Horner: Nikdy jsme neměli nejlepší motor, za své peníze chceme výsledky

iM2, 27. září 2015, 15:37 Google+

Týmový šéf Red Bullu, Christian Horner, obhajuje rozchod jeho týmu s Renaultem, když odkazuje na finanční aspekty. Vztah z Francouzi nebyl nejjednodušší.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 29.09. 11:17) Napište svůj názor
Zamyšlený Christian Horner na boxové zídce

Zamyšlený Christian Horner na boxové zídce | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Rozchod obou týmů Red Bullu s Renaultem je uzavřenou věcí. Čtyřnásobný mistr světa nebude od sezony 2016 zcela jistě používat agregáty z Francie. Díky tomu vyvstává mnoho otázek týkajících se budoucnosti tohoto týmu. Spousta lidí kriticky hledí na to, že se Red Bull rozešel s Renaultem, aniž by měl dojednaný nějaký substitut. Zatím se však jeví jako nejpravděpodobnější situace, že motory dodá Ferrari, Christian Horner ale rozhodnutí o rozchodu s Renaultem brání.

"Pravděpodobně neměli nikdy nejlepší motor. V průběhu éry V8 motorů udělali několik skvělých věcí, jako například foukané difuzory. Během této doby vztah fungoval extrémně dobře. Vyhráli jsme 50 závodů a osm titulů mistrů světa," říká Christian Horner pro 'Sky Sports F1'. 

"Od té doby, co se změnila pravidla týkající se pohonných jednotek, žijeme ale v úplně jiném světě. Jsou vlastně jen dva motory, se kterými můžete bojovat o vítězství v Grand Prix. Zde se Renault bohužel propadl." Těmi dvěmi ostatními motory byly myšleny samozřejmě agregáty od Mercedesu a Ferrari. 

img-responsive

V roce 2013 monoposty Toro Rosso poháněly ještě motory od Ferrari | foto: F1NEWS.cz

"Vypadá to, že by to trvalo minimálně dva nebo tři roky, než by byli opět v konkurenceschopné pozici. Jako platící zákaznícíci si nemůžeme dovolit čekat tak dlouho," poukazuje Horner na to, že i oni museli i přes partnerství s Infiniti za motory platit. Red Bull měl s motory Renault dlouhé zkušenosti - vždyť je používá už od roku 2007, to Toro Rosso Renaulty využívá až od roku 2014. 

Že by ale partnerství s Renaultem bylo v minulosti obtížné, to si Horner nemyslí. "Myslím, že jsme byli jednoduše jen otevření a upřímní. Člověk se může schovat za PR texty, ale nakonec jde v tomto partnerství o výsledky. A Renault je upřímně řečeno nedodal. Propásli svůj čas. A když si za tento produkt platíte, tak máte také právo být kvůli tomu trochu tvrdí."

A jak vnímá Horner to, že jim Mercedes odmítl dodávat agregáty a Ferrari prý chce také dodávat maximálně o něco slabší jednotky než pro tovární tým? "Myslím, že problém spočívá v tom, že je zde mnoho rozdílných zájmů. Člověk si dokáže představit, že ostatní týmy nechtějí dodávat svým úhlavním rivalům. Je to, jakobyste propůjčili fotbalového hráče Manchester United do Manchester City. To by normálně nevadilo. Situace, kterou teď máme, je ale mnohem větší než toto."

img-responsive

V sezonách 2014 a 2015 už ale oba týmy Red Bullu zásobuje Renault | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Jde o budoucnost F1 a o dva konkurenceschopné týmy. Sport potřebuje týmy jako Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren anebo Williams. Nemyslím si, že by si Formule 1 aktuálně mohla dovolit ztratit tyto dva týmy [Red Bull a Toro Rosso]." 

Ano, příští rok se můžeme těšit na nově příchozí Haas, ale i přesto by ztráta dvou týmů F1 opravdu hodně zabolela. Na druhou stranu je Ferrari pro Býky poslední možností. Šušká se také o tom, že by v budoucnu oba týmy Red Bullu mohly používat pohonné jednotky nezávislého výrobce, který se v F1 momentálně neprezentuje, čili o jakémsi plánu B. To ale určitě není otázka nadcházející sezony.

Vytisknout

Diskuze: Horner: Nikdy jsme neměli nejlepší motor, za své peníze chceme výsledky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 29.09.2015 11:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Maurizio Arrivabene, GP Singapuru (Singapur)

Arrivabene: Vettel je v jistém ohledu lepší než Schumacher

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

  2. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud