V Monze se začínalo za slunečného počasí a příjemných teplot: vzduch dosahoval 25 °C, trať 36 °C. Pirelli na nejrychlejší okruh kalendáře přivezlo to nejměkčí, tedy směsi C3 (tvrdá) až C5 (měkká).
Nové kompletní pohonné jednotky před tréninkem nasadily oba vozy Ferrari i AlphaTauri, Valtteri Bottas u Alfy Romeo a George Russell z Mercedesu. Esteban Ocon dostal nové turbo a MGU-H, zatím vše bez penalizací, piloti však jsou již na hraně (stav komponent po GP Holandska zde).
Místo zraněného Daniela Ricciarda, jehož zlomenina zápěstí je komplikovanější, než se původně zdálo, nastupuje opět Liam Lawson, který ve svém závodním debutu minulý víkend předčil Jukiho Cunodu. U Aston Martinu dostává příležitost Felipe Drugovich, odpočívá Lance Stroll. Ferrari a Alfa Romeo se představují v upraveném zbarvení.
Zhou reports a problem with the car and is collected by his mechanics and wheeled back down the pit lane! 😫
— Formula 1 (@F1) September 1, 2023
Valtteri Bottas is having problems too! 😬#ItalianGP #F1 pic.twitter.com/DHs2hPpY9o
Po rozjížďce Piastriho (1:24,241) se do čela dostal Verstappen na tvrdých pneumatikách - 1:23,446 a 1:22,657. O tři desetinky zpět byl Leclerc (1:22,966) s Ferrari, které by se rádo vrátilo k boji o pódia.
Technické potíže softwarového rázu řešila Alfa Romeo, oba piloti zůstali stát při pokusu o výjezd z boxů. Tým je odstranil, Bottas si poté ale stejně stěžoval: "Něco je špatně se zadní části ve středně-rychlých a rychlých pasážích. Nulové přilnavost. Jakoby docházelo někdo k odtržení proudění vzduchu.
Mercedes potvrdil, že se svými současnými závodními piloty prodloužil smlouvu o dva roky až do konce sezóny 2025. Hamilton na tiskové konferenci překvapil výrokem, že "mí týmoví kolegové byli silnější než týmoví kolegové Maxe. Jenson, Fernando, George [Russell], Valtteri, Nico [Rosberg] - měl jsem jich hodně. Tito kluci byli všichni velmi konzistentní a Max doposud nezávodil proti nikomu, jako jsou oni."
That touch of yellow 👌 🔥 #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/cry389vN0t
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 1, 2023
Po půlhodině se před Leclerca na druhé místo vyšvihl Pérez (1:22,927) žádající o zkoušku jízdy v závěsu za svým týmovým kolegou, za nimi se řadili Sainz (1:22,986), Alonso (1:23,214), Norris (1:23,241) a Hamilton (1:23,269 min).
Ke konci se Sainz (1:22,703) přiblížil Verstappenovi na 46 tisícin sekundy, zlepšovali se také ostatní: třetí Pérez (1:22,834) či pátý Russell (1:23,189 min), Maxo blížícího se k rekordnímu zápisu v podobě 10 vyhraných závodů během sezóny v řadě za sebou z prvního místa ale už nikdo nesesadil.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 1:22,657 |
2. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | 1:22,703 |
3. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | 1:22,834 |
4. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:22,966 |
5. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:23,189 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:23,214 |
7. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:23,241 |
8. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:23,269 |
9. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | 1:23,271 |
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | 1:23,444 |
11. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | 1:23,446 |
12. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | 1:23,661 |
13. | 40 | Liam LAWSON | nzl | Scuderia AlphaTauri | 1:23,833 |
14. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:23,931 |
15. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:23,952 |
16. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | 1:24,067 |
17. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | 1:24,090 |
18. | 34 | Felipe DRUGOVICH | bra | Aston Martin Aramco Cognizant | 1:24,140 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | 1:24,217 |
20. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | 1:24,232 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ