Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Petr Hlawiczka, 23. května 2018, 06:20 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt prohlásil, že hybridní pravidla zašla ve své složitosti trochu daleko, proto bude třeba udělat krok zpět.

Počet komentářů:  55 komentářů (Poslední 24.05. 14:12) Napište svůj názor
Loňská pohonná jednotka Hondy

Loňská pohonná jednotka Hondy | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

F1 podle něj musí být pro automobilky kombinací sportu i výzkumu a vývoje. Podle něj se však hybridní pohonné jednotky zavedené v roce 2014 soustředily až moc na to druhé. Proto FIA nyní jedná s týmy o zjednodušení motorů, které by přišli o motorgenerátor tepelné energie (MGU-H).

Show i laboratoř - fanoušci čekají něco jiného
"Myslím, že si ze současných pravidel chceme odnést co nejvíce. A věci zjednodušit. Jde o krásný kus umění, technologie, ale slýchávám, že to zřejmě není to, co fanoušci očekávají. Není to absolutně nezbytné pro dobrý šampionát," uvádí Todt.

"Proto je podle mě důležité, abychom se z toho poučili, a navrhli něco, co bude jednodušší. Vždy tvrdím, že pro mě je motorsport na jedné straně show, ale že to nestačí. Musí jít také o laboratoř. O laboratoř pro výrobce, pro týmy. A laboratoř, která by byla co nejvíce v zisku prostřednictvím silničních aut. A to se děje," tvrdí prezident FIA.

img-responsive

Pohonná jednotka Renault Energy | foto: Craig Scarborough

"Když si při tom myslíte, že to zašlo trochu daleko, tak musíte být připraveni se trochu vrátit. Na konci dne jsem si jistý tím, motory budou ještě efektivnější bez MGU-H," pokračuje. Tohoto motorgenerátoru, který navyšuje efektivitu pohonných jednotek o 5 % a k tvorbě elektrické energie přispívá 60 %, se moc nechtějí vzdát Ferrari, Mercedes ani Renault, v jednáních však polevují.

"Pokud jde o motory, postupujeme docela dobře. Myslím, že jsme celkem blízko k respektování konečného termínu, kdy musíme zveřejnit motorová pravidla pro rok 2021. Doufám, že přispějí k zájmu nových výrobců. Zájem je, ale mezi zájmem a závazkem je velký rozdíl," upozorňuje Todt.

img-responsive

Současné diskuse se točí především kolem MGU-H | foto: Scuderia Ferrari

Krok vpřed či vzad? Palivová pravidla a anti-lag systém
Pokud skutečně dojde k odstranění MGU-H, pak se o vstup do F1 silně zajímá automobilka Aston Martin, hlavní sponzor Red Bullu. Ti stávající v tom případě budou muset utrácet za vývoj dalších oblastí vozu - například do systému zabraňujícímu opožděnému nástupu turba (tzv. anti-lag).

MGU-H je z tohoto pohledu úžasný systém, protože u přeplňovaného motoru umožňuje řídit rychlost. "Museli bychom pak přijít s různými zařízeními a systémy, které by pak zřejmě zahrnovali spalování určitého paliva ve výfucích, což nezní z pohledu inženýra jako ta nejlepší věc," podotýká Andy Cowell z Mercedesu.

"Podle mě by MGU-H mělo zůstat, protože vývoj už byl proveden. Když ho odstraníme, odtraníme spoustu energie, tedy hodně výkonnosti vozu. Je to krok zpět, když byly veškeré vývojové práce provedeny," vybízí Cowell.

Podle bývalého šéfa Cosworthu Marka Gallaghera stál vývoj každého ze čtyř výrobců pohonnýc jednotek téměř 4 miliardy Kč. Když k tomu připočteme vysoké zákaznické poplatky, tak se za 7 let dostáváme na 32,5 miliardy Kč, což je podle něj hodnota toho, že F1 zašla "trochu daleko."

Dalším negativem bude nutnost uvolnit palivová pravidla - zvýšit průtok (v současnosti limitován na 100 kg/h) i celkové množství pro závod (nyní 105 kg), s čímž opět citelně poroste hmotnost monopostů. A to krokem vpřed rozhodně nebude.

Vytisknout

Diskuze: Hybridní pravidla zašla trochu daleko, lituje Todt. K čemu by vedlo odstranění MGU-H?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 55, poslední 24.05.2018 14:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 55 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Mercedes veze do Monaka speciální zavěšení a obhajuje delší rozvor. Doplatí tam…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud