Úvod ovládl Verstappen, Button stál kvůli motoru, Hamilton dosáhl 362 km/h

Petr Hlawiczka, 30. října 2015, 18:30 Aktualizováno 30.10.2015, 19:00 Google+

MEXIKO - 1. TRÉNINK; Úvodní trénink před Velkou cenou Mexika ovládl Max Verstappen s vozem Toro Rosso, o 3 desetiny za ním skončil Daniil Kvjat, třetí příčka patří Räikkönenovi Ferrari. Jenson Button ráno sice dostal nový motor, ale McLaren s ním hned zaznamenal problém a musel se pustit do jeho výměny. Mercedesy potvrdily vysoké dosahované rychlosti, oba přesáhly 360 km/h.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen, GP Japonska (Suzuka)

Max Verstappen, GP Japonska (Suzuka) | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Piloti ihned po otevření okruhu vyrazili na mokrou trať po předchozí přeháňce. Jako první se objevují Maldonado, Ericsson, Vettel, Verstappen, Nasr, Rossi a Räikkönen. Z testovacích jezdců dostává příležitost Palmer, který bude za Lotus příští rok závodit místo Grosjeana, s Manorem jezdí Rossi.

Protože zde má vzduch o 23 % nižší tlak, vozy mají méně přítlaku a kladou nižší odpor než v Monze, přestože mají nasazeny aerodynamické balíky pro vysoký přítlak. Turbo zde musí točit vyšší otáčky, aby do motoru zvládalo dodávat dostatečné množství kyslíku, což může způsobovat problémy se spolehlivostí.

Týmy si pečlivě hlídají i chlazení, objevují se dodatečné výřezy či vstupní otvory. Například Williams má žebrování po stranách kokpitu, které jsme viděli naposledy v Malajsii.

Piloti z počátku kroužili na přechodných pneumatikách a na novém asfaltu se evidentně potýkali s nedostatkem přilnavosti. "Je to jako na ledě... v suché i v mokré stopě, je to hodně divné," komentuje Alonso, který jako první dosáhl 305 km/h na 1,3 km dlouhé rovince.

Jenson Button se chystá vyrazit do úvodního tréninku v Mexiku

Jenson Button se chystá vyrazit do úvodního tréninku v Mexiku | zdroj: McLaren

Hamilton má na přilbě nové tři hvězdy, které symbolizují jeho tři mistrovské tituly - ten poslední získal před necelým týdnem ve Velké ceně Spojených států v Austinu.

První měřený čas si po 12 min připsal Verstappen - 1:35,283 (327 km/h). "Je to kluzké všude, kluzké jako olej," hlásí. Räikkönen se připojuje: "Na zádi nemám nic."

Na rovince dosahovaly v úvodu nejvyšších rychlostí vozy Ferrari - Vettel 341 km/h, Räikkönen 340 km/h. Na mladého ale ztráceli - Vettel 1:35,845 min, jeho týmový kolega 1:37,169 min.

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách

Fernando Alonso na přechodných pneumatikách | zdroj: McLaren

Po 23 min se na čele objevuje Bottas s časem 1:32,489. Pilot Williamsu jako první překonává hranici 350 km/h, po chvíli na středně-tvrdých hladkých pneumatikách dosahuje 1:30,678 min a 353 km/h.

Vettel jako počítač po ujetí čtyř kol zpaměti v rychlém sledu odříkává, jaké jsou podmínky v jednotlivých zatáčkách okruhu: "1, 2, 3 sucho, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 stále trochu mokro. 12, 13 se zdají být trochu suché a trochu mokro je v 13. 14 sucho, 15 OK a 16 mokro."

Hülkenberg je v boxech, trápí jej problém s hřebenovou tyčí řízení. Force India do Mexika přivezla nové zadní křídlo. Pérez je s ním na rovinkách po Bottasovi druhým nejrychlejším - 351 km/h.

Lewis Hamilton v garáži

Lewis Hamilton v garáži | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

V polovině tréninků jde do čela Ricciardo (1:29,502 min), hned za něj se na osychající dráze dostává překvapivě Alonso (1:30,125 min). Pořadí na čele se ale rychle mění, na špici se střídají Palmer s mírným zkrácením dráhy (1:29,163) a Rosberg (1:27,226) který s využitím únikové zóny předjíždí bizarně Hamiltona a na rovince dosahuje 361 km/h.

Krátce poté mu vzplanuly zadní brzdy, což dokládá náročné podmínky pro chlazení techniky. "Nico, potřebujeme pomalé kolo pro zchlazení brzd," radí mu inženýr. "Ty zadní hoří?" ptá se pilot a míří k mechanikům a trénink pro něj předčasně skončil.

Jeho týmový kolega Hamilton se na rovince také zavěsil za Ferrari a s využitím DRS překonává jeho rekord: 362 km/h. V pořadí je ale pátý s časem 1:27,723, o půl sekundy zpět. Na druhou příčku se dostává Bottas - 1:27,303 min, ale po hodině překonává Rosberga na čele Kvjat s Red Bullem: 1:27,181 min.

Rosbergovy trable se zadními brzdami

Rosbergovy trable se zadními brzdami | zdroj: Formula1.com

Rus se po několika minutách zlepšil na 1:26,295 min, o 3 desetiny za ním je Verstappen a na čtvrté místo se posouvá Räikkönen (+ 0,582 s), dobrou formu Red Bullu dokresluje Ricciardo čtvrtým místem (0,890 s).

Button sice před tréninkem dostal nový motor, ale McLaren u něj hned objevil problém. Ujel jen devět kol a mechanici se pustili do práce, aby mu stihli namontovat novou pohonnou jednotku před druhým tréninkem. Alonso navíc si navíc propíchl jedinou sadu suchých pneumatik, proto ke konci musel kroužit na intermediálkách. Na rovinkách ztrácejí téměř 30 km/h na Mercedes, čeká je velmi těžký víkend.

Bottas v závěru při pokusu o předjetí Hamiltona dokládá, jak je dráha kluzká - v pomalé zatáčce s roztáčí, dostává smyk a stojí v protisměru. Vůz není poškozen, dokáže se otočit a pokračovat.

Počty kol ujetých v prvním tréninku - i zde je na čele Verstappen

Počty kol ujetých v prvním tréninku - i zde je na čele Verstappen | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pět minut před koncem se do čela před Kvjata prosmýkl Verstappen přestože vyjel mimo v zatáčkách 10 a 11 a podle komentátora a bývalého pilota F1 Bruna Senny by neměl platit. Závodní inženýr Pujolar Maxe poté upozorňoval na příliš horké brzdy a 18letý pilot musel zvolnit.

Nejrychlejší sektory a jejich součty (červeně) vs. skutečně zajeté časy (modře)

Nejrychlejší sektory a jejich součty (červeně) vs. skutečně zajeté časy (modře) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Maximální rychlosti prvního tréninku (v km/h)

Maximální rychlosti prvního tréninku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Přehled všech časů: PDF.

 

Výsledky:

GP Mexika (Autódromo Hermanos Rodríguez)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 33 Max VERSTAPPEN nldScuderia Toro Rosso1:25,990 / -
2. 26 Daniil KVJAT rusInfiniti Red Bull Racing1:26,295 / +0,305
3. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:26,295 / +0,305
4. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:26,886 / +0,896
5. 3 Daniel RICCIARDO ausInfiniti Red Bull Racing1:27,185 / +1,195
6. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:27,196 / +1,206
7. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:27,303 / +1,313
8. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:27,410 / +1,420
9. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:27,581 / +1,591
10. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:27,695 / +1,705
11. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:27,723 / +1,733
12. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:28,498 / +2,508
13. 13 Pastor MALDONADO venLotus F1 Team1:28,559 / +2,569
14. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:28,579 / +2,589
15. 30 Jolyon PALMER gbrLotus F1 Team1:28,711 / +2,721
16. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:29,099 / +3,109
17. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:30,072 / +4,082
18. 53 Alexander ROSSI usaManor Marussia F1 Team1:30,619 / +4,629
19. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:32,091 / +6,101
20. 28 Will STEVENS gbrManor Marussia F1 Team1:32,866 / +6,876

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Úvod ovládl Verstappen, Button stál kvůli motoru, Hamilton dosáhl 362 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mansell se rád do světa F1 vracel a vrací

Co zabíjí F1? Málo vozů na startu. Mansell ví, o čem mluví

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud