přijít s různými zařízeními a systémy, které by pak zřejmě zahrnovali spalování určitého paliva ve výfucích, což nezní z pohledu inženýra jako ta nejlepší věc," podotýká Andy Cowell z Mercedesu.

"Podle mě by MGU-H mělo zůstat, protože vývoj už byl proveden. Když ho odstraníme, odtraníme spoustu energie, tedy hodně výkonnosti vozu. Je to krok zpět, když byly veškeré vývojové práce provedeny," vybízí Cowell.

Podle bývalého šéfa Cosworthu Marka Gallaghera stál vývoj každého ze čtyř výrobců pohonnýc jednotek téměř 4 miliardy Kč. Když k tomu připočteme vysoké zákaznické poplatky, tak se za 7 let dostáváme na 32,5 miliardy Kč, což je podle něj hodnota toho, že F1 zašla "trochu daleko."

Dalším negativem bude nutnost uvolnit palivová pravidla - zvýšit průtok (v současnosti limitován na 100 kg/h) i celkové množství pro závod (nyní 105 kg), s čímž opět citelně poroste hmotnost monopostů. A to krokem vpřed rozhodně nebude.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 24.05.2018 14:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 55 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo s Red Bullem ve Španělsku

Renault donutil Red Bull ultimátem k dřívějšímu odchodu k Hondě, Abiteboul je spokojený

Kevin Magnussen ve Velké ceně Kanady skončil třináctý, stejně jako v Monaku nebo v Baku

"Ani soupeři nechápou, jakou máme smůlu," diví se Haas

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v Monaku

McLaren reaguje na kritiku svého bývalého šéfa Whitmarshe, který je ochoten se vrátit

Turbomotor Renaultu

"B-specifikace dělá to, co jsme čekali." Šéf motorů Renaultu už hovoří také o další verzi

Lewis Hamlton se po Kanadě propadl v šampionátu za Sebastiana Vettela

Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Renaulty ve Velké ceny Kanady

"Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Mercedes už nemá to nejlepší auto, ale pochybovat o titulu by bylo známkou slabosti"

  2. Boullier vysvětluje, proč se McLaren chce i nadále soustředit na vývoj letošního vozu

  3. Red Bull se rozhodl pro Hondu, končí éru s Renaultem

  4. "Red Bull bude litovat, až nasadíme C-specifikaci motoru." Renault s rozchodem počítal

  5. Kde nám to drhne, milá F1?

  6. Mercedes po analýze pochopil, proč v Kanadě nebyl rychlejší. Co čeká ve Francii? + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud